باید از حضور خدام حرم رضوی نهایت استفاده را ببریم


باید از حضور خدام حرم رضوی نهایت استفاده را ببریم

آیت الله علما، گفت: حضور کاروان خادمان حرم رضوی، انقلاب و حرکتی بی نظیر در مردم ایجاد می‌کند باید زیرساخت های لازم را برای بهره برداری مطلوب از این رویداد فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «آیت الله مصطفی علما» امروز(شنبه، ۱۱ خرداد) در جلسه شورای سیاستگذاری برنامه های دهه کرامت و جشن های بین المللی زیرسایه خورشید، حضور کاروان خدام حرم رضوی در استان را دارای اثرات و‌برکات فراوانی دانست و گفت: فرهنگ اسلامی شیعه و سنی ندارد، همه ما باید تلاش کنیم فرهنگ رسول الله و قرآن را بالا ببریم وگرنه پرچم یک‌پارچه سبز و یک بهانه است.

نماینده ولی فقیه در استان و‌ امام جمعه کرمانشاه، افزود: امروز روزی است که باید از کوچکترین چیزی که به درد اسلام و‌انقلاب ‌و نظام اسلامی می خورد، باید استفاده کنیم.

وی با تأکید بر همکاری تمامی ادارات و‌ تقسیم کارها، اظهار کرد: ما از این سوژه هایی که داریم و ایجاد می شود و همه در مسیر خدا و رسول الله(ص) و قرآن و اسلام است باید نهایت استفاده را ببریم.

آیت الله علما، ابراز کرد: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دشمن با ما جنگ مسلحانه ندارد بلکه جنگ فکری و‌عقیدتی در کار است و می خواهد ما را از مسیر منحرف کند.

وی با بیان اینکه باید نقشه های دشمنان اسلام و‌انقلاب را یا فعالیت های فرهنگی موثر خنثی کنیم، عنوان کرد: هر سرنخ و ‌سوژه ای که اضافه به حضرت رسول و معصومین(علیهم السلام) دارد و بر آن صحه می گذارد باید روی آن کار کنیم و از آن بیشترین استفاده را ببریم.

امام جمعه کرمانشاه، بیان کرد: برای این کار موثر و تأثیرگذاری که با توجه به عشق و ارادت مردم به علی ابن موسی الرضا(ع)،‌ انقلاب و حرکتی بی نظیر ایجاد می کند باید زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

وی با اشاره به حضور کاروان خادمان حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت، گفت: اگر جلسات هماهنگی ادامه پیدا کند بهره برداری خوبی خواهد شد تا ان شاء الله همه بتوانیم برای این کارها سرمایه گذاری کنیم چرا که فقط همین کارها ارزشمند است ‌و برای ما باقی می ماند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه اعتبار و ‌‌عنوان متعلق به این دنیا است، اذعان کرد: اگر بتوانیم کار موثری انجام بدهیم، این ارزش دارد. در این دهه می توان با تأکید بیشتری نسبت به اعزام خانواده های محروم به مشهد مقدس و زیارت امام هشتم اقدام کرد.

وی اجرای جشن های زیرسایه خورشید و‌حضور پرچم متبرک آستان قدس رضوی با همراهی خادمان امام رضا(ع) را فرصت بسیار مناسبی برای کار فرهنگی موثر و‌تأثیرگذار دانست و گفت: این تأثیر ۳۰ ساله به یک معنا و به معنایی دیگر تأکید بر اصل انقلاب است که روی کار فرهنگی کار کنیم.

آیت الله علما، گفت: دشمن همیشه روی اصل فرهنگی کار دارد. همین کشف حجاب رضاخانی؛ آن وقت نمی دانستند عاقبت کار چیست؟ اما الان بعد از ۹۰ سال ببینید چه وضعی داریم.

وی با تأکید بر فعالیت برنامه ریزی شده و منسجم مراسم جشن میلاد امام رضا با محوریت هیئت الرضا استان کرمانشاه، تصریح کرد: اگر کار فرهنگی اثرگذار انجام دهیم ریشه می دواند و آثار و برکات خویش را در جامعه دارد.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر