برنامه‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای تابستان/اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در 200 مسجد


برنامه‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای تابستان/اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در 200 مسجد

سعادتی با اعلام تدارک برنامه‌های متنوع توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گفت: اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در 200 مسجد و نیز جشنواره فیلم طنین ازجمله این برنامه‌ها است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، «سعید سعادتی»، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای اوقاف فراغت کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: برنامه‌های ستاد برای دو طیف سنی و برای دختران و پسران در قالب برنامه‌های آموزشی، هنری و اردویی و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود:​ برای برنامه‌های اردویی چند قالب در نظر گرفته می‌شود، یک نوع اردو‌های کانونی و محلی است که به صورت نیم روزه برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه‌های بخش هنری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تصریح کرد: در این بخش دو نوع برنامه طراحی شده است، یکی هسته‌ها و گروه‌های هنری در رشته‌های سرود، نمایش و فیلم‌سازی است که در این زمینه ۶۰۰ گروه سرود و ۱۲۰ گروه نمایش ساماندهی شده است.

سعادتی افزود: در بخش فیلم‌سازی نیز جشنواره فیلم طنین در قالب فیلم کوتاه مستند و داستانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش هنر‌های تجسمی نیز رویکرد اصلی، انفرادی است، افزود: در این زمینه رشته‌هایی مانند خوشنویسی، عکاسی و کتابت قرآن کریم مدنظر است که در اوقات فراغت تابستان آموزش داده می‌شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی‌کانون‌های مساجد با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در بخش کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: کانون‌های مساجد هم‌اکنون دارای ۱۳ هزار کتابخانه در سراسر کشور هستند که شش هزار کتابخانه مخزن‌دار و مابقی کتابخانه‌های باز هستند. در این راستا برای ترویج کتاب وکتاب‌خوانی طرح «شنبه‌های کتاب» در ۲۰۰ مسجد کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح، امام جماعت مساجد یا فرد منتخب از کتابداران مسجد در این برنامه هر هفته کتابی را درباره کودک و نوجوان معرفی می‌کنند، جمعی از طلبه‌های قم مجموعه‌ای شامل ۱۵۰ عنوان کتاب داستانی مفید و پندآموز برای کودک و نوجوان را با عنوان «رمانتیک» جمع‌آوری کردند که در امر معرفی کتاب‌ها، از این مجموعه استفاده می‌شود، همچنین در این قالب حلقه‌های کتاب‌خوانی و مسابقات نیز برگزار می شود.

سعادتی تصریح کرد: طرح شنبه‌های کتاب هم اکنون به صورت آزمایشی در استان مرکزی و یزد در حال برگزاری است و از تابستان در سراسر کشور و در ۲۰۰ مسجد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با بیان اینکه برنامه‌های ترویجی و تبلیغی قرآنی ستاد از ماه رمضان آغاز شده است، گفت: در فصل تابستان حفظ و آموزش قرآن کریم و همچنین آشنایی با مفاهیم قرآنی در دستور کار است که از سوی هزار و ۴۹۹ باب خانه نور مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درس‌نامه‌های فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در این زمینه آماده شده است. سال گذشته ۱۰ هزار نفر در این خانه‌ها آموزش دیدند و امسال نیز پیش‌بینی همین تعداد قرآن آموز را داریم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید