به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، حبیب سفالیان زاده دبیر هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان کرمانشاه از راه اندازی زورخانه غیرمسقف شهدای عملیات نصر7 پارک کوهستان کرمانشاه در سال 92 یاد کرد و گفت: از آن زمان تاکنون هر ساله در دومین ماه از فصل بهار و با مساعد شدن شرایط جوی این زورخانه تابستانی نیز فعال خواهد شد.

او بابیان اینکه این زورخانه تنها صبح روزهای جمعه فعال است، اظهار کرد: طی شش سال گذشته مردم کرمانشاه استقبال بی نظیری از این زورخانه تابستانی داشته اند و اکثر مردمی که برای کوهنوردی به تاق بستان می آیند نیز پس از پایین آمدن از کوه به تماشای هنرنمایی ورزشکاران زورخانه ای در گود می پردازند.
دبیر هیات ورزش زورخانه ای کرمانشاه تاکید کرد: هرچند امسال به واسطه قرار گرفتن ماه رمضان در اردیبهشت ماه فعالیت زورخانه در این ماه آغاز نشد، اما بزودی فعالیت آن را با کمی تاخیر شروع می کنیم.
او یادآورشد: گود زورخانه تابستانی پارک کوهستان کرمانشاه 480 مترمربع فضا دارد و همزمان می تواند حدود 110 تا 120 ورزشکار را در خود جای دهد. سکوهای این زورخانه نیز گنجایش 500 تا 600 تماشاچی را دارد و همانند یک زورخانه مجهز است.
سفالیان زاده در ادامه از فعالیت 18 زورخانه دولتی و خصوصی در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد پنج زورخانه مربوط به شهرستان های کنگاور، هرسین، سنقر، اسلام آباد و قصرشیرین است.
او با تاکید براینکه تعداد 13 زورخانه جوابگوی جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه نیست، عنوان کرد: همین تعداد زورخانه هم بصورت متوزان در سطح شهر احداث نشده اند، به گونه ای که در بخش شمالی شهر زورخانه مسقفی نداریم، اما بیشترین تعداد زورخانه ها در بخش جنوبی کرمانشاه قرار گرفته است.
دبیر هیات ورزش زورخانه ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر تعدادی زورخانه در دست احداث همچون زورخانه امام رضا(ع) در مجموعه وررشی آزادی، زورخانه قمر بنی هاشم(ع) در فرهنگیان فاز یک و زورخانه شاطر آباد و... را داریم که با افتتاح آنها بخشی از نیازمندی های شهر را جبران می کند، اما کافی هم نیست.