پیام تسلیت اشرف غنی و عبدالله عبدالله


پیام تسلیت اشرف غنی و عبدالله عبدالله

رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت افغانستان در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله محقق کابلی از مراجع تقلید شیعیان این کشور را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت اشرف غنی و عبدالله عبدالله
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل ، رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت افغانستان در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله محقق کابلی از مراجع تقلید شیعیان این کشور را تسلیت گفتند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : مرحوم محقق کابلی از پرچم داران و پیشگامان جهاد و مبلغ ارزش‌های دینی و اسلامی بود و نقش مهمی در روشنگری و راهنمایی جامعه اسلامی داشت.
ریاست جمهوری افغانستان هفته آینده مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله محقق کابلی را با حضور علمای اهل تشیع و اهل سنت و نیز مقامات بلندپایه افغانستان در ارگ ریاست جمهوری برگزار می کند.
«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد : شادروان آیت الله محقق کابلی یکی از شخصیت های تاثیر گذار و از علمای تاثیرگذار افغانستان بود که تلاش های خستگی ناپذیری را در راستای گسترش آموزه های اسلامی و تقویت وحدت ملی در افغانستان انجام داد.
براساس این بیانیه، آیت الله محقق کابلی در کنار سایر مجاهدین افغانستان برای آزادی این کشور سهم بارز و برجسته داشت .
« محمد کریم خلیلی » رئیس شورایعالی صلح و دبیرکل حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز امروز در پیامی به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله محقق کابلی اعلام کرد: این فقیه عالیقدر هیچ گاهی از دردها و مشکلات معنوی و اجتماعی مردم افغانستان فاصله نگرفت و ارتحال ایشان ضایعه جبران ناپذیر برای مردم افغانستان است .
پیام تسلیت اشرف غنی و عبدالله عبدالله
رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درافغانستان نیز درپیامی ارتحال مرجع تقلید شیعیان افغانستان را به ملت این کشور ، علما ، طلاب و مقلدین ایشان تسلیت گفت.
قرار است پیکر آیت الله محقق کابلی روز پنج شنبه در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه ( س ) در شهر قم به خاک سپرده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06