عارضه‌ای وحشتناک که زیبایی شما را هدف گرفته است


عارضه‌ای وحشتناک که زیبایی شما را هدف گرفته است

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: نکروز به معنی از بین رفتن بافت زنده بینی است، اگر مقدار بافت نکروز زیاد باشد بر شکل ظاهری بینی تاثیر می‌گذارد.

اتاق خبر 24:

پورحاجی غلامی متخصص گوش و حلق و بینی درباره نکروز بینی اظهار کرد: نکروز به معنی از بین رفتن بافت زنده بینی است، مقدار آسیبنکروز به بزرگی و اندازه بافت نکروز بستگی دارد. نکروزهای نقطه‌ای معمولاً آسیب کمتری ایجاد می‌کنند ولی اگر مقدار بافت نکروز زیاد و به اسکلت بینی آسیب زیادی زده باشد، بر شکل ظاهری آن تاثیر دارد. گاهی افرادی که دارای بینی گوشتی هستند بعد از عمل جراحی خواهان تزریق آمپول‌های خاص در قسمت متورم هستند که بهتر است این تزریق انجام نشود.

وی در ادامه گفت: نکروز باعث نازک‌تر شدن پوست می‌شود اما در حالت بدتر و حاد موجب سوراخ شدن بینی می‌شود؛ در این صورت درمان بسیار سخت و دشوار می‌شود، حتی ممکن است این عارضه جوش‌هایی را روی کل صورت ایجاد کند که طی یک ماه باید درمان و رفع شود، ولی اگر این فرورفتگی‌ها زمان بیشتری روی پوست صورت باقی بماند و رفع نشود. درمان را برای پزشک و فرد سخت‌تر می‌کند.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: همانطور که گفته شد نازک شدن پوست، سیاه و سوراخ شدن بینی از علائم و نشانه‌های نکروز است؛ که در صورت پدید آمدن این نشانه‌ها طول عمر درمان زیاد می‌شود؛ حتی ممکن است اصلاً درمان نشود.

پورحاجی غلامی افزود: ادامه این عارضه باعث به وجود آمدن فرورفتگی‌هایی روی بینی می‌شود که این فرورفتگی‌ها به علت تراش استخوان در آن ناحیه است؛ شرایط مذکور در ماه‌های ابتدایی در مطب قابل اصلاح است، ولی اگر در طول ۶ ماه رفع نشود و فرورفتگی همچنان باقی بماند نیاز به اقدام ترمیمی دارد اما بهتر است اقدامات ترمیمی کمتر از یکسال انجام نشود.

وی تصریح کرد: اقدامات ترمیمی با استفاده از ژل صورت می‌گیرد، تزریق نوعی اقدام درمانی است که اثرات آن تنها ۶ ماه باقی می‌ماند و موقت است؛ فرد می‌تواند حدود یک سال از زیبایی خود بهره ببرد، ولی در پایان دوره باید دوباره تزریق یا جراحی انجام شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی تاکید کرد: روش جراحی برای رفع نکروز بینی عبارت است از برداشتن لایه چربی از پوست بیمار که این کار باید با احتیاط زیادی انجام شود زیرا در صورت افراط، خونرسانی به پوست بینی دچار اخلال می‌شود و فشار ناشی از چسب و آتل گذرای، در پایان عمل می‌تواند باعث نکروز و سیاه شدن پوست بینی شود.

وی درباره درمان این نوع بیماری گفت: بهترین راه برای بهبود این عارضه استفاده از پماد و قرص‌های آنتی بیوتیک است تا از این طریق زخم به مرور زمان خود به خود رفع شود؛ البته تمام داروها باید تحت نظر پزشک مصرف شود.

پورحاجی غلامی در پایان یادآوری کرد: این عارضه حتی می‌تواند اثرات بدی برای فرد به دنبال داشته باشد که به افسردگی و ناراحتی روحی می‌انجامد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو