قیمت یورو در 10 سال اخیر چقدر رشد داشته است؟


قیمت یورو در 10 سال اخیر چقدر رشد داشته است؟

بررسی بازار ارز از سال 88 تا سال 97 نشان می‌دهد، نوسانات قیمت یورو در سال گذشته چشم‌گیرتر از نوساناتی است که در سال 91 متحمل شده است. یورو در سال‌های 91 و 97 به ترتیبت 116 و 166 درصد افزایش داشته است. نوشته قیمت یورو در 10 سال اخیر چقدر رشد داشته است؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، متوسط قیمت هر یورو در فروردین ماه امسال نسبت به متوسط قیمت آن در ۱۰ ساله گذشته حدود ۱۱ برابر شده است، یعنی درحالی قیمت یورو در سال ۸۸ معادل هزار و ۴۱۰ تومان بوده که متوسط آن در فروردین ماه امسال با ۹۹۲ درصد رشد به رقم ۱۵ هزار و ۴۰۴ تومان رسیده است.

همچنین متوسط قیمت یورو در سال ۹۷ نسبت به ۱۰ سال گذشته رشد ۷۹۰ درصدی داشته است.

یورو در فرودین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز رشد ۱۵۲٫۶ درصدی را تجربه کرده، یعنی قیمت این ارز در فروردین ماه سال ۹۷ معادل شش هزار و ۹۷ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت این شاخص ارزی در اولین ماه امسال نسبت به متوسط قیمت کل سال گذشته رشد ۲۲٫۶ درصدی داشته، میانگین قیمتی که این ارز در سال ۹۷ در بازار آزاد معامله می‌شد معادل ۱۲ هزار و ۵۵۹ تومان بوده است.

در بحران ارزی ابتدای دهه ۹۰ یورو رشد ۱۰۱ درصدی داشته است، یعنی قیمت یورو در سال ۹۰ معادل هزار و ۶۸۶ تومان بود که در سال ۹۱ دو برابر شد و به رقم سه هزار و ۳۹۷ تومان رسید.

بررسی دو بحران ارزی دهه ۹۰ نشان می‌دهد شدت نوساناتی که بازار ارز و یورو در سال گذشته تحمل کرده بیشتر بوده است، یعنی در حالی که یورو در بحران ارزی ابتدای دهه ۹۰ رشد ۱۱۶ درصدی داشته در سال ۹۷ این ارز رشد ۱۶۶ درصدی را از آن خود کرده است.

قیمت یورو در 10 سال اخیر چقدر رشد داشته است؟

قیمت یورو در 10 سال اخیر چقدر رشد داشته است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران