اینانلو: احمدی بدشانسی آورد که فینالیست نشد/5 دوره قهرمان المپیک هنوز سهمیه نگرفته


اینانلو: احمدی بدشانسی آورد که فینالیست نشد/5 دوره قهرمان المپیک هنوز سهمیه نگرفته

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران گفت: تیراندازی رشته‌ای است که حتی ممکن است در آن قهرمان المپیک نتواند برای دوره بعد سهمیه بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی تیراندازی ایران در مسابقات جهانی مونیخ در حالی به کار خود پایان داد که نتوانست سهمیه المپیک توکیو را کسب کند. ملی‌پوشان تفنگ ایران در این دوره از مسابقات حتی جواز حضور در فینال را کسب نکردند.

ابراهیم اینانلو سرمربی تیم ملی تفنگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه نتایج کسب شده در مسابقات جهانی مونیخ و عدم فینالیست شدن ملی‌پوشان نگران‌کننده نیست، گفت: خیر، آرمینا صادقیان بین 192 نفر نهم شد و با چند دهم اختلاف فینال را از دست داد. الهه احمدیان و فاطمه کرم‌زاده هم بسیار خوب بودند. اردوی هانوفر تأثیر خود را روی پسران در تفنگ خفیف هم گذاشت، امتیازی که پوریا نوروزیان کسب کرد رکورد نفر نهم المپیک ریو بود اما ما باز هم نیاز به تمرین داریم.

وی افزود: شرایط خیلی سخت نبود ورزشکاران المپیکی بودند که در رده‌های بعد از ملی‌پوشان ایران قرار گرفتند و سهمیه هم کسب نکردند. تیراندازی رشته‌ای است که حتی ممکن است در آن قهرمان المپیک نتواند برای دوره بعد سهمیه بگیرد. قهرمان 5 دوره المپیک هنوز تیر می‌زند بنابراین عملکرد بچه‌های ما خوب بود نمی‌خواهیم فقط به مسابقات آسیایی امیدوار باشیم اما رقابت‌های جهانی واقعاً سخت است.

اینانلو: احمدی بدشانسی آورد که فینالیست نشد/5 دوره قهرمان المپیک هنوز سهمیه نگرفته

اینانلو درباره رکوردزنی نجمه خدمتی در تفنگ بادی 10 متر، خاطرنشان کرد: رکورد خدمتی خیلی بالاست و سخت است کسی چنین رکوردی را بزند چون او سهمیه المپیک را گرفته بود راحت تیر زد اما فشار کسب سهمیه نه تنها روی ورزشکاران ایران بلکه روی همه ورزشکاران وجود دارد. امیدوارم که در مسابقات بعدی نتیجه ما همراه با کسب سهمیه المپیک 2020 باشد چرا که در حال حاضر این موضوع اولویت ما است. تیم ایران قطعاً به ریو برای کسب سهمیه اعزام می‌شود اما با نفرات کمتر.

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران درباره اینکه این انتظار وجود داشت الهه احمدی در مونیخ سهمیه بگیرد، خاطرنشان کرد: فشار زیادی روی او است، احمدی ورزشکار باتجربه‌ای بوده و فوق‌العاده عمل کرده است، شاید بدشانسی آورد که وارد فینال نشد. او هم شانس دارد که سهمیه المپیک توکیو را کسب کند.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید ایران بتواند سهمیه‌های تیراندازی را نسبت به المپیک ریو افزایش دهد، یادآور شد: خوشبختانه رقیبان ما مثل هند، چین و کره جنوبی در جام‌جهانی سهمیه گرفتند، کشورهایی مثل ایران، قزاقستان و سنگاپور برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند این خیلی به نفع ما است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی