عبور ناوشکن روسی با فاصله «بسیار نزدیک» از ناو آمریکایی + عکس


عبور ناوشکن روسی با فاصله «بسیار نزدیک» از ناو آمریکایی + عکس

یک کشتی جنگی آمریکایی و یک ناوشکن روسی از فاصله بسیار نزدیکی از کنار هم عبور کردند؛ به‌طوری که احتمال تصادم با یکدیگر وجود داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز جمعه یک ناوشکن روسی در دریای فیلیپین با فاصله بسیار نزدیک از کنار یک کشتی جنگی آمریکایی عبور کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌بی‌اس»، نیروی دریایی آمریکا این اتفاق را «غیر ایمن و غیرحرفه‌ای» خواند.

«کلایتون داس» سخنگوی فرمانده ناوگان هفتم آمریکا در این باره گفت ناوشکن روس از فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ پایی ناو «چنسلرزویل» گذر کرده و امنیت کشتی و خدمه آن را به خطر انداخت».

او گفت: «کشتی آمریکایی در مسیر و سرعتی ثابت حرکت می‌کرد که کشتی «DD572» روسی از پشت آن مانور داد و به سمت راستش حرکت کرد. چنسلرزویل مجبور شد با تمام سرعت حرکت کند و از ایجاد تصادم جلوگیری کند».

از سوی دیگر ناوگان اقیانوس آرام روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشتی جنگی آمریکایی حامل موشک‌های کروز هدایت‌شونده، به‌طور ناگهانی تغییر مسیر داده و مسیر عبوری ناوشکن روسی را قطع کرد و به فاصله ۵۰ متری آن رسید.

عبور ناوشکن روسی با فاصله «بسیار نزدیک» از ناو آمریکایی + عکس
لحظه عبور ناوشکن روس از کنار کشتی جنگی آمریکایی

روز چهارشنبه نیز ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک هواپیمای آمریکایی که بر فراز دریای مدیترانه در حال پرواز بود در یک بازه زمانی ۱۷۵ دقیقه‌ای سه بار توسط یک فروند جنگنده روسی مورد ردیابی قرار گرفت.

همچنین ماه گذشته هواپیماهای جنگی آمریکایی توانستند بمب‌افکن‌ها و جت‌های روسی را در نواحی مجاور سواحل آلاسکا ردیابی کنند.

دریای جنوب چین که از طریق تنگه تایوان به دریای فیلیپین متصل می‌شود یکی از محل‌های مناقشه میان چین و آمریکا است. از آغاز سال جاری میلادی، کشتی‌های جنگی آمریکایی بارها وارد آب‌های دریای جنوبی چین شده‌اند و خشم پکن، متحد راهبردی روسیه را موجب شده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟