درخواست رهبران مسلمان هند از مودی برای اعتماد‌سازی


درخواست رهبران مسلمان هند از مودی برای اعتماد‌سازی

گروه بین‌الملل ـ رهبران مسلمانان هند با ارسال نامه‌ای به «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر این کشور خواستار انجام اقدامات اعتماد‌ساز دولت وی درباره اقلیت‌ها شدند.

درخواست رهبران مسلمان هند از مودی برای اعتماد‌سازی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌‌رسانی هندو؛ این نامه به امضای 20 نفر از رهبران مسلمان از جمله «مولانا محمود مدنی»، رهبر جماعت علمای هند، «کمال فاروقی» رهبر پیشین کمیسیون اقلیت‌های دهلی و جمعی از شخصیت‌های مطرح مسلمان هند رسیده است.

در بخشی از این نامه آمده؛ اعتماد‌سازی از طریق حمایت کافی (از اقلیت‌ها) در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور ضروری است. باید اطمینان داده شود که اجازه داده نمی‌شود حقوق بی‌گناهان توسط اوباش پایمال شود و هر کس چنین کاری کند به مجازات خواهد رسید.

حزب مودی اوایل خردادماه توانست بار دیگر پس از انتخابات 2014 به قدرت دست یابد. حزب بهاراتیا جاناتا (حزب مردم هند که ملی‌گرا و سیاسی است و مودی نماینده این حزب در انتخابات بود) توانست ۳۰۳ کرسی مجلس را به خود اختصاص دهد و گروه‌های مخالف دولت بار دیگر نتوانستند پیروز انتخابات شوند.

در این دوره از انتخابات هند، نمایندگان مسلمان بیش از پیش به پارلمان راه یافتند، به طوری که ۲۷ کاندیدای مسلمان به پیروزی دست یافته‌اند، در حالی که در سال ۲۰۱۴ فقط ۲۰ نماینده مسلمان به پارلمان هند راه پیدا کرده بودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس