لک لک مجروح به اداره محیط زیست اشنویه تحویل داده شد


لک لک مجروح به اداره محیط زیست اشنویه تحویل داده شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: یک قطعه لک لک سفید از گونه های حفاظت شده منطقه که مجروح شده بود تحویل این اداره شد.

فاروق سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطعه لک لک سفید که از ناحیه پا و بال به شدت مجروح شده بود امروز توسط یکی از دوستداران محیط زیست در ارتفاعات این شهرستان پیدا و به اداره محیط زیست تحویل داده شد.

وی افزود: در همین راستا لک لک آسیب دیده بلافاصله توسط تیم کارشناسی حیات وحش معاینه و تیمار شد و تا مداوا شدن کامل آن و بازیافتن قدرت پرواز در قفس مخصوص پرندگان مجروح نگهداری می‌شود.

سلیمانی افزود: پس از پایان طول دوره درمان و به محض مداوا شدن پرنده در زیستگاه اصلی آن رها می‌شود.

وی با قدردانی از این اقدام خیرخواهانه این دوستدار محیط زیست ادامه داد: به دلیل اینکه این گونه پرندگان در حال انقراض هستند نیاز به حمایت و حفاظت بیشتری دارند.

به گزارش ایرنا طول بدن لک لک سفید ۱۰۰ سانتیمتر است؛ طرح بدن در حال پرواز با گردن دراز کشیده آن را از حواصیل، مرغ سقا و کرکس مشخص می‌کند.

از ابتدای سال جاری تاکنون مردم دوستدار طبیعت این شهرستان چند قطعه پرنده را نیز برای بازگرداندن به طبیعت تحویل این اداره داده اند.

اشنویه با داشتن کوهستان‌های مرتفع و مراتع ییلاقی و یکی از زیستگاه‌های انواع پرندگان در جنوب آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

۹۸۷۰/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟