امتحانات نهایی 98/ چگونه در ایام امتحانات دچار چاقی نشویم؟


امتحانات نهایی 98/ چگونه در ایام امتحانات دچار چاقی نشویم؟

دانش‌آموزان در ایام امتحانات دچار استرس می‌شوند و برای کاهش استرس به سراغ راه‌هایی اشتباه می‌روند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به خرداد ماه که می‌رسیم، تب امتحانات پایان ترم در بین دانش آموزان حسابی داغ می‌شود‌؛ پدر و مادر‌ها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا فرزندانشان در محیطی آرام و به دور از تنش درس‌ها را مطالعه کنند، اما با این حال بسیاری از دانش آموزان دچار استرس‌ می‌شوند.

امتحانات پایان ترم با اینکه از هفت سالگی تا ۱۸ سالگی همراه دانش آموز است، اما همواره استرس‌ زیادی را به بچه‌ها وارد می‌کند،‌ هر چند به گفته کارشناسان وجود این استرس‌ها طبیعی است؛ جالب است که با گذشت سال‌ها نه تنها این استرس کاهش نمی‌یابد بلکه هر ساله بیشتر می‌شود و دلیل آن هم سخت‌تر شدن درس‌هاست که بسیاری از دانش آموزان را گرفتار خود می‌کند.

امتحانات نهایی 98/ چگونه در ایام امتحانات دچار چاقی نشویم؟

روش درست مطالعه، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ کتاب کمک درسی چه تاثیری در قبولی کنکور دارد؟

خوب است بدانید امتحانات پایان ترم را می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی پشت سر گذاشت و با خیال راحت برای سال تحصیلی جدید آماده شد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه امتحانات شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش‌های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

راهی برای رهایی از چاقی در ایام امتحانات

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در ایام امتحانات برخی از دانش‌آموزان دچار استرس زیادی می‌شوند و برای کاهش استرس به دنبال مواد شیرین می‌روند؛ خانواده‌ها در این مواقع تصور می‌کنند برای اینکه فرزندشان دچار افت قند نشود، خوراکی شیرین در اختیارش قرار می‌دهند که کاری اشتباه است.

وی ادامه داد: مغز برای سوختن به کلوگز نیاز دارد که این مواد را می‌توان در مغزها و مواد نشاسته‌ای مانند نان پیدا کرد؛ گلوکز در مواد شیرین جایی ندارند؛ دانش آموزان اگر دچار استرس می‌شوند باید به انتخاب مواد غذایی بهتر توجه کنند که در این حین می‌توانند به سراغ موادی مانند میوه و سبزی مثل هویج بروند.

امتحانات نهایی 98/ چگونه در ایام امتحانات دچار چاقی نشویم؟

این متخصص تغذیه افزود:‌ اگر دانش‌آموزان در حین مطالعه برنامه‌ریزی سبکی برای غذاهای خود داشته باشند می‌توانند هم به وزن ایده‌آل برسند و هم بعد از ایام امتحانات دچار چاقی نشوند، همچنین اگر در زمان مطالعه مدتی را صرف ورزش کنند، می‌تواند برایشان مفید باشد.

بیشتر بخوانید: امتحان نهایی ۹۸/ بایدها و نبایدهای استفاده از خوراکی‌ها در ایام امتحانات

دانش آموزان از پرخوابی یا کم خوابی پرهیز کنند

انوشه یادآوری کرد: پرخوابی یا کم‌خوابی نیز در افزایش وزن مؤثر است که برخی از دانش‌آموزان برای کاهش استرس خود یا بیش از حد می‌خوابند یا از خوابیدن جلوگیری می‌کنند، که این کاری اشتباه است و باید حد تعادل را رعایت کنند، همچنین باید تحرک کافی داشته باشند و در وعده غذایی تعادل خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته