تقابل دو رقیب دیرینه شورولت کامارو و فورد موستانگ شلبى مدل هاى 2017 | فیلم


شورولت کامارو ZL1 نیز پیش از نمایشگاه خودروی نیویورک 2016 معرفی شد تا نوید رویداد جذابی را برای علاقه‌مندان خودرو بدهد. قدرتمند‌ترین نمونه‌ی کامارو به واسطه‌ی پیشرانه‌ی 6.2 لیتری خود توانی معادل 640 اسب بخار را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. برای اولین بار از سال 1980 نسل ششم شورولت کامارو با پیشرانه‌ی چهار سیلندر روهتن ا8عمایی شده است. همچنین...

شورولت کامارو ZL1 نیز پیش از نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ معرفی شد تا نوید رویداد جذابی را برای علاقه‌مندان خودرو بدهد. قدرتمند‌ترین نمونه‌ی کامارو به واسطه‌ی پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری خود توانی معادل ۶۴۰ اسب بخار را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

برای اولین بار از سال ۱۹۸۰ نسل ششم شورولت کامارو با پیشرانه‌ی چهار سیلندر روهتن ا۸عمایی شده است. همچنین پکیج ۱LE برای بهبود هندلینگ نمونه‌ی شش سیلندر این خودرو عرضه شده است. به‌ منظور رعایت استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت نیز فورد موستانگ به پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربو مجهز شده است. اما اگر فکر می‌کنید که دوران خودرو‌های عضلانی قدرتمند با پیشرانه‌های حجیم و غرش‌های جذاب به پایان رسیده است، بهتر است با شورولت ZL1 مدل ۲۰۱۷ آشنا شوید تا به طور کامل تغییر عقیده دهید.

در ZL1 به صورت استاندارد از جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی به همراه قابلیت سازگاری فعال دور موتور استفاده شده است. با این حال نکتعه‌ی مهم در این خصوص استفاده از جعبه‌دنده‌ی خودکار ۱۰ سرعته برای اولین بار در بین محصولات جنرال موتورز در ZL1 است. این جعبه‌دنده که با همکاری فورد توسعه یافته است، دارای نسبت کلی ۷.۳۹ است. شرکت شورولت تصریح کرده است که اختلاف جزئی میان نسبت دنده‌ها کمک می‌کند تا انتخاب دنده برای شتابگیری و عبور از میان پیچ‌ها بهینه‌تر و مناسب‌تر انجام شود. پدال‌های تعویض دنده در پشت غربیلک نیز به شکل استاندارد در این خودرو تعبیه شده است. تجربه‌ی رانندگی با نسخه‌ی خودکار ZL1 بر این موضوع تاکید می‌کند که دنده‌ها بسیار سریع و در کمال نرمی تعویض خواهند شد. این جعبه‌دنده‌ی جدید در هفت خودروی دیگر تا سال ۲۰۱۸ نصب خواهد شد. ممکن است کوروت Z06 و کادیلاک CTS-V در آینده، مورد هدف این جعبه‌دنده‌ی ده‌سرعته شوند.

در طراحی نسل ششم موستانگ، دماغه نسبت به مدل‌ فعلی پایین‌تر آمده است تا علاوه بر ظاهری تهاجمی‌تر، در بهبود آیرودینامیک نیز مؤثر باشد. همچنین فورد تولید پیشرانه‌های ۶ سیلندر خود را متوقف خواهد کرد و با بهبود پیشرانه‌های ۴ و ۸ سیلندر، قدرت این کوپه‌ی دوست‌داشتنی از طریق جعبه‌دنده‌ی مدرن ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک، تأمین خواهد شد.

ظاهر موستانگ ۲۰۱۸ در مقایسه با نسخه‌ی فعلی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، علاوه بر کاهش ۲ سانتیمتری ارتفاع کاپوت جلو، در نمای روبرو و حالت چراغ‌ها نیز کاملا تغییر کرده و همراه با خطوط روی بدنه، چهره‌ای مدرن به خود گرفته است. جلوپنجره‌ کوچک‌تر و ظریف‌تر شده است، چراغ‌های جلو تمام LED هستند و هرچند مانند مه‌شکن‎ها، کوچک‌تر از مدل قبل شده‌اند، روشنایی آن‌ها کاملا بهبود یافته است. ملوین بتانکورت، طراح این خودرو، در نمای عقب تغییراتی متأثر از نسخه‌ی ۲۰۱۶ موستانگ شلبی در این مدل جدید استفاده کرده است که در آن، چراغ‌های جدید LED و اگزوزهای ۲ جفت، داخل سپر جای داده شده است. دیگر تفاوت مهم موستانگ ۲۰۱۸ با نسل قبلی نیز در میان سپر عقب دیده می‌شود؛ جایی که چراغ نسبتا بزرگی برای هشدار ترمز اضافه شده است.

(۲۷۷)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم