دعوت از صالحی و کریمی‌قدوسی برای شرکت در آئین انحلال «بامشی»


دعوت از صالحی و کریمی‌قدوسی برای شرکت در آئین انحلال «بامشی»

گروه استودیو بازی‌سازی بامشی (بازی خاکستری) از «عباس صالحی» و «حسن کریمی‌قدوسی» دعوت کرده تا در مراسم انحلال استودیوی بازی‌سازی‌شان شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه استودیو بازی‌سازی بامشی از سال ۹۶ فعالیت‌های بازی‌سازی خود را آغاز و بازی خاکستری را به بازار ارائه کرد، اما این گروه بازی‌سازی در ادامه روند کارش با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو شد و اعضای این تیم امیدشان برای تکمیل فرآیند ساخت و انتشار محصولاتشان را در بازار داخلی از دست دادند. حالا گروه بازی‌سازی بامشی بعد از دو سال کار، تصمیم به انحلال این استودیو گرفته‌اند و با انتشار اطلاعیه‌ای برای این مراسم، از عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن کریمی قدوسی مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای و متین ایزدی، معاون فعلی بنیاد دعوت کرده‌اند تا در مراسم انحلال این استودیو شرکت کنند! متن کامل اطلاع‌رسانی آنها از این رویداد و دعوتشان از وزیر ارشاد و مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و معاون این نهاد به طور کامل در مهر منتشر می‌شود:

بسمه‌تعالی

جناب آقای سید عباس صالحی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران

با عرض سلام

به استحضار می‌رساند استودیو بازیسازی بامشی در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم و لزوم ایجاد جبهه مقاومت در مقابل شبیخون فرهنگی دشمنان، با تکیه بر ظرفیت جوانان متخصص این مرز و بوم در سال ۱۳۹۶ تأسیس شد. همانگونه که مستحضر هستید، "دشمنان جمهوری اسلامی ایران باورهای سیاسی و دینی و نیز عادات حسنه ملت ما را با تکیه بر ابزارهای فرهنگی هدف گیری کرده‌اند" [۱] یکی از مصادیق هجمه فرهنگی دشمنان، از طریق صنعت بازی سازی و انتشار بازی‌های منطبق با فرهنگ غربی و اعمال تأثیر منفی در نوجوانان و جوانان کشور است.

استودیو بازیسازی بامشی در اولین قدم خود ساخت بازی در پلتفرم رایانه‌های شخصی که یکی بهترین ابزارها در جهت انتقال فرهنگ است را انتخاب کرد. این استودیو با تلاش شبانه روزی جوانان متخصص خود، در نهایت در نمایشگاه TGC در سال ۱۳۹۷ بازی خود را با نام "خاکستری" معرفی کرد. لازم به ذکر است که این استودیو افتخار پذیرایی از شما در غرفه خود را در این نمایشگاه داشته است. استودیو بازیسازی بامشی با تکیه بر تکنیک‌های روز جهانی و تمرکز بر روی زیبایی بصری و داستان سرایی متفاوت خود در این جشنواره مورد لطف بازی‌بازان و کارشناسان حوزه صنعت بازی‌های رایانه‌ای داخلی و خارجی قرار گرفت و در اختتامیه نمایشگاه با پخش پیش نمایش به عنوان یکی از بازی‌های برتر استاندارد [۲] از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انتخاب شد.

با توجه به موارد بیان شده انتظار می‌رفت بعد از طی مراحل تولید، مسیری هموار در جهت ارائه محصول به بازار داخلی و مخاطبان وجود داشته باشد. اما بعد از تشکیل جلسات متعدد با ریاست و معاونین محترم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همینطور بخش خصوصی، مسیر مناسبی در جهت انتشار بازی در پلتفرم رایانه‌های شخصی و ارائه به بازار داخلی یافت نشد. اینگونه که به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر زمینه انتشار فیزیکی بازی‌های رایانه‌ای داخلی به واسطه سیاست‌های نادرست در این حوزه، امکان پذیر نبوده و روش‌های جایگزین مانند فروش دیجیتال در تارنماهای معرفی شده که با تعداد کاربران بسیار محدود بیشتر جوابگوی عرضه بازی‌های خارجی بوده، راه حل مناسبی برای بازگشت سرمایه گذاری بازیسازان داخلی در پلتفرم رایانه‌های شخصی نیستند. پر واضح است که متأسفانه سیاست گذاری‌های انجام شده در سال‌های اخیر در صنعت بازیسازی داخلی در پلتفرم رایانه‌های شخصی باعث رکود و فراموشی این صنعت مهم فرهنگی شده است. برای اثبات این امر می‌توان به بازی‌های قوی و تأثیر گذار داخلی (در پلتفرم رایانه‌های شخصی) در دوره‌های قبلی رجوع شود. بدهی است که راه ماندگاری شرکت‌های نوپا در این حوزه تنها با تکیه بر بازگشت سرمایه از طریق فروش محصول با کیفیت در بازارهای داخلی امکان پذیر است، حال آنکه در سال‌های اخیر این راه برای استودیو های بازی سازی در پلتفرم رایانه‌های شخصی عملاً امکان پذیر نیست.

امروز استودیو بازی سازی بامشی با پیشینه تلاش دو ساله تیم مجرب خود و حضور موفق در نمایشگاه TGC و همینطور تمجید بازی‌بازان، کارشناسان و مدیرعامل محترم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و خطاب ایشان به بازی خاکستری به عنوان یکی از بهترین بازی‌های در حال ساخت داخل، در گیر و دار مباحث حقوقی و شکایات سرمایه گذار و مهاجرت بخشی از نیروهای متخصص خود به شرکت‌های خارجی، مجبور به انحلال استودیو و فروش تجهیزات رایانه‌ای جهت جبران بخشی از سرمایه گذاری‌های اولیه شده است. مسیر تلخی که استودیو بازیسازی بامشی در طی دو سال گذشته طی کرده، اتفاقی تکراری است که بسیاری از گروه‌های بازیسازی داخلی پیش تر در گیر آن بوده و سرنوشت مشابهی را به همراه داشته‌اند.

لذا بر آن شدیم تا از تمامی افراد تأثیر گذار در این مسیر ناهموار، دعوت به عمل آوریم تا ما را در مراسم انحلال استودیو بازی سازی بامشی و امحاء فایل‌ها و اطلاعات بازی خاکستری در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در محل استودیو بازی سازی بامشی، همراهی کنند.

در پایان از تلاش شما و همکارانتان در جهت ارتقا این صنعت تشکر می‌کنیم.

پی‌نوشت:

۱. جناب آقای حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل سابق محترم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جهت حضور در مراسم انحلال استودیو بامشی

۲. جناب آقای متین ایزدی، معاونت محترم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جهت حضور در مراسم انحلال استودیو بامشی

***

[۱] سخنان مقام معظم رهبری

[2] World Premier


به گزارش خبرنگار مهر، گروه استودیو بازی‌سازی بامشی از سال ۹۶ فعالیت‌های بازی‌سازی خود را آغاز و بازی خاکستری را به بازار ارائه کرد، اما این گروه بازی‌سازی در ادامه روند کارش با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو شد و اعضای این تیم امیدشان برای تکمیل فرآیند ساخت و انتشار محصولاتشان را در بازار داخلی از دست دادند. حالا گروه بازی‌سازی بامشی بعد از دو سال کار، تصمیم به انحلال این استودیو گرفته‌اند و با انتشار اطلاعیه‌ای برای این مراسم، از عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن کریمی قدوسی مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای و متین ایزدی، معاون فعلی بنیاد دعوت کرده‌اند تا در مراسم انحلال این استودیو شرکت کنند! متن کامل اطلاع‌رسانی آنها از این رویداد و دعوتشان از وزیر ارشاد و مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و معاون این نهاد به طور کامل در مهر منتشر می‌شود:

بسمه‌تعالی

جناب آقای سید عباس صالحی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران

با عرض سلام

به استحضار می‌رساند استودیو بازیسازی بامشی در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم و لزوم ایجاد جبهه مقاومت در مقابل شبیخون فرهنگی دشمنان، با تکیه بر ظرفیت جوانان متخصص این مرز و بوم در سال ۱۳۹۶ تأسیس شد. همانگونه که مستحضر هستید، "دشمنان جمهوری اسلامی ایران باورهای سیاسی و دینی و نیز عادات حسنه ملت ما را با تکیه بر ابزارهای فرهنگی هدف گیری کرده‌اند" [۱] یکی از مصادیق هجمه فرهنگی دشمنان، از طریق صنعت بازی سازی و انتشار بازی‌های منطبق با فرهنگ غربی و اعمال تأثیر منفی در نوجوانان و جوانان کشور است.

استودیو بازیسازی بامشی در اولین قدم خود ساخت بازی در پلتفرم رایانه‌های شخصی که یکی بهترین ابزارها در جهت انتقال فرهنگ است را انتخاب کرد. این استودیو با تلاش شبانه روزی جوانان متخصص خود، در نهایت در نمایشگاه TGC در سال ۱۳۹۷ بازی خود را با نام "خاکستری" معرفی کرد. لازم به ذکر است که این استودیو افتخار پذیرایی از شما در غرفه خود را در این نمایشگاه داشته است. استودیو بازیسازی بامشی با تکیه بر تکنیک‌های روز جهانی و تمرکز بر روی زیبایی بصری و داستان سرایی متفاوت خود در این جشنواره مورد لطف بازی‌بازان و کارشناسان حوزه صنعت بازی‌های رایانه‌ای داخلی و خارجی قرار گرفت و در اختتامیه نمایشگاه با پخش پیش نمایش به عنوان یکی از بازی‌های برتر استاندارد [۲] از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انتخاب شد.

با توجه به موارد بیان شده انتظار می‌رفت بعد از طی مراحل تولید، مسیری هموار در جهت ارائه محصول به بازار داخلی و مخاطبان وجود داشته باشد. اما بعد از تشکیل جلسات متعدد با ریاست و معاونین محترم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همینطور بخش خصوصی، مسیر مناسبی در جهت انتشار بازی در پلتفرم رایانه‌های شخصی و ارائه به بازار داخلی یافت نشد. اینگونه که به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر زمینه انتشار فیزیکی بازی‌های رایانه‌ای داخلی به واسطه سیاست‌های نادرست در این حوزه، امکان پذیر نبوده و روش‌های جایگزین مانند فروش دیجیتال در تارنماهای معرفی شده که با تعداد کاربران بسیار محدود بیشتر جوابگوی عرضه بازی‌های خارجی بوده، راه حل مناسبی برای بازگشت سرمایه گذاری بازیسازان داخلی در پلتفرم رایانه‌های شخصی نیستند. پر واضح است که متأسفانه سیاست گذاری‌های انجام شده در سال‌های اخیر در صنعت بازیسازی داخلی در پلتفرم رایانه‌های شخصی باعث رکود و فراموشی این صنعت مهم فرهنگی شده است. برای اثبات این امر می‌توان به بازی‌های قوی و تأثیر گذار داخلی (در پلتفرم رایانه‌های شخصی) در دوره‌های قبلی رجوع شود. بدهی است که راه ماندگاری شرکت‌های نوپا در این حوزه تنها با تکیه بر بازگشت سرمایه از طریق فروش محصول با کیفیت در بازارهای داخلی امکان پذیر است، حال آنکه در سال‌های اخیر این راه برای استودیو های بازی سازی در پلتفرم رایانه‌های شخصی عملاً امکان پذیر نیست.

امروز استودیو بازی سازی بامشی با پیشینه تلاش دو ساله تیم مجرب خود و حضور موفق در نمایشگاه TGC و همینطور تمجید بازی‌بازان، کارشناسان و مدیرعامل محترم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و خطاب ایشان به بازی خاکستری به عنوان یکی از بهترین بازی‌های در حال ساخت داخل، در گیر و دار مباحث حقوقی و شکایات سرمایه گذار و مهاجرت بخشی از نیروهای متخصص خود به شرکت‌های خارجی، مجبور به انحلال استودیو و فروش تجهیزات رایانه‌ای جهت جبران بخشی از سرمایه گذاری‌های اولیه شده است. مسیر تلخی که استودیو بازیسازی بامشی در طی دو سال گذشته طی کرده، اتفاقی تکراری است که بسیاری از گروه‌های بازیسازی داخلی پیش تر در گیر آن بوده و سرنوشت مشابهی را به همراه داشته‌اند.

لذا بر آن شدیم تا از تمامی افراد تأثیر گذار در این مسیر ناهموار، دعوت به عمل آوریم تا ما را در مراسم انحلال استودیو بازی سازی بامشی و امحاء فایل‌ها و اطلاعات بازی خاکستری در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در محل استودیو بازی سازی بامشی، همراهی کنند.

در پایان از تلاش شما و همکارانتان در جهت ارتقا این صنعت تشکر می‌کنیم.

پی‌نوشت:

۱. جناب آقای حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل سابق محترم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جهت حضور در مراسم انحلال استودیو بامشی

۲. جناب آقای متین ایزدی، معاونت محترم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جهت حضور در مراسم انحلال استودیو بامشی

***

[۱] سخنان مقام معظم رهبری

[2] World Premier

کد خبر 4630728

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی