تیونینگ جذاب پورشه 356 کلاسیک مدل 1960 رونمایی شد


تیونینگ جذاب پورشه 356 کلاسیک مدل 1960 رونمایی شد

تیم Emory Motorsports که در بازسازی و تقویت خودروهای پورشه تبحر خاصی دارد، اکنون مدل 356 RSR را با پیشرانه‌ی چهار سیلندر تویین‌توربو معرفی کرده است.

ترکیب‌کردن دو نمونه پورشهی 356B T5 مدل ۱۹۶۰ و 964 C2 مدل ۱۹۹۰ کار آسانی نیست. به‌طورمثال، فاصله‌ی بین محورهای این دو خودرو یکسان نیست؛ اما این کار برای متخصصان تیم Emory Motorsports مشکلی جزئی محسوب می‌شود.

تیونینگ جذاب پورشه 356 کلاسیک مدل 1960 رونمایی شد

اکنون تیم سازنده با ترکیب این دو خودرو، پورشه‌ی کلاسیک جذابی با نام 356 RSR را معرفی کرده‌اند که نگاه هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کند. خودرو تیم Emory Motorsports نمونه‌ای بارز از هنر دست در تقویت خودروهای کلاسیک است؛ به‌گونه‌ای که قسمت جلویی و پشتی بدنه در کاپوت آلومینیومی قسمت عقب و صندوق یک‌تکه‌ی آلومینیومی در قسمت جلوُ همگی به‌صورت دست‌ساز تولید شده‌اند.

تیونینگ جذاب پورشه 356 کلاسیک مدل 1960 رونمایی شد

در قسمت عقب، از خروجی‌های هوا و قفل‌های استیل استفاده شده تا بر جذابیت ظاهری آن افزوده شود. علاوه‌براین، جلوپنجره‌ی مشبک و اینترکولر‌های قرار‌گرفته در گِل‌گیرهای پهن هم از دیگر تغییرات اعمال شده هستند. گفتنی است رکاب‌ها متعلق به پورشه 911 هستند و شیشه‌های جانبی با پلکسی‌گلس تعویض شده‌اند.

بدون شک جذاب‌ترین بخش خودرو پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری چهارسیلندر تخت تویین‌توربو با ۳۹۳ اسب‌بخار قدرت است که در قسمت پشتی خودرو نمایان است که با جعبه‌دنده‌ی پنج‌سرعته‌ی مخصوص هماهنگ شده. با درنظرگرفتن وزن ۸۸۴ کیلوگرمی این خودرو، نسبت قدرت به وزن به‌طورخارق‌العاده‌ای بهبود یافته است.

تیونینگ جذاب پورشه 356 کلاسیک مدل 1960 رونمایی شد

تیم Emory Motorsports زمان زیادی صرف بازسازی و تیونینگ آن کرده‌اند و فرایند ساخت 356 RSR درمجموع، بیش از چهار سال طول کشیده است. بزرگ‌ترین مشکل تیم پیوند شاسی دو مدل از پورشه بود که ۸۵ میلی‌متر اختلاف طول داشته‌اند. قطعاتی که از پورشه 964 قرض گرفته‌ شده، عبارت بودند از: سیستم فرمان، ترمز‌ها، قسمت‌هایی از سیستم تعلیق و دسته‌موتور‌ها برای قرار‌گیری پیشرانه‌ی استاندارد 356.

تیونینگ جذاب پورشه 356 کلاسیک مدل 1960 رونمایی شد

به‌گفته‌ی تیم، هنگامی‌که طرح اولیه‌ی خودرو در صفحه‌ی اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته شد، ظاهر خودرو مدنظر مدیر شرکت Momo قرار گرفت و بسیاری از قطعات ظاهری و داخلی خودرو را تأمین کرد. رینگ‌های ۱۷ اینچی تک‌پیچ پنج‌پره به‌صورت اختصاصی برای خودرو 356 RSR تولید شد. در قسمت کابین خودرو هم از فرمان جداشونده‌، پوشش پدال‌های مخصوص روی پدال‌های تیلتون، سر‌دنده‌ی الهام‌گرفته ‌از پورشه‌ی ۹۱۷ و صندلی‌های کلاسیک پورشه 911 RSR به‌همراه کمربند ۶ نقطه‌ای استفاده‌ شده که همگی ساخت شرکت Momo هستند.

ظاهر مدل 356 RSR همانند خودرو پورشه باقی‌مانده و نمایانگر پروژه‌ی تقویت و بازسازی حرفه‌ای است. با وجود وزن کم و قدرت تحسین‌برانگیز، پورشه 356 RSR قدرت خودرویی مدرن و ظاهر خودرویی کلاسیک را عرضه می‌کند. علاوه‌براین، ساخت 356 RSR نشان‌دهنده‌ی انعطاف‌پذیری و تطبیق پلتفرم‌های مختلف پورشه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید