طرز تهیه باقلوای لانه بلبل یا باقلوا چشم پرنده خانگی و خوشمزه


طرز تهیه باقلوای لانه بلبل یا باقلوا چشم پرنده خانگی و خوشمزه باقلوای لانه بلبل : شیرینی باقلوا در کشورهای ترکیه، ایران، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، برخی کشورهای عربی، یونان، قبرس و برخی مناطق روسیه تهیه می‌شود.   مواد لازم برای تهیه 12 عدد باقلوای لانه بلبل : شربت آماده غلیظ : دو پیمانه […] نوشته طرز تهیه باقلوای لانه بلبل یا باقلوا چشم پرنده...

طرز تهیه باقلوای لانه بلبل یا باقلوا چشم پرنده خانگی و خوشمزه

باقلوای لانه بلبل : شیرینی باقلوا در کشورهای ترکیه، ایران، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، برخی کشورهای عربی، یونان، قبرس و برخی مناطق روسیه تهیه می‌شود.

طرز تهیه باقلوای لانه بلبل یا باقلوا چشم پرنده خانگی و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه ۱۲ عدد باقلوای لانه بلبل :

شربت آماده غلیظ : دو پیمانه
خمیر فیلو ( یوفکا ) ۴ ورق
روغن مایع : یک چهارم پیمانه
کره : یک چهارم پیمانه
مواد میانی لازم برای باقلوا :
پسته نگینی ریز : نصف پیمانه
دارچین : نصف قاشق غذا خوری
هل سبز آسیاب و الک شده : دو تا سه قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تزئین :

خلال یا پودر پسته : به مقدار لازم
خلال بادام : به مقدار لازم
گل محمدی

طرز تهیه :

برای تهیه شربت باقلوا ، آب و شکر به نسبت یک به دو را مخلوط می کنیم. هر از گاهی شربت را مخلوط می کنیم تا قبل از به جوش آمدن، تمام ذرات شکر در آب حل شود. بعد از به جوش آمد ن دانه های هل را شکسته و همراه با شیر عسلی به شربت اضافه کرده و حرارت را ملایم می کنیم تا شربت چند قل بزند. شربت را در جای خنکی قرار مید هیم تا کاملاً سرد شود و دانه های هل را از آن خارج می کنیم.

برای تهیه باقلوا ، مواد میانی را با هم مخلوط می کنیم . خمیر یوفکا را به اندازه ۲۵ در ۱۵ سانتیمتر برش زده و با قلم مو به فاصله دو سانتیمتر از لبه انتهایی خمیر ، مخلوط روغن مایع و کره می مالیم. حدود یک قاشق مربا خوری مواد میانی را روی لبه خمیر پخش کرده و خمیر را به کمک سیخ چوبی ( یا وسیله مشابه دیگر ) رول می کنیم. یک سانتیمتر انتهایی خمیر را که چرب نکرده بودیم با قلم موی دیگری کمی مرطوب کرده و به رول کردن ادامه می دهیم تا لبه خمیر کاملاً بچسبد.

خمیر رول شده را از دو طرف به سمت مرکز سیخ فشار می دهیم تا چین بخورد. سیخ چوبی را از داخل باقلوا خارج کرده و خمیر را به شکل مارپیچ شکل میدهیم و کیپ هم در سینی فر مناسبی می چینیم. بین باقلواها نباید فضای خالی باشد.

بعد از آماده شدن باقلواها، کره و روغن مایع باقیمانده را کاملاً داغ کرده و با قاشق روی باقلواها می دهیم. سینی باقلوا را به مدت ۱۵ دقیقه (یا تا زمانی که روی باقلواها طلایی شود) در طبقه وسط فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می د هیم. بعد از اینکه روی باقلواها طلایی شد آنها را از فر خارج و بلافاصله شربت خنک شده را رویشان می ریزیم و تزیین می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...