از خواص هسته آووکادو چه می دانید؟


از خواص هسته آووکادو چه می دانید؟

آووکادو میوه ای است که مصرف آن در بین مردم کمتر به چشم می خورد و به دلایلی کم به چشم خوردن این میوه و گران بودنش کمتر مورد توجه قرار گرفته است،اما باید دانست که خواص میوه آووکادو و نیز خواص هسته آووکادو برای ارتقای سلامتی مان بسیار مفید بوده که نمی توان به سادگی از این خواص گذشت.   آووکادو را می توان به عنوان یک غذای سالم و کامل استفاده کرد و می...

آووکادو میوه ای است که مصرف آن در بین مردم کمتر به چشم می خورد و به دلایلی کم به چشم خوردن این میوه و گران بودنش کمتر مورد توجه قرار گرفته است،اما باید دانست که خواص میوه آووکادو و نیز خواص هسته آووکادو برای ارتقای سلامتی مان بسیار مفید بوده که نمی توان به سادگی از این خواص گذشت.

از خواص هسته آووکادو چه می دانید؟

آووکادو را می توان به عنوان یک غذای سالم و کامل استفاده کرد و می توان از این میوه خوش طعم در پخت و پز و ساخت انواع سالاد و شیرینی و… استفاده کنید. پس از اینکه از گوشت این میوه استفاده کردید به هیچ عنوان هسته آن را دور نیندازید چرا که هسته آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن است.

آشنایی با فواید و خواص هسته آووکادو

۱. تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که گفتیم هسته آووکادو دارای خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارد طوری که در هر هسته این میوه حدود ۷۰ درصد بیشتر از کل میوه است. این آنتی اکسیدان های قوی از تاثیری رادیکال های آزاد بر روی بدن جلوگیری می کند که همین عمل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، و از بروز هرگونه ویروس و قارچ در بدن جلوگیری می کند.

برای بهره مندی از خواص هسته آووکادو باید هسته آن را پودر کنید و در نوشیدی های خود به طور منظم از آن استفاده کنید.

از خواص هسته آووکادو چه می دانید؟

۲. کاهش کلسترول

هسته آووکادو قابلیت آن را دارد که کلسترول بد را کاهش دهد، همچنین به دلیل اینکه هسته آووکادو سرشار از فیبر های مفید است در حفظ سلامت قلب کمک فراوانی می کند.

۳. مبارزه با سرطان

از جمله خواص هسته آووکادو می توان به دلیل داشتن ماده ای به نام فلاونول قابلیت ضد سرطانی دارد اشاره کرد این ترکیبات شامل میریستین، کومپفرل می باشد که مانند یک آنتی اکسیدان قوی از رشد تومور جلوگیری می کند. از دیگر خواص هسته آوواکادو می توان به داشتن چربی های مفید و سالم اشاره کرد که این چربی های سالم قادر هستند سلول های بنیادی لوسمی را از بین ببرند .

۴. خاصیت کاهش وزن در هسته آووکادو

هسته های غنی از آنتی اکسیدان آووکادو به روند کاهش وزن و چربی سوزی کمک شایانی می کند. هسته آووکادو به دلیل داشتن فیبر فراوان موجب احساس سیری فراوان به مدت طولانی در فرد می شود و همچنین باعث کاهش اشتها در فرد می شود که این کاهش اشتها باعث می شود تا از خوردن غذاهای پر کالری دوری کنیم. هسته آووکادو به دلیل داشتن کلسیم، منیزیم و پتاسیم باعث تناسب اندام و کمتر شدن وزن می شود.

از خواص هسته آووکادو چه می دانید؟

۵.پایین آورنده فشار خون

کسانی که فشار خون بالایی دارد می توانند از خواص هسته آووکادو بهره مند شوند.چرا که هسته این میوه به دلیل دارا بودن ماده ای به نام پتاسیم که منجر به گشاد شدن و شل شدن رگ ها و عروق می شود که در نتیجه فشار خون را پایین می آورد. زمانی که فشار خون در یک سطح معین و مطلوبی قرار بگیرد به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاهش پیدا می کند.

۶.کاهش التهاب از دیگر خواص هسته آووکادو

هسته آووکادو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های پروسیانیدین و کاتچین ها از شدت درد و تورم که از التهاب ناشی می شود کمک می کند. استفاده از هسته آووکادو در کاهش بیماری های التهابی بدن از جمله: آکنه، آسم، سینوزیت، تب یونجه، بیماری های التهاب روده، بیماری کرون،سرطان، آترواسکلروز، آتریت روماتوئید و.. مفید است. برای استفاده از هسته آووکادو باید حداقل روزانه بین ۲ الی ۱ قاشق غذاخوری از پودر هسته آن استفاده کنید.

از خواص هسته آووکادو چه می دانید؟

۷.کاهش روند پیری

باید گفت که خواص هسته آووکادو جایگاه ویژه ای در سلامت زیبایی پوست و همچنین مو پیدا کرده. این ماده توانایی بالایی در از بین بردن چین چروک و کند تر کردن روند پیری پوست دارد. علت این امر داشتن عنصر فلاونول ها است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و باعث ایجاد کلاژن بیشتر در پوست می شود که همین کلاژن پوست است که باعث می شود پوست سفت شود و از افتادگی ان جلوگیری کند.

۸. کنترل عملکرد تیروئید با مصرف هسته آووکادو

استفاده از هسته آووکادو برای کسانی دچار اختلال در عملکرد غده تیروئید هستند بسیار مناسب است. با جای دادن این میوه در برنامه غذایی می توانید باعث تولید هورمون های تیروئیدی باشید که خود منجر به افزایش سوخت و ساز بدن می شود و از ابتلا به چاقی های مفرط در امان خواهید بود.

۹. درمان عفونت های شکمی

به دلیل خاصیت ضد التهابی این میوه باعث می شود که فشار و التهاب ناشی از بیماری های عفونی و التهابی به صورت چشم گیری کاهش یابد که در نهایت منجر به از بین رفتن ضایعات بدن می شود. از خواص هسته آووکادو در درمان اسهال و عفونت های ویروسی که بسیار مفید است استفاده می شود و همچنین ترکیب فنولیک آن از بروز زخم معده جلوگیری می کند.

از خواص هسته آووکادو چه می دانید؟

طریقه استفاده از هسته آووکادو

در مرحله اول توجه کنید که هیچوقت هسته آن را دور نیندازید. برای استفاده از خواص هسته آووکادو ابتدا باید پوشش سطحی هسته آن را با چاقو جدا کنید و هسته و آن را که به رنگ شیری است را رنده کنید و در مقابل آفتاب بگذارید تا خشک شود سپس از آن در غذاها، نوشیدنی ها . سالاد هایتان استفاده کنید.

از خواص هسته آووکادو چه می دانید؟

شما می تواند از پودر هسته آووکادو به عنوان دم نوش هم استفاده کنید به این صورت که یک قاشق از این پودر رادر یک فنجان آب جوش بجوشانید و بگذارید به حال خود به خوبی دم بکشد.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید