قلعه اسرار آمیز برغان


قلعه اسرار آمیز برغان در روستایی زیبا و بی نظیر به نام «آغشت»، وجود دارد که به سبک دژهای اروپایی ساخته شده است. این قلعه خاص و جالب به قلعه تاریخی برغان معروف شده است.درست است که نام این ساختمان، قلعه اسرار آمیز برغان است؛ اما در روستای آغشت قرار دارد که همجوار منطقه برغان […] نوشته قلعه اسرار آمیز برغان اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای...

قلعه اسرار آمیز برغان در روستایی زیبا و بی نظیر به نام «آغشت»، وجود دارد که به سبک دژهای اروپایی ساخته شده است. این قلعه خاص و جالب به قلعه تاریخی برغان معروف شده است.درست است که نام این ساختمان، قلعه اسرار آمیز برغان است؛ اما در روستای آغشت قرار دارد که همجوار منطقه برغان است.روستای آغشت، جزو شهرستان ساوجبلاغ و از توابع دهستان برغان است. ۱۲ کیلومتر که از برغان رانندگی کنید، به روستای زیبای آغشت خواهید رسید.آغشت به چه معنا است؟آغشت از ترکیب دو کلمه آو (به معنی آب) و غشت (به معنی انباشته شدن) به وجود آمده و به معنای جایی است که آب فراوان دارد. آغشت در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته و شرایط آب و هوایی خاصی دارد. زمستانهای این منطقه سرد است؛ اما تابستانهای معتدل و دلپذیری دارد. میزان بارندگی در روستای آغشت، بسیار زیاد است و رودخانه های پرآبی دارد. روستای آغشت به روستای کردان کرج هم نزدیک است و جزو مناطق ییلاقی اطراف تهران به شمار می آید. در سفر به این روستا، نگران جای اقامت خود نباشید؛ زیرا با خدمات اجاره ویلا می توانید سرپناهی امن برای خودتان پیدا کنید.

قلعه اسرار آمیز برغان

قلعه اسرار آمیز برغان

در روستای آغشت، ساختمان زیبایی را به شکل قلعه مشاهده خواهید کرد که به قلعه تاریخی برغان معروف است و هر ساله، تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می کشاند.قلعه تاریخی برغان ، نام یک ساختمان ویلایی و خاص است که توسط یکی از معماران باتجربه ساخته شده است. هنر معماری و خلاقیت را در نمای قلعه تاریخی برغان مشاهده خواهید کرد.

تاریخچه قلعه اغشت

واقعیت این است که قلعه اسرارآمیز روستای آغشت، چندان قدیمی نیست. از زمان ساخت این ساختمان زیبا، تنها ۱۰ سال می گذرد؛ اما نحوه ساخت آن به گونه ای است که گویی در سالهای دور ساخته شده است!

مالک قلعه اغشت

مالک قلعه تاریخی برغان ، فردی نیکوکار به نام آقای اسدی لاری است که در تهران سکونت دارد. آقای اسدی لاری به ایده های خاص و خلاقانه علاقه زیادی داشت و به همین دلیل، این ساختمان را با ایده ای زیبا و متمایز بنا کرد. ساخت داخل ساختمان قلعه اغشت تکمیل نشده است و فقط می توانید نمای بیرونی این سازه زیبا را مشاهده کنید.وقتی به این قلعه زیبا رسیدید، می توانید در اطراف آن، مناظر بسیار زیبا و خاص را مشاهده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که دوربین عکاسیتان را هم آماده کنید؛ زیرا اینجا یک منطقه خاص و بسیار زیبا است و مناظر فوق العاده زیبایی دارد.

چگونه به قلعه تاریخی روستای آغشت بروید؟
برای اینکه به روستای برغان و بعد آغشت بروید، باید از جاده کرج – گوهردشت، مسیر جاده آتشگاه را پیش بگیرید یا از اتوبان قزوین – کرج، به سمت تابلوی کردان بپیچید و بعد از پشت سرگذاشتن کردان، به برغان برسید. بعد از برغان، به روستای اغشت و قلعه اسرارآمیز روستای آغشت می رسید.

دیدنی های روستای آغشت و برغان

دیدنی های این منطقه به قلعه روستای اغشت برغان کرج محدود نمی شود؛ بلکه می توانید مراسم های سنتی و جالب این دو روستا مانند مراسم ریش سپیدان، مراسم پنج شنبه آخر سال، جشن نیمه شعبان، مراسم چهارشنبه سوری و سیزده بدر را مشاهده کنید.وقتی به روستای برغان سفر کردید، از دیگر دیدنی های این روستا و روستای آغشت، مانند مسجد فراگیر آغشت، گرمابه تارخی اغشت، حسینیه اعظم برغان، درخت چنار کهن مسجد جامع، درخت پیر سپیدارک، پل تاریخی برغان و تپه باستانی قلعه کش کلا دیدن کنید.

قلعه اسرار آمیز برغان

قلعه اسرار آمیز برغان

از روستای آغشت و برغان، سوغاتی بخرید!

در گردشگری و سفر به روستای برغان می توانید محصولاتی مانند آلوی برغان، عسل، توت، گردو، آلبالو، گوجه سبز و لبنیات محلی را از مردم روستا بخرید و به عنوان سوغاتی به خانه بیاورید.مردم این دو روستا بسیار خونگرم و مهربان هستند و از مسافران به خوبی استقبال می کنند.اگر اهل گردشگری و سفر هستید، حتما زمانی را برای بازدید از قلعه تاریخی برغان کنار بگذارید و از طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرید.

قلعه اسرار آمیز برغان

قلعه اسرار آمیز برغان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس لباس های شب بهنوش طباطبایی و الناز شاکردوست در جشن عروسی ! / شیک و جذاب