بارداری دوقلو چه علائمی دارد؟


بارداری دوقلو چه علائمی دارد؟

بارداری دوقلو کاملا طبیعی است. وقتی متوجه شدید که دوقلو باردار هستید، ممکن است احساس هیجان و شگفتی را در عین واحد تجربه کنید.

بارداری دوقلو کاملا طبیعی است. وقتی متوجه شدید که دوقلو باردار هستید، ممکن است احساس هیجان و شگفتی را در عین واحد تجربه کنید. تفاوت‌های خاصی میان بارداری معمولی و بارداری دوقلو وجود دارد و مهم است که این تفاوت‌ها را بشناسید. در این مطلب به بررسی علائم بارداری دوقلو خواهیم پرداخت.

افزایش وزن
در حالی که اضافه وزن بخشی طبیعی از بارداری است، زنانی که دوقلو باردار هستند، به طور میانگین ۴٫۵ کیلو اضافه وزن بیشتری نسبت به زنانی دارند که بارداری معمولی را تجربه می‌کنند. این نشانه‌ای قوی برای تشخیص بارداری دوقلو است.

کشش رحم
معاینه‌های جسمی خاصی وجود دارند که پزشکان می‌توانند برای بررسی روند پیشرفت بارداری از آنها استفاده کنند. کشش رحم و فاصلۀ میان استخوان شرمگاهی و رحم – حتی در اوایل بارداری – می‌تواند مشخص کند که بدن در حال آماده کردن خود برای حمل کردن یک نوزاد دیگر می‌باشد.

خستگی
بارداری می‌تواند باعث خستگی شود، اما اگر خستگی‌تان شدید بوده و احساس ضعف می‌کنید، ممکن است دوقلو باردار باشید. وقتی مادری برای رشد دو جنین در شکم خود تلاش می‌کند، این می‌تواند به طور چشمگیری مواد مغذی و منابع موجود در بدن مادر را کاهش داده و منجر به بروز احساس ضعف مکرر شود.

تهوع حاملگی
تهوع حامگی مشکلی است که تمام زنان باردار آن را تجربه می‌کنند، اما اگر این حالت تهوع مکرر بوده یا برای ماه‌ها به طول انجامد، ممکن است نشانه‌ای از افزایش زیاد هورمون‌های بدن بدلیل بارداری دوقلو باشد.

آزمایشاتی برای تشخیص بارداری دوقلو
فراصوت (Ultrasound): قابل اطمینان‌ترین و رایج‌ترین روش برای مشاهدۀ داخل رحم می‌باشد.
آزمایش ضربان قلب: آزمایشی محبوب که معمولا در اواخر سه ماهۀ اول انجام می‌شود. در این دوره امکان تشخیص دو ضربان قلب توسط این آزمایش ممکن است، اما به طور کلی روشی قابل اطمینان برای تشخیص بارداری دوقلو محسوب نمی‌شود.
سطوح HCG: وقتی جنین به دیوارۀ رحم متصل می‌شود، گنادوتروپین جفتی انسان یا HCG آزاد می‌کند که از طریق آزمایشات ادرار و خون قابل تشخیص می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!