رؤیت هایپرکار آرش AF10 در موناکو


رؤیت هایپرکار آرش AF10 در موناکو

AF10 هایپرکاری است که توسط شرکت بریتانیایی آرش ساخته شده است. این یکی از قابل‌توجه‌ترین خودروهایی بود که در نمایشگاه ژنو 2016 رونمایی شد. در زمان رونمایی گفته شد که این هایپرکار در دو نسخهٔ مختلف تولید خواهد شد. نسخهٔ قدرتمندتر نمونه‌ای هیبریدی است که به یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 و چهار موتور الکتریکی... The post رؤیت هایپرکار آرش AF10 در موناکو...

AF10 هایپرکاری است که توسط شرکت بریتانیایی آرش ساخته شده است. این یکی از قابل‌توجه‌ترین خودروهایی بود که در نمایشگاه ژنو 2016 رونمایی شد. در زمان رونمایی گفته شد که این هایپرکار در دو نسخهٔ مختلف تولید خواهد شد. نسخهٔ قدرتمندتر نمونه‌ای هیبریدی است که به یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 و چهار موتور الکتریکی مجهز است. این موتورها مجموعاً 2080 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که دو برابر بیشتر از فراری SF90 استراداله و حدود 600 اسب بخار از بوگاتی شیرون بیشتر است. در نسخهٔ دوم اما موتورهای الکتریکی حذف شده و صرفاً موتور بنزینی نیروبخش خودرو است که قدرت بسیار کمتری برابر با 550 اسب بخار تولید می‌کند.

رؤیت هایپرکار آرش AF10 در موناکو

حال یک دستگاه از این هایپرکار در موناکو دیده شده که به نظر می‌رسد از نوع دوم باشد زیرا قطعات فیبر کربنی بزرگی که در قسمت‌های زیرین بدنهٔ نسخهٔ هیبریدی وجود داشت در این نمونه دیده نمی‌شود. درهرحال، نسخهٔ هیبریدی AF10 مشخصات بسیار جذابی دارد به‌گونه‌ای که ظرف 2.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت و در کمتر از 8 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت به کمتر از 27 ثانیه زمان نیاز دارد.

رؤیت هایپرکار آرش AF10 در موناکو

درصورتی‌که خودرو در حالت تمام الکتریکی قرار گیرد اما در حدود 5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای حالت برقی چندان بد نیست؛ اما آرش AF10 خودروی بسیار گران‌قیمتی است به‌گونه‌ای که نسخهٔ پایهٔ V8 بنزینی آن 350 هزار دلار قیمت دارد درحالی‌که این عدد در نسخهٔ هیبریدی به عدد فوق‌العادهٔ 1.1 میلیون پوند افزایش پیدا می‌کند.

رؤیت هایپرکار آرش AF10 در موناکو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است