آغاز تحرکات دیپلماسی ایران در شمال


آغاز تحرکات دیپلماسی ایران در شمال

ایران که مدتی است تحرکات دیپلماسی خود را در منطقه جدیت بخشیده حالا در میان کشورهای همسایه شمالی خود به دنبال گسترش روابط است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، تحرکات دیپلماسی ایران در ماه های گذشته در بخشی های متفاوت جدیت بیشتری به خود یافته و از امروز تحرکات دیپلماسی قسمت شمال منطقه از سوی ایران فاز جدیدی به خود گرفته است.

ایران در این رابطه به روابط خود با کشورهایی چون آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان ثبات بیشتری خواهد بخشید.

در همین رابطه، «سراج‌الدین مهرالدین»، وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان روز گذشته وارد ایران شد و امروز به دیدار و گفت و گو با مقامات ایرانی پرداخت.

او ابتدا در وزارت امور خارجه میهمان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بود و سپس راهی نهاد ریاست جمهوری شد و به دیدار و گفت و گو با حسن روحانی ریئس جمهوری کشورمان پرداخت.

از سویی دیگر نیز سخنگوی وزارت امور خارجه هفته گذشته در نشست خبری خود از آغاز سفرهای ظریف به کشورهای شمالی ایران در آینده ای نزدیک خبر داد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همان طور که در جریان قرار دارید طی هفته‌ های اخیر شاهد سفرهای منطقه‌ای آقای ظریف به کشورهایی همچون عراق، پاکستان، چین، هند، ژاپن ، روسیه و ... بوده ایم. این تحرکات و رفت و آمدها طی هفته‌ های آینده ادامه‌ خواهد داشت و سفرهایی نیز به کشورهای همسایگان شمالی مان در سطوح مختلف از جمله سطوح وزیر امور خارجه و یا حتی رییس جمهور خواهیم داشت.

این در حالی است که قرار است به زودی «حسن روحانی» رئیس جمهوری کشورمان نیز به ترکمنستان و قرقیزستان سفری داشته باشد.

در خصوص جزئیات این سفر هم موسوی در اولین نشست خبری خود افزود: همانطور که در ابتدای این جلسه اشاره کردم فاز جدیدی از تحرکات دیپلماتیک ایران آغاز شده که شامل کشورهای آسیاس مرکزی و قفقاز نیست هست. قرار است سرفصل‌هایی در سطح وزیران امور خارجه صورت بگیرد. آقای ظریف نیز به این مناطق سفر خواهند کرد. آقای روحانی نیز در آینده‌ای نزدیک به چند کشور منطقه سفر می‌کند. البته اطلاعات تکمیلی در مورد این سفر از سوی نهاد ریاست جمهوری در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا