آزمون و خطای پرستاران


آزمون و خطای پرستاران

مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در نیمه دوم سال 1398 خبر داد.

آزمون و خطای پرستاران
به گزارش فانوس، احمد نجاتیان اظهار کرد: با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی، صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط در سال 1394 آغاز شد.

نجاتیان افزود: تاکنون در 4 مرحله، حدود 30 هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای صادر کردیم که گروه‌های هدف مدیران پرستاری، فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری تا سال 1385، اعضا هیات علمی و مسئولین فنی و پرستارانی که در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل کار می‌کردند، بودند.

وی گفت: قرار است به تدریج در مدت زمان سه تا چهار سال همه پرستاران، پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند.

نجاتیان ادامه داد: در حال حاضر، کار صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به صورت دستی انجام می‌شود که با راه اندازی سامانه کشوری، کار ثبت نام و صدور این پروانه از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مدیرکل دفترتوانمند سازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری اضافه کرد: پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری، مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

نجاتیان با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه‌ای خاطرنشان کرد: ان شالله در نیمه دوم امسال، نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار خواهد شد و فارغ التحصیلان جدید پرستاری و کسانی که نتوانسته‌اند دوره‌های بازآموزی خود را تکمیل کنند از جمله افرادی هستند که باید در آزمون حضور یابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا