در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی


بلندگوی هوشمند «گوگل هوم مینی» ارزان‌ترین گجت برای آن دسته از کاربرانی محسوب می‌شود که تمایل به استفاده از یک دستیار صوتی هوشمند دارند و البته در زندگی روزمره از اکوسیستم گوگل استفاده می‌کنند تا نیازهای فناورانه خود را برطرف سازند. در حالی که این اسپیکر هوشمند با قیمت نسبتا ارزان و مناسب زیر 750 هزار تومانی در برخی فروشگاههای...

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

بلندگوی هوشمند «گوگل هوم مینی» ارزان‌ترین گجت برای آن دسته از کاربرانی محسوب می‌شود که تمایل به استفاده از یک دستیار صوتی هوشمند دارند و البته در زندگی روزمره از اکوسیستم گوگل استفاده می‌کنند تا نیازهای فناورانه خود را برطرف سازند. در حالی که این اسپیکر هوشمند با قیمت نسبتا ارزان و مناسب زیر 750 هزار تومانی در برخی فروشگاههای آنلاین و مراکز فروش قطعات کامپیوتر تهران به فروش می‌رسد، باید توجه داشته باشید کیفیت صدای آن چندان دلچسب نیست و کاربرانی که قصد دارند از این محصول در قالب یک اسپیکر واحد استفاده کنند می‌بایست به این نکته توجه کافی داشته باشند که این یک اسپیکر هوشمند برای فرمانروایی در قلمرو گوگل است تا ابزاری باکیفیت برای گوش دادن به موسیقی!

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

مهم‌ترین مزایا:

- یکپارچه شدن با سیستم «گوگل کَست» - قابلیت پشتیبانی از فناوری ارتباطی بلوتوث - سازگار با ابزارهای اینترنت اشیا - قیمت بسیار ارزان و باورنکردنی

مهم‌ترین معایب:

- کیفیت پایین صدا در قیاس با یک اسپیکر غیرهوشمند

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) شکل ظاهری این اسپیکر هوشمند در عین سادگی، زیبا است، اندازه کوچکی دارد و با قیمت 49 دلار در بازارهای جهانی و حدود 750 هزار تومان در ایران به فروش می‌رسد. با این وجود باید توجه داشت قیمت پایین «گوگل هوم مینی» باعث نشده است از این محصول به عنوان بهترین اسپیکر هوشمند موجود در بازار یاد کنیم. این محصول به دستیار هوشمند گوگل موسوم به «گوگل اسیستنت» مجهز شده است و بنابراین اسپیکر کوچک و زیبا همواره آماده است تا فرمان‌های صوتی شما را دریافت کند و در آن واحد به شما پاسخ دهد، موسیقی‌های دلخواه را پخش کند، چراغ‌ها را کم‌نور یا پرنور کند، گیرنده تلویزیون را روشن کند و همه این کارها را با فرمان‌های صوتی شما انجام دهد.

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

این مسئله به آن معنی است که «هوم مینی» از نظر کارایی با برادر بزرگتر خود یعنی «گوگل هوم» برابری می‌کند و حتی برادر بزرگتر و قدرتمندتر آنها یعنی «گوگل هوم مکس» هم قابلیت‌های مشابه دارد. ولی باید توجه داشت که در این زمینه تفاوت‌هایی هم وجود دارد. در حالی که دو محصول دیگر را می‌توان به عنوان یک اسپیکر واحد و باکیفیت مورد استفاده قرار داد، باید توجه داشت که این محصول از نظر عملکرد ضعف‌هایی را هم شامل می‌شود. «هوم مینی» به واسطه ضعیف بودن سیستم پخش صوتی نمی‌تواند به عنوان یک اسپیکر واحد همه نیازهای شما را برطرف کند.

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

زمانی که کاربران اسپیکر هوشمند را خریداری می‌کنند،‌ بی‌تردید یکی از جوانب آن که مورد توجه قرار می‌دهند کیفیت صدا است و در این میان بیشتر کاربران توضیح داده‌اند که «هوم مینی» نمی‌تواند یک اسپیکر باکیفیت و جداگانه برای یک خانه بزرگ باشد. زمانی که قصد دارید با صدای بلند موسیقی مورد علاقه خود را از طریق این اسپیکر گوش دهید متوجه خواهید شد که این دستگاه کوچک نمی‌تواند نیازشما را برطرف کند و البته این در حالی است که برای این محصول قابلیت پخش 360 درجه صدا در نظر گرفته شده است و، باید این وجود صدا را صاف و یکنواخت می‌شنوید. در حالی که این محصول نمی‌تواند فایل‌های صوتی را با کیفیت دلخواه و دلچسب پخش کند، ولی سرویس‌هایی که در آن به کار گرفته شده قابل قبول است. «هوم مینی» به خوبی می‌تواند وظایف خود را در قالب ابزار متعلق به خانواده اینترنت اشیا انجام دهد.

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

به هر حال، اگر شما پیش از این یک دستگاه اسپیکر هوشمند «گوگل هوم» را خریداری کرده‌اید یا ابزار دیگری مجهز به سیستم هوشمند «کروم‌کست آدیو» را در اختیار دارید، «هوم مینی» می‌توانید به عنوان یک ابزار تکمیلی کاربردهای فراوان را ارایه دهد و کیفیت صدایی که می‌شنوید را ارتقا دهد. اصوات در کنار این اسپیکر کوچک و خانگی باکیفیت‌تر می‌شوند و به این شکل شما می‌توانید یک مجموعه صوتی ایده‌آل را مورد استفاده قرار دهید. البته توجه داشته باشید که اگر اسپیکر هوشمند دیگری در خانه ندارید مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد، زیرا «هوم مینی» در واقع به عنوان یک اسپیکر خانگی کوچک و ارزان طراحی شده است.

به هر حال توجه داشته باشید که اگر تصمیم به خرید یک اسپیکر هوشمند باکیفیت هستید، بهتر است گزینه‌های دیگر را هم مورد بررسی قرار دهید. این روزها هوشمندهای فراوانی مجهز به دستیار «گوگل اسیستنت» روانه بازار شده‌اند که بسیاری از آنها قیمت ارزان دارند و در عین حال صداها را هم با کیفیت قابل قبول پخش می‌کنند.

«گوگل هوم مینی» به گونه‌ای طراحی شده است که با مشاهده آن تصور می‌کنید اسپیکر هوشمند «هوم» را سر و ته در اختیار گرفته‌اید و این محصول را در اندازه کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌دهید. بر این اساس شما می‌توانید این محصول را با بافت توری در قسمت بالا و پلاستیک مات در قسمت پایین خریداری کنید.

«هوم مینی» به اندازه کف دست ساخته شده است و البته در برخی نقاط آن ابزارهای لمسی لازم برای بهره‌مندی از قابلیت‌های داخلی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، در قسمت فوقانی دستگاه کلید سخت‌افزاری برای توقف موسیقی در حال پخش و از سرگیری پخش آن تعبیه شده است. گوگل در نظر داشت به کمک این کلید امکان دسترسی مستقیم به دستیار هوشمند «اسیستنت» را هم در فراهم کند تا هر زمان که کلید را در قسمت میانه نگه می‌دارید، بتوانید این سیستم را به کار بگیرید. ولی شرکت مذکور اعلام کرد که به دلیل برخی نگرانی‌های امنیتی و حریم شخصی کاربران این قابلیت را حذف کرده است.

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

زمانی که انگشت خود را در سمت چپ و راست اسپیکر قرار می‌دهید، به کلیدهای پنهان مخصوص کم و زیاد کردن صدا دسترسی پیدا می‌کنید. نکته پایانی دیگری که در دستگاه مذکور لحاظ شده این است که وقتی اسپیکر را به صورت صوتی یا با لمس کردن تحت فرمان خود می‌گیرید، «هوم مینی» چهار چراغ ال‌ای‌دی رنگی را در قسمت فوقانی خود روشن می‌کند تا نشان دهد که به صحبت‌های شما گوش داده است.

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

در قسمت پایین دستگاه یک ورودی «میکرو یواِس‌بی» در نظر گفته شده است که برای شارژ کردن اسپیکر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسپیکر فاقد باتری ساخته شده است و از این نظر می‌توان آن را مشابه «آمازون اکو دات» دانست. سوئیچ مخصوص میکروفون دستگاه نیز در همین قسمت قرار دارد و به کمک آن می‌توانید سیستم گوش دادن به فرمان‌های صوتی را غیرفعال کنید تا از این دستگاه فقط به عنوان یک اسپیکر معمولی استفاده کنید.

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

در قسمت زیر دستگاه یک لایه لاستیکی تعبیه شده است که به شما کمک می‌کنید این محصول را به راحتی روی هر سطحی قرار دهید. توجه داشته باشید که این اسپیکر هوشمند در رنگ‌های صورتی مرجانی، خاکستری گچی و مشکی زغالی ساخته شده است.

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

«گوگل هوم مینی» ارزان‌ترین اسپیکر موجود مجهز به سیستم هوشمند «گوگل اسیستنت» مجهز می‌شود و برای آن قابلیت تشخیص صدا در نظر گرفته شده است و توجه داشته باشید که اندازه کوچک و قیمت ارزان آن باعث نشده است کیفیت تشخیص صدا در این محصول کاهش یابد. زمانی که این دستگاه در هر نقطه از خانه قرار داشته باشد و شما در فاصله 10 فوتی یا حدود 3 متری آن باشید، «هوم مینی» به راحتی می‌تواند صدای شما را تشخیص دهد و فرمان‌های صوتی را دریافت کند.

در زمینه سیستم‌هایی که می‌توانند به کمک «هوم مینی» کنترل شوند بد نیست بدانید که لیستی از قابلیت‌ها در این زمینه ارایه شده است. شما به کمک این اسپیکر هوشمند کوچک می‌توانید در داخل آمریکا تماس‌های رایگان برقرار کنید و البته توجه داشته باشید که این قابلیت به تازگی در بریتانیا هم ارایه شده است. همچنین با این اسپیکر می‌توانید به صورت مستقیم از سیستم‌هایی نظیر پاندورا، اسپاتیفای، یوتیوب موزیک، آی‌هارت‌رادیو و ... فایل‌های صوتی مورد علاقه خود را پخش کنید و از آنها لذت ببرید. این اسپیکر امکان ارسال درخواست شما برای پخش ویدیوهای یوتیوب روی سیستم کروم‌کَست را هم فراهم می‌کند. «هوم مینی» در اصل یک هاب کوچک خانگی محسبو می‌شود که قادر است تمامی ابزارهای مربوط به اینترنت اشیا را به یکدیگر متصل کند تا از این طریق بتوانید همه آنها را به صورت یکپارچه در اختیار داشته باشید.

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

این دستگاه که محصول مشابه «آمازون اکو دات» محسوب می‌شود، قابلیت‌های متفاوتی را در خود جا داده است و البته بدیهی است که «هوم مینی» تلاش نهایی گوگل برای معرفی قابلیت‌های هوشمند سیستم «اسیستنت» نبوده است. این ابزار که در اصل برادر کوچکتر «گوگل هوم» محسوب می‌شود یک اسپیکر ارزان قیمت هوشمند است که می‌تواند در کنار دیگر محصولات هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

به هر حال، اگر در بازار دستگاه‌های فناوری به دنبال یک اسپیکر هوشمند و ارزان می‌گردید «گوگل هوم مینی» می‌تواند بهترین گزینه محسوب شود. ولی به خاطر داشته باشید که بهترین کارایی این ابزار زمانی نمایان می‌شود که از آن به عنوان یک سیستم جانبی در کنار اسپیکرهای هوشمند بزرگتر استفاده کنید. خرید این ابزار برای آن دسته از کاربرانی که از سیستم «گوگل کَست» استفاده می‌کنند بسیار توصیه می‌شود تا بتوانند یک مجموعه فناوری کاربردی و مناسب را در اختیار داشته باشند.

در دستان ایستنا: بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی

همان طور که بالاتر گفته شد، قیمت «گوگل هوم مینی» نصف قیمت «گوگل هوم» است و البته نصف اندازه برادر بزرگتر خود را شامل می‌شو. با این وجود باید گفت از نظر امکانات و قابلیت‌های داخلی این دو محصول تقریبا مشابه یکدیگر هستند و در یک کلام بخاطر اکوسیستم کاملتر و فراگیرتر گوگل، قطعا برای شما از اسپیکرهای آمازون در ایران کاربردی تر خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس