5 علت بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج + بررسی باورهای غلط


5 علت بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج + بررسی باورهای غلط

بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج به دلیل نامتعادل شدن هورمون‌ها، استفاده از داروهای ضد بارداری، استرس و افزایش گردش خون در اندام‌های جنسی بر اثر رابطه زناشویی است. اما لمس سینه دلیلی برای افزایش سایز سینه نیست.

سرویس زناشویی - شاید شما هم بارها دیده‌اید که بسیاری از خانم‌ها پس از ازدواج دچار افزایش سایز سینه می‌شوند. این تغییرات ناگهانی سبب شده که بسیاری از خانم‌ها در روزهای اول ازدواج و حتی قبل از آن نگران بزرگ شدن سینه‌های خود باشند. اما علت بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج چیست؟ در این مقاله درباره باورهای اشتباهی که درباره افزایش سایز سینه پس از ازدواج وجود دارد سخن خواهیم گفت و علت‌های واقعی بزرگ شدن سینه‌ها را ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
 

تصورات غلط درباره بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج

بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج یک موضوع کاملاً رایج در میان خانم‌هاست. پستان یک بافت است و تغییرات آن با تغییر سایز کل بدن ارتباط مستقیم دارد؛ بنابراین بین تغییرات اندازه سینه‌ها و ازدواج رابطه مستقیمی وجود ندارد! تصورات غلط زیادی درباره کاهش یا افزایش سایز سینه‌ها هست. یکی از این باورهای غلط این موضوع است که ماساژ سینه سبب افزایش سایز آن می‌شود. این تصور ۱۰۰٪ درست نیست؛ زیرا تنها در صورتی ماساژ سینه‌ها سبب افزایش سایز آن‌ها می‌شود که این کار طبق الگوهای خاصی انجام شده و سبب افزایش گردش خون در این ناحیه شود.
 

علت‌های بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج

۱. مصرف قرص‌های ضد بارداری

یکی از دلایل بزرگ شدن سینه‌ها پس از ازدواج مصرف قرص‌های ضد بارداری است. با توجه به این که بسیاری از خانم‌ها از این روش برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند، تغییراتی که در اندازه سینه‌های آن‌ها پس از ازدواج دیده می‌شود قابل توجه خواهد بود. قرص‌های ضد بارداری حاوی هورمون استروژن هستند. قاعدگی و روند تخمک گذاری به تغییرات میزان هورمون استروژن در بدن مرتبط است. مصرف قرص‌های ضد بارداری سطح هورمون استروژن را در بدن ثابت نگه می‌دارد.
قرص‌های ضد بارداری علاوه بر افزایش وزن و بزرگ شدن سینه‌ها عوارضی مانند خارش، حالت تهوع، تغییر در خلق و خو و... را نیز به همراه دارند و برخی از مواقع با قطع کردن مصرف دارو این عوارض نیز از بین می‌روند. اگر می‌خواهید از این قرص‌ها برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید، حتماً با پزشک معالج مشورت نمایید.
توجه به این نکته حایز اهمیت است که همیشه مصرف قرص‌های ضد بارداری منجر به افزایش وزن و بزرگ شدن سینه‌ها نمی‌شود؛ زیرا بدن افراد مختلف نسبت به قرص‌های ضد بارداری واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد.
نکته: خانم‌هایی که هنگام مصرف قرص‌های ضد بارداری میزان مصرف کربوهیدرات و چربی را کاهش می‌دهند و علاوه بر انجام تمرینات ورزشی مداوم ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای در چهار روز هفته، یک رژیم غذایی متعادل حاوی مواد معدنی، فیبر و ویتامین‌ها را رعایت می‌کنند، میزان افزایش وزن کمتری نسبت به سایر خانم‌ها دارند.
 
5 علت بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج + بررسی باورهای غلط

۲. افزایش سایز سینه‌ها به دلیل بارداری

یکی دیگر از علت‌های بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج، بارداری است. در این دوران سطح هورمون استروژن و پروژسترون در بدن افزایش پیدا می‌کند. افزایش این دو هورمون سبب تحریک غدد شیری می‌شود و حدود ۳ یا ۴ هفته پس از بارداری، فرد نسبت به لمس سینه‌هایش حساس خواهد شد. حساسیت پذیری و تحریک سینه‌ها ممکن است تا سه ماه اول بارداری ادامه داشته باشد.
تغییرات هورمونی که در دوران بارداری در بدن رخ می‌دهد، سبب بزرگ شدن سایز سینه‌ها می‌شود؛ زیرا در دوران بارداری جریان خون و چربی ذخیره شده در ناحیه سینه افزایش پیدا می‌کند. در این دوران پوست ناحیه سینه کشیده می‌شود و ترک‌های پوستی ایجاد خواهد شد. رگ‌های ناحیه سینه نیز دیده می‌شود و نوک سینه‌ها تیره خواهد شد.
برخی از خانم‌ها لباس‌های آزاد و گشاد در دوران بارداری به تن می‌کنند. این موضوع سبب بزرگ‌تر شدن سایز سینه‌ها می‌شود. استفاده از لباس‌های مناسب سبب می‌شود که رشد سینه‌ها در دوران بارداری کنترل شده تر باشد.

۳. رابطه جنسی و بزرگ شدن سینه

یکی دیگر از مواردی که سبب بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج می‌شود، رابطه جنسی است. رابطه جنسی سبب افزایش گردش خون در اندام‌های جنسی شده و همچنین سبب ایجاد آرئول در سینه می‌شود. این موضوع سبب بزرگ‌تر شدن سایز سینه و اندازه نوک آن خواهد شد.

۴. افزایش وزن و عدم تحرک

از دیگر مواردی که سبب افزایش سایز سینه‌ها پس از ازدواج می‌شود عدم تحرک و افزایش وزن است! زوج‌های جوان پس از ازدواج مسئولیت‌های بیشتری پیدا می‌کنند و همین موضوع سبب بی‌توجهی آن‌ها به رژیم غذایی و ورزش می‌شود. با افزایش مصرف مواد غذایی و بی‌تحرکی، به مرور وزن افزایش پیدا می‌کند و این موضوع سبب افزایش سایز سینه‌ها نیز می‌شود.
 

۵. استرس و اضطراب

استرس و اضطراب نیز در بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج تأثیرگذار است. با افزایش مسئولیت خانم‌ها پس از ازدواج، استرس و اضطراب آن‌ها بیشتر خواهد شد و این موضوع سبب به هم خوردن تعادل هورمون‌ها در بدن این افراد می‌شود. با به هم خوردن تعادل هورمون‌ها، رشد سینه‌ها ممکن است بیشتر شود و سایز آن‌ها افزایش پیدا کند.بیشتر بخوانید: اختلال هورمونی در زنان چیست؟ + علت، علائم و راه های درمان

جمع بندی

بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج موضوعی است که بسیاری از خانم‌های جوان با آن درگیر هستند. این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. رابطه جنسی یکی از مواردی است که با افزایش گردش خون در اندام‌های جنسی سبب تغییر سایز سینه‌ها می‌شود. استرس و اضطراب و بارداری نیز می‌تواند در افزایش سایز سینه‌ها و بزرگ شدن آن‌ها موثر باشد. در این مقاله به برخی از مواردی که در تغییر سایز این اندام‌های بدن تأثیرگذار هستند اشاره کرده‌ایم. تجربه شما از بزرگ شدن سینه پس از ازدواج چیست؟ شما چگونه در صدد پیشگیری یا رفع این موضوع برآمده‌اید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید. اگر با افزایش سایز سینه به فکر جراحی افتاده‌اید بهتر است آشنایی با جراحی کوچک کردن سینه و هزینه‌ها و عوارض آن را بخوانید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.


 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!