پلی استور گوگل اپلیکیشن های فروش ماری جوانا را مسدود کرد


پلی استور گوگل اپلیکیشن های فروش ماری جوانا را مسدود کرد

اپلیکیشن های فروش ماری جوانا دیگر در گوگل پلی استور در دسترس نخواهند بود. این در حالی است که گوگل به توسعه‌دهندگان آن‌ها، به منظور به‌روزرسانی قابلیت‌های خود بر اساس قوانین جدید، قول همکاری داده است! چند سال پیش، استفاده از ماری جوانا در برخی ایالت‌های کشور آمریکا مجاز اعلام شد. پیش از آن مصرف... نوشته پلی استور گوگل اپلیکیشن های فروش ماری...

اپلیکیشن های فروش ماری جوانا دیگر در گوگل پلی استور در دسترس نخواهند بود. این در حالی است که گوگل به توسعه‌دهندگان آن‌ها، به منظور به‌روزرسانی قابلیت‌های خود بر اساس قوانین جدید، قول همکاری داده است!

چند سال پیش، استفاده از ماری جوانا در برخی ایالت‌های کشور آمریکا مجاز اعلام شد. پیش از آن مصرف این ماده مخدر در برخی ایالت‌ها فقط برای مقاصد درمانی مجاز بود، اما اکنون می‌توان آن را خیلی شیک از مکان‌هایی عمومی خریداری و بدون ترس مصرف کرد! در صورت افزایش میزان مصرف، برای رسیدن به خودکفایی، می‌توان شخصا اقدام به کاشت ماری جوانا کرد. برای این کار نیز محدودیت قانونی وجود ندارد.

اما نباید فراموش کرد این قانون فقط در برخی ایالت‌های آمریکا (نه سرتاسر کشور) وضع شده و در بیشتر نقاط دنیا، به ماری جوانا با چشم یک ماده مخدر غیر مجاز نگاه می‌کنند. در نتیجه گوگل، به عنوان شرکتی آمریکایی، تصمیم گرفت اپلیکیشن های ارسال ماری جوانا را در گوگل پلی استور مسدود کند. این شرکت در بیانه‌ای اعلام کرد با وجود قانونی بودن فروش و استفاده از ماری جوانا (در برخی قسمت‌های آمریکا)، دیگر به نرم افزارهای فراهم‌کننده امکان ارسال این ماده مخدر اجازه فعالیت در گوگل پلی استور داده نخواهد شد.

پلی استور گوگل اپلیکیشن های فروش ماری جوانا را مسدود کرد

ادامه همکاری با اپلیکیشن های فروش ماری جوانا

بر اساس گفته‌های گوگل به وب سایت Android Police، اپلیکیشن های فروش ماری جوانا طبق قانون جدید گوگل پلی استور باید سبد خرید مشتریان را به خارج از محیط برنامه ببرند. گوگل برای فراهم شدن امکان کارکرد دوباره این دسته نرم افزارها بر اساس قوانین جدید، با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های یاد شده همکاری خواهد کرد.

دلیل همکاری گوگل با سازندگان اپلیکیشن های ارسال ماری جوانا به خوبی واضح است. استفاده از ماری جوانا در آمریکا آزاد است و گوگل حقی برای جلوگیری از عدم استفاده از آن توسط کاربران ندارد! از طرفی کاربران، امروز بخش قابل توجهی از نرم افزارها را ساید لود می‌کنند (نصب نرم افزار بعد از دریافت فایل Apk به صورت مستقیم).

به این ترتیب، اپلیکیشن های ارسال ماری جوانا قادر خواهند بود همچنان با قدرت به فعالیت ادامه بدهند! از این پس کاربران باید به منظور دانلود و نصب آن‌ها، به وب سایت‌های عرضه نرم افزارهای اندرویدی سر بزنند. می‌توان تصمیم گوگل را ناشی از تلاش برای ایجاد محیطی پاکیزه‌تر در گوگل پلی استور برای تمام سنین دانست. بسیاری از کاربران کن سن و سال، فقط با نحوه نصب اپلیکیشن از طریق گوگل پلی استور آشنا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد