رافائل نادال به فینال رولند گاروس راه یافت/ برتری مطلق پسر اسپانیایی در جدال سنتی با فدرر


رافائل نادال به فینال رولند گاروس راه یافت/ برتری مطلق پسر اسپانیایی در جدال سنتی با فدرر

رافائل نادال موفق شد مقتدرانه در مرحله نیمه نهایی تنیس رولند گاروس از سد راجر فدرر عبور کند.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات تنیس آزاد فرانسه که به فرنچ اوپن و رولند گاروس هم مشهور است، از برجسته‌ترین مسابقات قهرمانی تنیس جهان و یکی از چهار رویداد بزرگ گرنداسلم (Grand slam) در جهان است که هر ساله از میانه ماه مه تا اوایل ماه ژوئیه در دو رده زنان و مردان، در شهر پاریس برگزار می‌شود.


رافائل نادال که با یازده قهرمانی در این مسابقات رکورددار محسوب می شود،‌‌ امروز در نیمه نهایی این رقابت ها به مصاف رقیب سنتی خود رفت. جدال نادال و فدرر که به یک رویارویی سنتی در دنیای تنیس مشهور شده و تماشاگران زیادی را به سمت خود جلب می کند، امروز با حضور تماشاگران پرتعدادی برگزار شد.


فدرر که همچنان عنوان پرافتخارترین تنیسور جهان را یدک می کشد، امروز اصلا روی فرم نبود و در 3 ست متوالی مقابل حریف اسپانیایی خود شکست خورد.


نادال در ست اول با حساب 6 بر 3 به پیروزی رسید تا یک گام خود را به فینال نزدیک کند. در ست دوم این فدرر بود که از حریفش 4 بر 3 پیش افتاد، اما طوفان نادال در ادامه نتیجه را 6 بر 4 کرد.

رافائل نادال به فینال رولند گاروس راه یافت/ برتری مطلق پسر اسپانیایی در جدال سنتی با فدرر


در ست پایانی هم در حالی اسطوره سوییسی تنیس جهان امید چندانی به بازگشت نداشت، نتیجه 6 بر 2 به سود نادال رقم خورد تا او در مجموع 3 بر صفر از سد راجر فدرر عبور کند.


جایزه مسابقات تنیس رولندگاروس، در حدود 15 میلیون یورو است که حالا نادال کاملا به آن نزدیک شده است.


البته در دیگر دیدار نیمه نهایی نواک جوکوویچ و دومینیک تیم به مصاف هم خواهند رفت. تنیسور صربستانی که شانس نخست قهرمانی در رولن گاروس به حساب می آید، باید از سد حریف اتریشی خود عبور کند تا فردا برای کسب عنوان قهرمانی برابر نادال بایستد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟