لاوروف: روسیه از مذاکره آمریکا و ایران استقبال می‌کند


لاوروف: روسیه از مذاکره آمریکا و ایران استقبال می‌کند

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشورش از مذاکره ایران و آمریکا با هدف کاهش تنش‌ها استقبال می‌کند.

لاوروف: روسیه از مذاکره آمریکا و ایران استقبال می‌کند

روزنامه ژاپن تودی نوشت، لاوروف که برای پیگیری مذاکرات روسیه و ژاپن به توکیو سفر کرده است امروز (جمعه) در نشست خبری در سفارت روسیه در توکیو افزود: روسیه نمی‌خواهد خود را به عنوان واسطه میان ایران و آمریکا تحمیل کند، ولی از مذاکرات دو کشور بر مبنای احترام متقابل حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد مبتنی بر فشار آمریکا برای مذاکره با کشور‌ها از جمله ایران گفت: چنین روشی نمی‌تواند به عنوان یک الگوی مفید بین المللی کارساز باشد.

لاوروف همچنین از آمادگی کشورش برای میانجی‌گری و تسهیل در روند امضای «توافق عدم تجاوز» میان ایران و کشور‌های عربی خبر داد.

وزیر امورخارجه روسیه همچنین در نشست با مقامات ژاپنی درباره منع اشاعه هسته‌ای، برنامه هسته‌ای ایران و سایر موضوعات بین‌المللی تبادل نظر کرد.

همچنین همزمان با سفر وزیر خارجه روسیه به توکیو، یک مقام ژاپنی اعلام کرد که روسیه حمایتش را از تلاش‌های ژاپن برای کاهش تنش میان ایران و ایالات متحده اعلام کرده است.

رسانه‌های ژاپنی بدون اشاره به نام این مقام وزارت امورخارجه ژاپن از قول او نوشته اند که توکیو روابط دوستانه‌ای با ایران دارد و می‌خواهد با استفاده از چنین روابطی، نقش خود را ایفا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر