علی‌اکبر قاضی‌زاده: شاید اگر روزنامه‌نگاری اصلاحات ادامه می‌یافت،شاهد اختلاس‌های بزرگ نمی‌بودیم


علی‌اکبر قاضی‌زاده، روزنامه‌نگار پیشکسوت معتقد است که اگر جریان روزنامه‌های دوران اصلاحات ادامه پیدا...

علی‌اکبر قاضی‌زاده: شاید اگر روزنامه‌نگاری اصلاحات ادامه می‌یافت،شاهد اختلاس‌های بزرگ نمی‌بودیم

علی‌اکبر قاضی‌زاده، روزنامه‌نگار پیشکسوت معتقد است که اگر جریان روزنامه‌های دوران اصلاحات ادامه پیدا می‌کرد، شاید ما دیگر شاهد اتفاق‌های دهه‌های ۸۰ و ۹۰ و رقم‌های بزرگ اختلاس و خیانت در امانت مردم نمی‌بودیم.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه فیلم "میدان جوانان سابق" به کارگردانی مینا اکبری عصر امروز (شنبه ۱۸ خرداد) با تقدیر از علی‌اکبر قاضی‌زاده (روزنامه‌نگار پیشکسوت) در موزه سینما برگزار شد.

بهمن فرمان‌آراء، لیلی گلستان، احمد مسجدجامعی، عمادالدین باقی، علی شکوری‌راد، شقایق فرهانی، سیروس علی‌نژاد، گلی امامی و سهیلا گلستانی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

مینا اکبری، کارگردان مستند "میدان جوانان سابق" با موضوع روزنامه‌نگاران دوره اصلاحات، در سخنانی اظهار کرد: هنوز باورم نمی‌شود که این فیلم اکران شده است و روی پرده می‌رود. این فیلم، بسیار سخت بود. زمانی که قرار بود تولید شود، هیچ‌کسی حاضر نمی‌شد تهیه‌کننده این فیلم باشد و این ریسک را بپذیرد. ممنونم از احسان رسولف که خودش پیشنهاد داد برای این فیلم سرمایه‌گذاری کند. خوشحالم که این فیلم را ساختم و توانستم روایت شخصی خودم را از یک دوره تاریخی مطبوعات ایران ثبت کنم.

او که خود تجربه سال‌ها روزنامه‌نگاری را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، یادآور شد: تاریخ را کسانی می‌نویسند که در صدر قدرت هستند، اما گذشته گاهی در صندوق‌خانه‌ها و آلبوم‌ها وجود دارد. این فیلم هم روایت شخصی من است و دوست دارم روایت‌های شخصی شما را هم بشنوم.

اکبری در ادامه از عوامل فیلم "میدان جوانان سابق" درخواست کرد که به روی صحنه بیایند تا از علی‌اکبر قاضی‌زاده تقدیر کنند.

قاضی‌زاده که به‌تازگی بازنشسته شده است، از جمله روزنامه‌نگارانی است که در قاب تصویر روزنامه‌نگاران دوره اصلاحات حضور دارد.

سیروس علی‌نژاد، روزنامه‌نگار پیشکسوت نیز که برای تقدیر از قاضی‌زاده روی صحنه آمده بود، در پاسخ به این جمله مجری که علی‌اکبر قاضی‌زاده تنها کسی است از جمعیت این عکس که توانسته به کار خود ادامه دهد و به دوران بازنشستگی برسد، گفت: روزنامه‌نویس هیچ‌وقت بازنشستگی ندارد و تا زمانی که نفس می‌کشد کارش را ادامه می‌دهد. من افتخار می‌کنم که در این مراسم از آقای قاضی‌زاده برای یک عمر زحمت مطبوعاتی تشکر می‌کنم.

او قاضی‌زاده را روزنامه‌نویس و مدرسی درجه یک برشمرد و یادآور شد: تجلیل از آقای قاضی‌زاده تجلیل از استادانی است که ما با هم داشتیم و امیدواریم نسل بعدی که زیر دست قاضی‌زاده بزرگ شده‌اند، همانند خود او بزرگ و شریف باشند.

قاضی‌زاده نیز در سخنانی اظهار کرد: ربع قرن پیش ما سعی کردیم سبکی را در روزنامه‌نگاری آغاز کنیم که حاصل آن آگاهی بیشتر مردم باشد. در آن شرایط و از آن گروه پنج روزنامه منتشر شد. ما خوشحال بودیم که گفتمان ما با مردم صادقانه است. روزنامه‌هایی که معروف به روزنامه‌های دوم خردادی شدند که عواقب آن را هم چشیدیم.

او گفت: دلم می‌خواهد امروز از کسانی در این تصویر یاد کنم که دیگر در میان ما نیستند. خانم گرگی، خانم کریمی‌مجد، آقای علیرضا فرهمند، حسین قندی و احمدرضا دالوند.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت اظهار کرد: فکر می‌کنم اگر جریان روزنامه‌های آن زمان با آن سلیقه ادامه پیدا می‌کرد، شاید ما دیگر شاهد اتفاق‌های دهه‌های ۸۰ و ۹۰ و رقم‌های بزرگ اختلاس و خیانت در امانت مردم نمی‌بودیم. اگر ما می‌توانستیم مردم را بیشتر آگاه کنیم، شاید جلوی خیلی از حوادث دهه‌های بعد گرفته می‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق