حمله به 2 نفتکش در دریای عمان / غرق شدن یک نفتکش / نجات 44 نفر توسط ایران


حمله به 2 نفتکش در دریای عمان / غرق شدن یک نفتکش / نجات 44 نفر توسط ایران

محل وقوع حادثه، 30 کیلومتری جنوب بندر جاسک (شرق استان هرمزگان) است / 21 نفر خدمه این کشتی پس از حادثه خود را به آب انداختند که هماهنگی و هدایت مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان از آب گرفته شده و تحویل شناور ناجی ایران شدند.

دو فروند نفتکش در دریای عمان دچار حادثه شده اند. برخی منابع گفته اند این دو نفتکش مورد حمله قرار گرفته اند و انفجار روی داده است.

به گزارش عصرایران، هم اکنون دود وسیعی آسمان محل استقرار این دو نفتکش را پوشانده است.

رسانه های خارجی گزارش داده اند که خدمه این دو نفتکش، تخلیه شده اند اما به نفتکش ها، آسیب وارد شده است. یکی از نفتکش ها در حال غرق شدن است.

حمله به 2 نفتکش در دریای عمان / غرق شدن یک نفتکش / نجات 44 نفر توسط ایران

این دو کشتی، بعد از بارگیری محموله از بنادر عربستان سعودی و قطر، در حال خروج از دریای عمان بودند.

این نفتکش ها خارجی هستند.

محل وقوع حادثه، 30 کیلومتری جنوب بندر جاسک (شرق استان هرمزگان) است.

دود نفتکش ها از ساحل جاسک دیده می شود.

نفتکش حامل متانول (ماده فوق العاده سریع الاحتراق) است به همین دلیل خاموش کردن آن به شدت سخت است.

۴۴ ملوان نفتکش های حادثه دیده در جاسک هستند

ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت: ۴۴ ملوان دو فروند کشتی نفتکش خارجی که صبح امروز در دریای عمان دچار حادثه شدند با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان از آب گرفته شدند و توسط شناور ناجی ایرانی به بندر جاسک منتقل شدند.

این منبع آگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اولین شناور ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح امروز ۲۳ خرداد در فاصله ۲۵ مایلی جاسک دچار حادثه شد.

حمله به 2 نفتکش در دریای عمان / غرق شدن یک نفتکش / نجات 44 نفر توسط ایران

وی ادامه داد: این کشتی با پرچم جرایر مارشال با محموله اتانول از مبدا بندر الروس کشور قطر به سمت تایوان در حرکت بود که از میانه کشتی دچار حریق شد.

به گفته این منبع آگاه ۲۳ نفر خدمه این کشتی پس از حادثه خود را به آب انداختند که با هماهنگی و هدایت مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان توسط یک فروند کشتی عبوری از آب گرفته شده و به شناور ناجی ایرانی تحویل داده شدند.

این منبع اظهار داشت: به فاصله یک ساعت بعد پس از کشتی اول در ساعت ۹ و۵۰ دقیقه در فاصله ۲۸ مایلی جاسک دچار حریق شد

این نفتکش با پرچم پاناما ازیکی از بندرهای عربستان سعودی به سمت سنگاپور در حرکت بود و محموله آن متانول گزارش شده است.

براساس این گزارش ۲۱ نفر خدمه این کشتی پس از حادثه خود را به آب انداختند که هماهنگی و هدایت مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان از آب گرفته شده و تحویل شناور ناجی ایران شدند.

جزئیات حمله به دو نفتکش غول پیکر در دریای عمان

دو نفتکش غول پیکر حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند و برخی منابع نیز مدعی حمله با اژدر به یک نفت کش در آب های امارات هستند

به گزارش عصرایران، شبکه المیادین به نقل از منابع محلی در عمان گزارش داد: دو نفتکش غول پیکر حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند.

منابع محلی در کشور عمان صبح امروز اعلام کردند: صدای مهیب دو انفجار پیاپی از داخل دریای عمان شنیده شده است . براساس بررسی های انجام شده، دو نفتکش مورد هدف قرار گرفته است .بر اساس اخبار تکمیلی این دو کشتی از نوع سوپرتانکر بوده و حامل نفت خام از خلیج فارس به کشوری بوده است.
منابع محلی در کشور پاکستان نیز صدای انفجار را تایید کردند.

همچنین لحظاتی قبل دو نفتکش مورد نظر اعلام کردند مورد هدف قرار گرفته و از دولتهای حاشیه دریای عمان درخواست کمک کرده اند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته است.یک منبع آگاه اعلام کرد علت انفجار در نفتکش فرانت آلتر شرکت کشتیرانی فرانت لاین در خلیج عمان هنوز مشخص نیست.

کاهش ارزش اوراق قرضه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

به دنبال آنکه دو نفتکش در حملاتی مشکوک در خلیج عمان هدف قرار گرفتند ارزش اوراق قرضه بین المللی که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتشر می کنند روز پنجشنبه کاهش یافت.

نفتکش "فرانت التیر" به طور کامل غرق شد
خبرگزاری یونیوز اعلام کرد نفتکش "فرانت التیر" که در دریای عمان هدف قرار گرفته بود، به طور کامل غرق شد

سخنگوی شرکت کشتیرانی فرانت لاین نروژ اعلام کرد نفتکش فرانت التیر این شرکت با توجه به اطلاعات به دست آمده از نفتکش مجاور در خلیج عمان همچنان در آتش می سوزد و غرق نشده است.

مقامات دریایی نروژ اعلام کردند ­نفتکش فرونت‌ آلتیر Front Altair، متعلق به شرکت نروژی فرونت‌لاین، پنجشنبه صبح بین امارات و ایران هدف حمله قرار گرفت و وقوع سه انفجار در این کشتی گزارش شده است.

حمله به 2 نفتکش در دریای عمان / غرق شدن یک نفتکش / نجات 44 نفر توسط ایران

نفتکش کوکوکا کاریدجس در معرض خطر غرق شدن قرار ندارد

به گزارش خبرگزاری رویترز ، یک منبع آگاه اعلام کرد نفتکش کوکوکا کاریدجس همچنان در خلیج عمان حضور دارد و احتمال غرق شدن آن را رد کرد.

مدیر شرکت ژاپنی کوکوکا سانجیو گفت: کشتی ظرف 3 ساعت دو بار هدف حمله قرار گرفت.

رویترز از حمله به یک نفت کش دیگر در آب های امارات خبر داد

خبرگزاری رویترز مدعی شد روزنامه تریدویندز پنجشنبه به نقل از منابع ناشناس صنعت کشتیرانی، از اصابت یک اژدر به یک نفتکش متعلق به شرکت ”فرانتلاین“ نروژ در آبهای ساحلی فجیره در امارات متحده عربی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، مسئولان شرکت فرانتلاین برای اظهارنظر در این باره در دسترس نبودند.

نخستین تصاویر از نفت کش ها

برخی منابع، تصویری از حادثه برای نفتکش‌ها در دریای عمان منتشر کرده‌اند. خبرگزاری صدا و سیما نیز تصویری اختصاصی را از این حادثه منتشر کرد

خدمه نفتکش ها سالم هستند
به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، منابع تجاری و کشتیرانی پنج شنبه اعلام کردند در پی سانحه ای در خلیج عمان، دو تانکر تخلیه شدند. همه خدمه این دو تانکر سالم هستند.
این منابع این دو تانکر را نفتکش فرونت التر که با پرچم جزایر مارشال تردد می کند و یک تانکر هم با پرچم پاناما اعلام کرده اند.
تا کنون متصدی های این دو تانکر یا مقامات در عمان یا کشور همسایه یعنی امارات عربی متحده این سانحه را تایید نکرده اند. ماه گذشته چهار تانکر در امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفت.
آتش سوزی گسترده در نفتکش ها
خبرگزاری یونیوز از آتش سوزی گسترده در سطح نفتکش های هدف قرار گرفته در دریای عمان خبر داد. یک منبع آگاه اعلام کرد در نتیجه اتفاقی که در خلیج عمان روی داد به بدنه نفتکش کوکوکا کاریدجس در قسمت راست آن آسیب وارد شده است.

هشدار یک گروه امنیت دریایی انگلیس

یک گروه امنیت دریایی انگلیس درباره یک رویداد نامشخص در خلیج عمان هشدار داد و خواستار هوشیاری کامل همزمان با تنش ها بین ایران و آمریکا شد.

­

یکی از دو نفتکش هدف قرار گرفته در حال غرق شدن است

خبرگزاری یونیوز اعلام کرد داده هایی دریافت کرده است مبنی بر این که یکی از دو نفتکش هدف قرار گرفته در دریای عمان به زودی غرق می شود.

­

افزایش دو دلاری قیمت نفت

­شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: پس از وقوع حادثه انفجار دو نفت کش در دریای عمان قیمت نفت خام برنت بیش از 2 دلار افزایش یافت.

­سی ان بی سی از افزایش بیش از 3 درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی در پی حادثه برای دو نفتکش در خلیج عمان در نزدیکی سواحل ایران خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403