تجربه «فصل شیرین» به همت کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع)


تجربه «فصل شیرین» به همت کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع)

حجت‌الاسلام غلامی با اعلام آغاز ثبت‌نام در کلاس‌های تابستانی کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء(ع)، گفت: این کلاس‌ها ویژه دختران و پسران بین 7 تا 18 سال با عنوان «فصل شیرین» برگزار و شامل رشته‌های مختلف هنری و ورزشی می‌شود.

«حجت الاسلام صادق غلامی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از آغاز ثبت نام کلاس های تابستانی در کانون سید الشهدا(ع) مسجد مفتخر خبر داد و اظهار کرد: برنامه های تابستانی این کانون ویژه دختران و پسران سنین 7 تا 18 سال برگزار می شود و زمان ثبت نام در آنها نیز از 20 تا 30 خرداد ماه است.

امام جماعت مسجد مفتخر (واقع در بلوار شهید اندرزگو) به برنامه هایی که در این کانون برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: اردو و پویایی گروهی، استخر و فوتبال، تئاتر و سرود، مهارت آموزی، مهارت های زندگی و حلقه های معرفتی از جمله برنامه هایی است که در این کانون برای این گروه سنی با عنوان «فصل شیرین» برگزار می شود.

غلامی تصریح کرد: ضمن اینکه تلاش می کنیم با برگزاری کلاس های خلاقیتی زمینه کشف استعدادهای خردسالان را فراهم کنیم، زیرا از این طریق خردسالان با انجام کارهای گروهی برخی مباحث دینی را همراه با خلاقیت می آموزند و با ایجاد فرصت های تربیتی جهت پرورش استعدادهای فرهنگی و مذهبی آنان سعی می شود، رونق حضور همه اقشار در این کانون فرهنگی هنری فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت مهد و پیش دبستانی رضوان کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع)، بیان کرد: این مهدکودک مفاهیم اجتماعی را که ضروری است، کودک زیر ۷ سال بیاموزد با اقتباس و الگو گرفتن از سیره پیامبر(ص) در قالب داستان و نمایش ارائه می دهد، این داستان‌ها مشتمل بر موضوعات عادی در روند زندگی است. همچنین، در مهد رضوان علاوه بر رشد و شکوفایی کودکان، حضور مادران در کلاس ها و هم اندیشی ها (که از قبل طراحی شده) به همراه ارائه بسته محتوایی به مادران ارائه می شود.

حجت الاسلام غلامی تاکید کرد: رویکرد مهد آموزشِ بازی محور به کودکان است تا مهارت جستجوگری و تفکر را با هدف انتخاب گری درست در کودک ایجاد کند. ضمن اینکه اولویت اول در مهد رضوان آموزش مفاهیم اخلاقی، مهارت های اجتماعی و آداب زندگی با روش بازی است.

امام جماعت مسجد مفتخر در پایان خاطرنشان کرد: مشاوره خانواده، گروه شعائر اسلامی، تربیت بدنی، دارالقرآن، واحد رسانه و واحد خواهران از بخش های دیگر فعال در مسجد مفتخر است. مرکز مشاوره در کانون فرهنگی هنری این مسجد از سال ۹۶ با رویکرد اسلامی و با همکاری بنیاد ملی خانواده راه اندازی شده که در زمینه مقدمات ازدواج، مشکلات نوجوانان، برگزاری همایش های خانواده و ... با حضور استادان برجسته دانشگاهی فعالیت می کند.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء(ع) مسجد مفتخر در یکی از مناطق مرفه نشین پایتخت، توانسته بسیاری از نوجوانان و جوانان را جذب برنامه های فرهنگی و مذهبی کند، به گونه ای که بسیاری از آنها برنامه های این مسجد و کانون را به دیگر مراکز فرهنگی ترجیح می دهند.

این کانون فرهنگی هنری با الهام از آموزه های قرآن کریم و مکتب اهل بیت(ع) و ارزش های انقلاب اسلامی و با بهره گیری از حضور علماء، استادان، اندیشمندان، فرهیختگان، بسیجیان، کادر مؤمن، شایسته و متدین، درصدد ترویج و تعمیق فرهنگ ناب اسلامی در جامعه، به ویژه جوانان و نوجوانان منطقه شمیران دارد.

یادآور می شود، مسجد مفتخر در قیطریه، بلوار شهید اندرزگو، نبش خیابان شهید مهرمحمدی واقع شده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!