دوباره عاشق شدن: 5 راه که دوباره عاشق همسرمان شویم


... نوشته دوباره عاشق شدن: 5 راه که دوباره عاشق همسرمان شویم اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

یقینا روابط با فراز و فرودهایی همراه هستند، و اصلا عجیب نیست زمان‌هایی احساسات واقعی خود را در قبال شریک عشقی‌تان مورد سوال قرار دهید. و درحالی‌که ممکن است در گذشته عمیقا عاشق این فرد بوده باشید، احتمال دارد اکنون احساس کنید احساسات ستایش و محبت‌تان به آرامی شروع به از بین رفتن می‌کنند. اما، مهم این است که درک کنید قطعا امکان دوباره عاشق شدن شریک زندگی‌تان هست و می توانید احساساتی را که زمانی نسبت به این شخص داشته‌اید احیا کنید – یا حتی رابطه‌تان را قدرتمندتر کنید.

دوباره عاشق شدن: 5 راه که دوباره عاشق همسرمان شویم

با در نظر داشتن این موضوع، پنج اقدام کلیدی هست که می‌توانید همین حالا انجام دهید تا بتوانید دوباره در آتش رابطه‌تان بدمید و شعله‌های عشق و محبت‌تان را نسبت به معشوق‌تان فروزان‌تر کنید و دوباره عاشق شدن را امتحان کنید.

دوباره عاشق شدن

۱. با خودتان صادق باشید

اگر از خودتان می‌پرسید آیا دوباره عاشق شریک زندگی‌تان شدن ممکن است، اولین سوالی که باید از خودتان داشته باشید این است که آیا می‌خواهید این اتفاق بیفتد. بالاخره، اگر شریک زندگی‌تان سوء استفاده‌گر، تملک‌گرا است و / یا به شما بی‌احترامی‌ می‌کند، خارج شدن از رابطه‌ی عاشقانه با این شخص در واقع راهی است که از عواطف خودتان و حتی سلامت جسمی‌تان حفاظت کنید و نشانه‌ی روشنی است که باید به این رابطه‌ی مضر و مخرب پایان دهید. اما، اگر واقعا می‌خواهید دوباره‌ عاشق این شخص بشوید و احساس علاقمندی رو به زوال‌تان بر مبنای هیچ مشکل رفتاری نیست، باید به این حقیقت که راه‌هایی برای عملی کردن آن وجود دارد احساس اطمینان و قوت قلب داشته باشید.

مطلب مرتبط: هورمون عشق: ۴۶ خاصیت و روش علمی افزایش هورمون اکسی توسین

۲. دلایل احتمالی نهفته در پس احساسات متغیر تان را بشناسید و درک کنید

اگر هدف‌تان آن است که دوباره عاشق همسرتان بشوید، قدم بعدی آن است که دلایل مختلفی را که باعث شد اولین بار عاشقش بشوید دقیقا مشخص کنید.

به عنوان مثال، آیا احساس می‌کنید همسرتان با چیزی که قبلا بوده تفاوت پیدا کرده است؟ آیا او شما را نادیده می‌گیرد، مایوس می‌کند و/یا تمرکز و توجه‌ش به چیزهایی غیر از شما معطوف است؟ وقتی بفهمید چه چیزی باعث زوال عشق‌تا به این فرد شده است، بسیار راحت‌تر می‌توانید بحث در این رابطه را با همسرتان پیش ببرید.

مطلب مرتبط: حسادت در رابطه: دلیل واقعی حسادت در رابطه و کاری که می‌توانید در رابطه با آن انجام دهید

۳. با همسر یا شریک عشقی‌تان صحبت کنید

با در نظر داشتن این‌ها، به منظور آنکه دوباره عاشق همسرتان بشوید، قدم بعدی آن است که با او درباره‌ی مسائلی که باعث زیر سوال رفتن احساسات‌تان شده است رو راست باشید. مثلا، اگر به عشق‌تان نسبت به این شخص شک کرده‌اید چون احساس نمی‌کنید او به شما وقتی اختصاص بدهد، مهم است که به وضوح و شفاف به همسرتان بگویید که این مسئله شما را آزار می‌دهد. در واقع، همسرتان ممکن است اصلا متوجه نباشد زمانی که با شما سر می‌کنید جوابگوی نیازهای‌تان نیست، و وقتی صادقانه به او گوشزد کنید، می‌توانید دو نفری برای حل این مشکل با هم برنامه‌ریزی کنید.

مطلب مرتبط: ۶ نوع رابطه عاطفی شما و شریک عشقی تان که دوام بیشتری دارد

۴. رابطه‌تان را اولویت قرار بدهید

اگر می‌خواهید دوباره احساسات عاشقانه‌ای را که زمانی نسبت به همسرتان داشته‌اید کشف کنید، قدم بعدی آن است که با هم تلاش کنید راه‌هایی پیدا کنید که رابطه‌تان را دوباره در زندگی اولویت قرار دهید. بالاخره، وقتی وقتی اولین بار عاشق هم شدید، احتمالا وقت، تلاش، و انرژی صرف کرده‌اید که برای ایجاد یک رابطه‌ی درست و صادقانه با همدیگر لازم است. و اصلا عجیب نیست که بعد از گذشت مدت زمان مشخصی احساس کنید دیگر برای یکدیگر جذاب و دلربا نیستید. اما، به منظور فعال کردن دوباره‌ی احساسات عاشقانه‌تان، شما و همسرتان باید هدف‌تان بازگرداندن هم عشقی باشد که زمانی زیربنای ساخت و شکوفایی رابطه‌تان بود.

مطلب مرتبط: ۱۵ نکته برای بهتر شدن رابطه جنسی تان که حتما باید بدانید

۵. یکدیگر را در اولویت قرار بدهید

علاوه بر همه‌ی این‌ها، ضروری است که شما و همسرتان راه‌هایی بیابید تا یکدیگر را دوباره در اولویت امور زندگی خود قرار بدهید. و این چه به معنی انجام کارهای مهربانانه‌ی تصادفی برای همدیگر باشد، ترتیب دادن قرارهای مجدد شبانه و/یا زمانی را صمیمانه گذراندن باهم، شما و همسرتان باید اقدامات واقعی انجام دهید تا احساسات و عواطف پر محبتی را که زمانی در دل این رابطه‌ی عاشقانه احساس می‌کردید دوباره احیا کنید. در واقع، وقتی شریک زندگی‌تان را در اولویت قرار می‌دهید، به طریقی یادآوری زمانی است که اولین بار عاشقش شدید، و می‌توانید ارتباط درجه‌ی یک خود را بازیابی کنید و حتی رابطه‌ی بسیار مستحکم‌تری را در نتیجه‌ی آن ایجاد کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: liveabout

دوباره عاشق شدن: ۵ راه که دوباره عاشق همسرمان شویم

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟