پوشش 99.4 و ضریب نفوذ 107.55درصدی تلفن همراه در آذربایجان‌غربی


پوشش 99.4 و ضریب نفوذ 107.55درصدی تلفن همراه در آذربایجان‌غربی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی آخرین وضعیت پوشش تلفن‌همراه را در استان 99.4 درصد و ضریب نفوذ آن را 107.55درصد عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، قاسم جلیل‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا در بخش ارتباطات به نصف کاهش یافته است، گفت: ظرفیت زیرساختی ارتباطات استان از ابتدای دولت دوازدهم رشد چشم‌گیری داشته بطوریکه ظرفیت شبکه انتقال دیتا با ۱۲ برابر افزایش به ۳۳۶۵ گیگابایت بر ثانیه، پهنای باند ورودی با ۱۱ برابر افزایش به ۹۱۵ گیگابایت بر ثانیه و پهنای باند استفاده شده با ۸ برابر افزایش به ۲۱۳ گیگابایت بر ثانیه رسیده است.
وی افزود: تعداد مشترکان ثابت و همراه نیز با ۱۰۷ درصد افزایش به ۲میلیون و ۶۲۶هزار و ۹۹۲ مشترک رسیده ضمن اینکه تعداد سایت‌های نسل سوم و چهارم در استان بترتیب ۳۸ و ۹۰ درصد افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون همه روستاهای بالای ۵ خانوار استان دارای ارتباط هستند ضمن اینکه ۷۱ درصد روستاهای استان از ۳ خدمت اصلی (تلفن ثابت، همراه و اینترنت) بهره مند هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه ۴۲ شهر استان از نسل ۳ و ۴ برخوردارند همچنین ۹۹.۴ پوشش جمعیتی این استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه است ضمن اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در استان از ۱۰۲.۵۲ درصد در شهریورماه سال ۹۷ شهریور به ۱۰۷.۵۵درصد رسیده است ضمن اینکه از این میزان ۶۶.۷۲درصد مشترک همراه اول، ۳۸.۱۸ درصد مشترک ایرانسل و ۲.۶۵ مشترک رایتل هستند.
جلیل‌نژاد به موضوع برگردان ۱۲۰۰ سایت gsm روستایی در استان به شبکه همراه اول که امکان استفاده از خدمات 2G را می‌دهد اشاره و گفت: در حال تلاش برای ارتقا این سیستم به 3G و 4G هستیم.
جلیل‌نژاد اضافه کرد: در طی ۸ ماه گذشته وزیر ارتباطات ۳ سفر به استان داشته و مقرر شد قطب دیتاسنتر ماکو بعنوان اولین قطب دیتاسنتر کشور نهایی شود.
وی ادامه داد: بحث رومینگ بین اپراتورها در استان برقرار شده و همینک رومینگ اپراتور روستایی در استان نیز با همراه اول و ایرانسل برقرار و بزودی بحث رومینگ دیتا نیز اجرایی خواهدشد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اصلی حوزه ارتباطات استان، پوشش جاده ای بدلیل کوهستانی بودن آن است که در اولین سفر وزیر برای حل آن برنامه‌ریزی و تاکنون از حدود ۲۰۰ کیلومتر نقاط کور استان در عرض یک سال ۷۰ درصد بهبود یابد و برای حل باقی آن پیگیر ایجاد ۲ سایت ایرانسل و همراه اول در مسیر مهاباد به پیرانشهر بعنوان مهم‌ترین نقطه کور در جاده های استان هستیم و اعتبار احداث آن را با توجه به مشکلات اپراتورها، از محل اعتبارات وزارتخانه تامین می کنیم.

46

کد خبر 1268518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید