دانشگاه وارد چالش‌های سیاسی نشود


دانشگاه وارد چالش‌های سیاسی نشود

گروه اجتماعی - استاندار اصفهان گفت: رسالت دانشگاه خیلی مهم است و هرگز نباید وارد چالش‌های سیاسی شود؛ دانشگاه یک واحد مستقل و استقلال دانشگاه یک مورد خاص و غیر قابل انکار است.

دانشگاه وارد چالش‌های سیاسی نشود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با استاندار اصفهان دیدار ضمن ارائه گزارش در خصوص وضعیت و شرایط دانشگاه فرهنگیان استان تبادل نظر کردند.
استاندار اصفهان در این دیدار گفت: تعلیم و تربیت اهمیت بالایی دارد با عنایت به وضعیت بازنشستگی در آموزش و پرورش؛ کمبود نیرو یک دغدغه اساسی است و دانشگاه فرهنگیان با افزایش ظرفیت‌ها باید در این حوزه و با تربیت نیرو و معلم خوب دغدغه‌ها را کاهش دهد.
رضایی ادامه داد: رسالت دانشگاه خیلی مهم است و هرگز نباید وارد چالش‌های سیاسی شود؛ دانشگاه یک واحد مستقل و استقلال دانشگاه یک مورد خاص و غیر قابل انکار است.
وی اظهار کرد: شأن و حیثیت دانشگاه را با توجه به ماهیت دانشگاه در نظر بگیرد و در جهت حفظ شأن و منزلت بالای آن تلاش کنید.در خصوص حمایت از دانشگاه فرهنگیان و اختصاص زمین برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان، حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت. نیاز است تا شرایط مورد نیاز از سوی دانشگاه نیز محیا شود تا امکان حمایت، اختصاص زمین و ساخت دانشگاه فراهم شود.
استاندار اصفهان در پایان با تأکید بر برگزاری منظم جلسات کمیته هیئت امناء دانشگاه و بازدید از دانشگاه بیان داشت:در خصوص تأمین بودجه باید از راه مناسب وارد شد امکانات بسیار زیادی وجود دارد که قابل استفاده است.

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان در دیدار و نشست با استاندار اصفهان؛ ضمن توصیف شرایط دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان؛ به نگاه ویژه و خاص استاندار به حوزه تعلیم و تربیت اشاره و بیان داشت: نگاه و نظر ویژه استاندار به تعلیم و تربیت جای خرسندی و خوشبختی را دارد و نشان از داریت و آینده نگری شما است. بر همین اصل این نوع نگاه طبیعتا نسبت به دانشگاه فرهنگیان نیز وجود دارد؛ زیرا این دانشگاه مرجع پرورش معلم، مکمل و هیئت اندیشه ورز آموزش و پرورش است.
شهرام عروف زاد افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و نگاه شایسته تقدیر حضرتعالی به تعلیم و تربیت در استان لازم است تا از دانشگاه فرهنگیان حمایت شود و با توجه به اینکه شخص شما فرد دانشگاهی هستید برگزاری جلسات هیئت امناء با حضور شما و بهرگیری از رهنمودها و نکات ارزنده شما حتما نقشه راه خوب و راهگشا برای دانشگاه فرهنگیان استان خواهد بود.
وی عنوان کرد: با توجه به کمبود شدید معلم در سال‌های پیش رو در استان؛ وظیفه اصلی تربیت و تولید معلم بر عهده دانشگاه فرهنگیان است و دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خویش را در این راستا به کار گرفته است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان همچنین نکاتی در خصوص ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان،مسائل دانشگاه و حمایت‌های استانی عنوان کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا