قدرت فوق العاده تویوتا 4 رانر در آفرود | فیلم


به مدت 30 سال است که 4 رانر نیاز های مشتریان را جهت دل زدن به کوه و صحرا فراهم می کند. تویوتا 4 رانر 2016 از نوع چهار چرخ محـرِک یا (4WD) یا (4×4) است که اینگونه خودرو ها کنترل بهتری در حرکات نمایشی و سر پیچ ها دارند. همچنین نیرو بیشتری به زمین وارد می کنند در نتیجه ازشتاب بیشتری برخوردارند.علاوه بر سیستم 4WD در این خودرو از دیفرانسیل Torsen...

به مدت ۳۰ سال است که ۴ رانر نیاز های مشتریان را جهت دل زدن به کوه و صحرا فراهم می کند. تویوتا ۴ رانر ۲۰۱۶ از نوع چهار چرخ محـرِک یا (۴WD) یا (۴×۴) است که اینگونه خودرو ها کنترل بهتری در حرکات نمایشی و سر پیچ ها دارند.

همچنین نیرو بیشتری به زمین وارد می کنند در نتیجه ازشتاب بیشتری برخوردارند.علاوه بر سیستم ۴WD در این خودرو از دیفرانسیل Torsen استفاده شده است.دیفرانسیل Torsen یک سیستم مکانیکی خالص است که هیچ گونه تجهیزات الکتریکی، کلاچ و سیال با گرانروی بالا وجود ندارد.واژه Torsen از دو کلمه Torque Sensing مشتق شده است. که در واقع فرستادن تورک برابر برای هر دو تایر است.

به محض اینکه نیروی ترکشن بر روی یک تایر از بین برود، دیفرانسیل Torsen وارد عمل می‌شود. این دیفرانسیل نسبت ۵ به ۱ در تورک دارد یعنی هنگامی که یک تایر نیروی جلوبرنده خود را از دست می‌دهد، می‌تواند تا میزان ۵ برابر تورک را به تایری بدهد که نیروی جلوبرنده مناسبی داشته باشد.این وسیله اغلب در خودروهای پر بازده AWD مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند کوپلینگ ویسکوز وظیفه دارد تا از لغزش هر جفت تایر جلوگیری به عمل آورد.

دیفرانسیل Torsen نسبت به کوپلینگ ویسکوز دارای مزیت است چون تورک مناسب را به چرخ‌ها اعمال می‌کند قبل از اینکه شروع به لغزیدن نمایند.هرچند اگر یک جفت از تایرها نیروی جلوبرنده خود را به طور کامل از دست بدهد، دیفرانسیل Torsen توانایی انتقال تورک به دیگر جفت تایر را ندارد. در حقیقت نسبت bias مشخص می‌کند که چه میزان تورک انتقال پیدا بکند، ۵ برابر صفر عددی غیر از صفر را به ما نمی‌دهد.

همه ویژگی ها گفته شده در این خودرو را با سیستم و کنترلر انتخاب نوع زمین در خودرو تکمیل خواهد شد جایی که این خودرو وضعیت خود را بر اساس انتخاب راننده از نوع زمین تطبیق می دهد.

(۲۹۹)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک