زیباترین آبشار‌های اطراف مشهد + راه‌های دسترسی


زیباترین آبشار‌های اطراف مشهد + راه‌های دسترسی

آبشار‌های اطراف مشهد یکی از بهترین جا‌های دیدنی در سفر‌های بهار و تابستانه به این شهر می‌باشند که تنوع بالایی دارند و می‌توانند لحظات متفاوتی را در طول سفر برایتان به ارمغان آوردند. در این مطلب گذری به آبشار‌های اطراف مشهد خواهیم داشت و راه‌های دسترسی به آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

آبشار‌های اطراف مشهد یکی از بهترین جا‌های دیدنی در سفر‌های بهار و تابستانه به این شهر می‌باشند. طبیعت زیبای منطقه که تنوع بالایی دارند و می‌توانند برای شما و تمامی علاقمندان به طبیعت گردی لحظات متفاوتی را در طول سفر به ارمغان آوردند. در این مطلب گذری به آبشار‌های اطراف مشهد خواهیم داشت و راه‌های دسترسی به آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.
زیباترین آبشار‌های اطراف مشهد + راه‌های دسترسی

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو یکی از بهترین و پرطرفدارترین آبشار‌های اطراف مشهد می‌باشد که در شهرستان کلات نادری قرار گرفته و در مجموع از هشت آبشار تشکیل شده است. بلندترین آبشار این مجموعه ۸ متر ارتفاع داشته و اغلب گردشگران با بالا رفتن از نردبان فلزی قرار گرفته شده در مقابل آن، علاوه بر لذت بردن از خیس شدن با آب‌های زلال می‌توانند چشم اندازی زیبا از این منطقه را تماشا کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر از سلامت جسمی تان اطمینان دارید، حتما از پله‌های نردبان بالا بروید و با دوش آب سرد کاملا طبیعی انرژی فوق العاده‌ای بدست بیاورید.


راه‌های دسترسی به آبشار قره سو:
اگر در حال حاضر مشهد هستید و قصد دارید در بین آبشار‌های اطراف شهر، قره سو را انتخاب کنید، باید به میدان امام حسین (ع) بروید و از آنجا به سمت کلات نادری حرکت کنید. بعد از رسیدن به کلات نداری، حدود ۵ کیلومتر از شهر فاصله بگیرید و حواستان به تابلوی سمت چپ جاده باشد و با دیدن تابلوی روستای قره سو مسیرتان را به سمت این روستا ادامه دهید.

زیباترین آبشار‌های اطراف مشهد + راه‌های دسترسی
آبشار اخلمد مشهد

با ورود به فصل‌های بهار و تابستان که کم کم گرمای هوا رو به افزایش هستند، روستای اخلمد با داشتن آب و هوای عالی و طبیعت سرسبز، در بهترین شرایط برای میزبانی از گردشگران قرار دارد. در این روستا چند آبشار وجود دارد که از کوه منیژه سرچشمه گرفته و اولین مورد ۲۳ متر و بعدی ۴۵ متر ارتفاع داشته و ترکیب زیبایی از طبیعت سبز و ریزش آب را فراهم نمیکنند. با عبور از دره‌ی سنگی به مرور می‌توانید سایر آبشار‌ها را یکی بعد از دیگری ببینید و در نهایت به زیباترین گزینه یعنی؛ آبشار مدور برسید. ایستادن زیر تکه سنگ بزرگ که آب از روی آن به زمین میریزد و گرفتن عکس‌های هنرمندانه، یکی از تفریحاتی می‌باشد که در آخرین آبشار اخلمد می‌تواند لذت سفرتان را بیشتر کند.


دسترسی به آبشار اخلمد

برای رفتن به روستای اخلمد باید وارد جاده‌ی مشهد قوچان شوید و حدود ۸۴ کیلومتر حرکت کنید و سپس با دیدن تابلوی روستای اخلمد مسیرتان را تغییر دهید. بعد از رسیدن به روستا باید حدود ۳ کیلومتر پیاده یا با ماشین پیش بروید تا به اولین آبشار برسید.

زیباترین آبشار‌های اطراف مشهد + راه‌های دسترسی
آبشار آبگرم کلات

بهترین انتخاب در بین آبشار‌های اطراف مشهد در روز‌های پاییز که هوا کمی خنک میشود، آبگرم کلات می‌باشد. این آبشار مانند قره سو در شهرستان کلات نادری واقع شده و باید خودتان را برای پیاده روی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای آماده کنید. عبور از کنار رودخانه و شنیدن صدای آب، تماشای کاروانسرای تاریخی و لذت بردن از طبیعت از جمله خوبی‌های مسیر پیاده روی تا آبشار آبگرم کلات می‌باشد. در نهایت به آبشاری به ارتفاع ۲۰ متر میرسید که دمای آن حدود ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بوده و میتوانید در حوضچه‌های اطراف آن حسابی آب تنی کنید.


دسترسی به آبشار آب گرم کلات
مانند آبشار اخلمد، برای رسیدن به آب گرم کلات باید به میدان امام حسین بروید و سپس وارد جاده‌ی کلات نادری شوید. مسیر را تا عبور از شهرک صنعتی کلات ادامه دهید. کمی که از شهرک صنعتی گذشتید، با توجه به تابلوی‌های راهنمای در جاده به سمت شمال شرق باید بروید و در نهایت خودتان را به روستای آب گرم برسانید و ادامه‌ی راه را پیاده طی کنید.

زیباترین آبشار‌های اطراف مشهد + راه‌های دسترسی
آبشار ارتکند مشهد

مانند دو آبشار آبگرم و قره سو، ارتکند نیز در شهرستان کلات نادری قرار گرفته و یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای طبیعت گردی می‌باشد. در ارتکند دو آبشار وجود دارد که اولین مورد در انتهای غار قرار گرفته و بعد از سنگنوردی به دومین آبشار به ارتفاع ۳۵ متر خواهید رسید. شالیزار و تماشای طبیعت بکر و بسیار زیبا و استشمام هوای پاک از جمله خوبی‌های مسیر رسیدن به این آبشار می‌باشد.


دسترسی به آبشار ارتکند
بعد از ورود به جاده‌ی مشهد به کلات نادری و طی کردن مسیر حدود ۴۰ کیلومتر به ترتیب روستا‌های قطعه نو و سر رود را پشت سر خواهید گذاشت و در نهایت باید ادامه مسیر را به صورت پیاده طی کنید. عبور از دره و غار و کوهنوردی همراه با طبیعت گردی گوشه‌ی کوچکی از مزایای انتخاب ارتکند خواهد بود و شک نکنید که از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.

زیباترین آبشار‌های اطراف مشهد + راه‌های دسترسی
آبشار دره آل

تا این قسمت از متن قطعا متوجه شده اید که مسیر مشهد به کلات نادری شرایط بسیار ایده آلی برای تفریح داشته و اغلب آبشار‌های مشهد در نزدیکی این شهرستان قرار گرفته اند. دره آل یکی از زیباترین مناطق در ۴۵ کیلومتری مشهد به سمت کلات می‌باشد که در مجموع از ۵ آبشار تشکیل شده است. در بین این ۵ آبشار تنها یک مورد از آن‌ها در تمام طول سال جاری و بقیه فقط در فصل بارندگی آب دارند. با توجه به اینکه این دره نزدیک به روستای آل قرار و در دره واقع شده در نتیجه نام دره آل برای آن انتخاب شده است. دره انجیر و دره غار از جمله جاذبه‌های این آبشار محسوب میشوند و در فصل بهار و تابستان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استراحت و رهایی از گرمای هوا می‌باشند.


دسترسی به آبشار دره آل
در فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری جاده‌ی مشهد به کلات، به تابلو‌ها که دقت کنید، روستای اندورخ را میبینید و با پشت سرگذاشتن آن و عبور از روستای کارده در نهایت به روستایی به نام آل خواهید رسید. از هرکدام از مردم این منطقه که بپرسید، ادامه‌ی راه را برایتان نشان خواهند داد و می‌توانید بهترین لحظات را در این دره‌ی زیبا و تماشای آبشار تجربه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل