اصول آرایش لب و ترفندهایی برای زیباتر شدن آن


اصول آرایش لب و ترفندهایی برای زیباتر شدن آن

اصول آرایش لب شامل نکاتی مانند انتخاب رنگ رژ و خط لب مناسب، کشیدن خط لب به روش صحیح، استفاده یا عدم استفاده از برق لب و نیز توجه به فرم لب‌ها در هنگام آرایش است.

اصول آرایش لب و ترفندهایی برای زیباتر شدن آن
ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - لب یکی از اعضای اصلی صورت است که تاثیر بسیار زیادی در فرم چهره شما دارد؛ بنابراین با انجام نحوه صحیح آرایش لب می‌توانید جذابیت و زیبایی چهره خود را دو چندان کنید. بدین منظور نکات و ترفند‌هایی درباره اصول آرایش لب در این مطلب ارائه شده است.
در صورتی که مطالعه بخش خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست زیر ارائه شده‌اند، می‌توانید به موضوع دلخواه خود برسید
آرایش لب نازک و باریک آرایش لب قلوه‌ای آرایش لب صاف آرایش لب درشت آرایش لب غنچه‌ای برجسته‌تر کردن لب‌ها قبل از آرایش نحوه صحیح کشیدن خط لب اشتباهات رایج در آرایش لب

اصول آرایش لب

۱. آرایش لب نازک و باریک

اگر شما لب‌های باریکی داشته و تمایل به پرتر نشان دادن آن‌ها دارید، به نکات زیر توجه کنید:
از یک خط لب با رنگی تیره‌تر از رژ لب تان استفاده کنید. توجه کنید که رنگ‌های رژلب تیره، لب‌های شما را باریک‌تر نشان می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از مقداری برق لب برای زیباتر و درخشان‌تر شدن لب‌های خود استفاده کنید.

اصول آرایش لب و ترفندهایی برای زیباتر شدن آن


۲. آرایش لب قلوه‌ای

اصول آرایش لب قلوه‌ای باید به گونه‌ای باشد که معمولاً لب بالایی درشت‌تر از لب پایینی به نظر آید. توجه نکات زیر برای این امر حائز اهمیت هستند:

عدم استفاده از رژ لب تیره رنگ استفاده از خط لبی که یک درجه از رژ تیره‌تر است. استفاده از رژ لبی با یک درجه رنگ روشن‌تر برای لب بالا استفاده از رژ لب تیره تره برای لب پایین

اصول آرایش لب و ترفندهایی برای زیباتر شدن آن

بیشتر بخوانید: رژ لب زدن صحیح چگونه است؟ (آموزش تصویری مرحله به مرحله)

۳. آرایش لب صاف

اگر لب‌های شما کاملا صاف بوده، نیاز به دو رنگ رژ لب، تیره و روشن دارید. برای ایجاد برجستگی در لب‌های خود می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

ابتدا کمی بالاتر از خط طبیعی لب، خط لب را بکشید سپس به گوشه‌های لبتان کمی از رژ لب تیره بزنید و در ادامه به قسمت مرکزی لب‌هایتان، رژ لب روشن بزنید. سعی کنید کنار‌های این دو رنگ رژ لب را در یکدیگر محو کنید. استفاده از برق لب نیز برای آرایش لب‌های صاف گزینه مناسبی است.

اصول آرایش لب و ترفندهایی برای زیباتر شدن آن


۴. آرایش لب درشت

اگر شما دارای لب‌های درشتی هستید، نیازی به رنگ‌های روشن و براق برای آرایش لب‌های خود ندارید؛ و بهتر است از رژلب‌هایی با رنگ مات استفاده کنید. همچنین در صورتی که بخواهید لب هایتان را از حالت طبیعی کوچک‌تر نشان دهید به نکات زیر توجه کنید:

از رژ لب‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید. در صورت تمایل به استفاده از خط لب آن را هم رنگ با رژ لب تان انتخاب کنید. خط لب خود را دقیقاً بر روی خط اصلی لب بکشید. بهتر است از برق لب استفاده نکنید.

اصول آرایش لب و ترفندهایی برای زیباتر شدن آن


۵. آرایش لب غنچه‌ای

لب‌های غنچه‌ای به لب‌های گوشتی و برجسته اطلاق می‌شود؛ بنابراین آرایش این لب‌ها به نکات پایین توجه کنید:

استفاده از رژلب‌های با رنگ روشن استفاده از کمی سایه روشن در مرکز لب‌ها به منظور برجسته‌تر نشان دادن آن‌ها استفاده از برق لب استفاده از خط لبی که یک درجه از رژ لب تیره‌تر است.

اصول آرایش لب و ترفندهایی برای زیباتر شدن آن

بیشتر بخوانید: چگونه رژ لب قرمز را عالی بزنیم؟

برجسته‌تر کردن لب‌ها قبل از آرایش

امروزه برای برخورداری از لب‌های درشت وقلوه ای، روش‌های متعددی مانند تزریق ژل و استفاده از دیگر پرکننده‌های لب وجود دارد. با این حال، ما به شما ترفند‌های خانگی زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

مالیدن مایع داخل کپسول ویتامین E به لب‌ها استفاده از اسانس فلفل مالیدن موم عسل به لب‌ها مالیدن مخلوط دارچین و وازلین به لب‌ها


نحوه صحیح کشیدن خط لب

همانگونه که در اصول آرایش انواع لب‌ها اشاره شد برای رسیدن به یک آرایش لب حرفه ای علاوه بر انتخاب رژلب مناسب، روش صحیح کشیدن خط لب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که از لب‌های درشتی برخوردار هستید، انتخاب خط لبی دقیقاً هم رنگ با رژلب و نیز کشیدن خط لب بر روی خط طبیعی روشی مناسب خواهد بود. همچنین در صورتی که لب‌های باریک و نازک دارید، می‌توانید خط لب خود را یک درجه تیره‌تر از رنگ رژ لب انتخاب کرده و آن را کمی بالاتر از خط طبیعی لب خود بکشید.


اشتباهات رایج در آرایش لب

عدم توجه به سلامت و حفظ رطوبت لب‌ها قبل از آرایش استفاده کردن از رژ لبی با رنگ ناهماهنگ با پوست کشیدن خط لب در خارج از خط اصلی لب برای لب‌های درشت استفاده از ابزار‌های آرایشی غیر استاندارد برای لب عدم توجه به فرم لب‌ها در هنگام آرایش


حرف آخر

رعایت اصول آرایش لب کار راحتی است و تنها با رعایت نکات ساده و کاربردی قابل انجام است. اگر شما نکات و ترفند‌های دیگری برای زیبا‌تر شدن آرایش لب‌های تان مد نظر دارید، لطفاً آن‌ها را با ما و دیگر مخاطبان ستاره در قسمت " ارسال نظر" در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطلب "برجسته کردن لب بدون جراحی" را نیز از سری مقالات آرایش و زیبایی ستاره مطالعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا