برای دوم شدن خلق نشده‌ایم/ گام دوم انقلاب به دنبال تشکیل تمدن اسلامی است


برای دوم شدن خلق نشده‌ایم/ گام دوم انقلاب به دنبال تشکیل تمدن اسلامی است

سردار سلامی گفت: برای دوم بودن در جهان خلق نشده‌ایم و بیانیه گام دوم توجه جدی به موضوع ایجاد تمدن اسلامی دارد.

برای دوم شدن خلق نشده‌ایم/ گام دوم انقلاب به دنبال تشکیل تمدن اسلامی استبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع مدیران و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) اظهار کرد: در شریعت اسلامی و آموزه های قرآن کریم به ما تعلیم داده اند شما باید الگویی برای همه خلق باشید و این اسوه بودن در رفتار و گفتار باید جزو اولویت های اساسی باشد.

وی ادامه داد: البته شاید این موضوع در نگاه اول آرمانگرایانه باشد، اما در واقع باید جهت کلی حرکت به سمتی باشد که قرار گرفتن جزو بهترین‌ها اساس کارمان شود؛ ما برای دوم شدن خلق نشده ایم و اگر این نگرش اساس باشد حرکات و رفتار بر مبنای این موضوع شکل خواهد گرفت؛ انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد تحولی بنیادین در عالم و آدم به وقوع پیوست و توانست واقعیت‌ها را به حقیقت تبدیل کند.

سردار سلامی گفت: در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی براساس تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا هستیم؛ گام دوم انقلاب اساساً برای تشکیل تمدن اسلامی است در این تمدن اخلاق، معنویت، اقتصاد، سیاست، هنر، علم و ... به شکل برجسته و غلبه یافته و منطبق بر حقیقت اسلام ظهور و بروز پیدا می‌کنند.

سردار سلامی در ادامه با اشاره به نقاط درخشان در تاریخ علم اسلامی و تمدن عظیم مسلمانان گفت: ابن میثم‌ها، خوارزمی‌ها، رازی‌ها، ابن سینا‌ها، ابن خلدون‌ها، کندی‌ها و بسیاری از دانشمندان برجسته جهان سال‌ها جلو‌تر از دانشمندان غربی موفق به کشف بسیاری از حقایق علمی جهان شدند و سردمداران جهان بودند.

خلق علم از جنبه‌های قدرت الهی است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقدیر و تشکر از تلاش‌های تمان مسئولان، اعضاء هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)گفت: شما بخش مهمی از مسیر اعتلای علمی، دانش و فن آوری حوزه سلامت و پزشکی در تمدن اسلامی آینده هستید ودستاوردهای مهم باید به دست شما تحقق پیدا کند؛ این مسئله سخنرانی و شعار نیست بلکه قابل اجرا است و صد البته جهاد علمی و عملی شبانه روزی را می‌طلبد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه علوم پرشکی بقیه الله (عج) با اشاره به بحث علم و دانش ابراز کرد: اساسا خلق علم از جنبه‌های قدرت الهی است و انسان به کشف علم می‌پردازد؛ به واقع علم طب و پزشکی از علوم الهی است که باید به جهت ارتقای سلامت جامعه از همه جنبه‌های طب اسلامی، طب ایرانی و سنتی، طب مدرن و اساسا همه دستاورد‌های علم بشری بهره برد و نگاهی تک بعدی نداشت.

وی با اشاره به مقوله مهم سبک زندگی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) باید در ترویج بخش سلامت سبک زندگی ایرانی اسلامی سرآمد باشد چرا که پیاده شدن این مدل در جامعه از وقوع و نشر بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ همانطور که در آیه شریفه قران هم ذکر شده است؛ شما برترید و افق دید خود را در دانشگاه و بیمارستان‌ها و در راستای ارائه خدمات سلامت جهانی می‌ببینید، باید سعی کنید تا به کمک تلاش جهادی فاصله بین حرف و عمل را روز بروز کمتر کنید.

سردار سلامی گفت: پزشکان مسلمان باید منبع پایان ناپذیر امید باشند، آنها به قدرت لایزال الهی متصل هستند و در دیدگاه شریعت اسلامی اگر یک انسان حتی غیر مسلمان را از مرگ نجات دهید گویی تمان بشریت را زنده کرده اید و این بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت