روش جالب مارهای زنگی برای شکار در شب | فیلم


مارهای زنگی، زندگی انفرادی دارند آنها برای شکار کردن از کمین استفاده می کنند، صبر و تحمل این مار بسیار بالاست، این جانداران می توانند بدون تغذیه تا دو سال زنده بمانند اما وقتی فرصت شکار پیش بیاید از جمله مرگبار ترین و کار آمد ترین گوشتخواران در زمین محسوب می شوند.جمجمه مارها فوق العاده قابل تحرک است و همچنین در بسیاری از مفاصل مار کشش و تحرک...

مارهای زنگی، زندگی انفرادی دارند آنها برای شکار کردن از کمین استفاده می کنند، صبر و تحمل این مار بسیار بالاست، این جانداران می توانند بدون تغذیه تا دو سال زنده بمانند اما وقتی فرصت شکار پیش بیاید از جمله مرگبار ترین و کار آمد ترین گوشتخواران در زمین محسوب می شوند.جمجمه مارها فوق العاده قابل تحرک است و همچنین در بسیاری از مفاصل مار کشش و تحرک وجود دارد. و این کشش و تحرک باعث شده در موقع حمله سر مار بسیاری از ضربه ها را جذب کند. مقایسه این عمل مانند مشت زدن به دیوار و یک کیسه هوا است. دیوار چون ثابت است تمام ضربه را پس می دهد ولی کیسه چون متحرک است مقدار زیادی از ضربه را جذب می کند که باعث کمتر آسیب دیدن دست می شود .

مارها سیستم بینایی ویژه ای دارند که گرمای اطرافشان را با کمک سنسورهای حرارتی موجود در بدن خود مثل تصاویر واضح می بینند. افعی ها، پیتون ها و مارهای بوآ در سر خود حفره هایی دارند که به آن های ارگان های چاله ای (pit organs) گفته می شود. در درون این چاله ها غشایی وجود دارد که می توان اشعه های مادون قرمز که از بدن گرم حیوانات در فاصله چندمتری ساتع می شود را کشف و جذب کند. ارگان های چاله ای در شب به مار اجازه می دهند که تصویری از طعمه بیچاره خود داشته باشد. این ارگان مانند یک دوربین مادون قرمز و حتی بهتر از آن عمل کرده و باعث می شود که مار علاوه بر حس های دیگر خود یک حس دید در شب فوق العاده و کارآمد نیز داشته باشد.

ارگان چاله ای جزیی از سیستم حسی-تنی (somatosensory) است که لمس، دما و درد را نیز حس می کند و سیگنال های لازم را از طریق چشم دریافت نمی کند. این موضوع ثابت می کند که مارها اشعه مادون قرمز از طریق حس کردن حرارت درک می کنند نه از طریق فوتون های روشنایی.

(۱۵۴۰)

دسته بندی : حیوانات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار