شربت مینو ماگ 8 درصد، موثر برای درمان یبوست


شربت مینو ماگ 8 درصد، موثر برای درمان یبوست

شربت مینو ماگ 8 درصد (Minoomag) از داروهای آنتی‌اسید و مسهل است که به منظور درمان یبوست، تجویز می‌شود. اسهال و دردهای شکمی برخی از عوارض مصرف این دارو هستند.

سرویس سلامت - یبوست در طب سنتی به ام‌الامراض (مادر بیماری‌ها) معروف است. این عارضه بیشتر به دلیل تغذیه نادرست و عدم فعالیت روزانه بروز می‌کند و در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های دیگر مثل هموروئید شود. می‌توان با مصرف خوراکی‌های ملین و تحرک کافی، این بیماری را به آسانی درمان کرد. با این وجود اگر یبوست شدید باشد، پزشک داروهای ملین را برای درمان تجویز می‌کند. این داروها حرکات روده را تنظیم می‌کنند و دستگاه گوارش را به کار می‌اندازند، شربت مینو ماگ ۸ درصد یکی از این داروهاست که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

در صورتی که اطلاعات خاصی در مورد شربت مینو ماگ ۸ درصد مد نظر شما است، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده‌اند، به موضوع دلخواه خود برسید:

شربت مینو ماگ موثر در رفع یبوست عوارض و تداخل دارویی مقدار و نحوه مصرف نکات قابل توجه در ارتباط با مصرف شربت مینو ماگ

شربت مینو ماگ ۸ درصد موثر در رفع یبوست

شربت مینو ماگ ۸ درصد (Minoomag) از داروهای آنتی‌اسید و مسهل است که به منظور درمان یبوست و همچنین خالی کردن روده‌ها قبل از انجام عمل جراحی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه، این دارو برای مواردی همچون بهبود سوء هاضمه، زخم معده و رفلاکس معده نیز مصرف می‌شود. در واقع این شربت با خنثی کردن اسید معده، اثر مستقیم تحریک‌کننده اسید را کاهش می‌دهد و از این طریق به بهبود ناراحتی‌های گوارشی، کمک می‌کند.

نام های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

نام های دیگر منیزیم هیدروکساید، لاکسی ژل
موارد مصرف درمان یبوست
عوارض از دست رفتن آب بدن، وابستگی به دارو، به هم خوردن تعادل مایعات و الکترولیت‌های بدن، اسهال، دردهای شکمی
تداخل دارویی تتراسایکلین، کلردیازپوکساید، کلرپرومازین، دیگوکسین و ایزونیازید


مقدار و نحوه مصرف

مقدار این دارو برای بیماران با توجه به سن، وزن و... متفاوت است و توسط پزشک، تعیین می‌شود. به طور معمول به منظور درمان یبوست یا خالی کردن روده‌ها قبل از جراحی در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از ۶ سال مقدار ۱۵ تا ۶۰ میلی‌لیتر از این دارو، مصرف می‌شود. مقدار مصرف در کودکان ۶ تا ۱۲ ساله برابر ۱۵ تا ۳۰ میلی‌لیتر است. بهترین زمان مصرف این دارو، ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از غذا یا هنگام خواب است.
 

نکات قابل توجه در ارتباط با مصرف شربت مینو ماگ

این دارو را دقیقا طبق دستور پزشک، مصرف کنید. در دوره مصرف شربت مینو ماگ ۸ درصد اگر دچار مشکلاتی نظیر کاهش ادرار، سرگیجه، غش کردن، سردرد و استفراغ شدید، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که پس از مصرف شربت مینو ماگ عوارضی نظیر گرفتگی شدید معده، تنگی نفس یا درد را تجربه کردید، به پزشک معالج خود اطلاع دهید. همچنین در صورت مشاهده بثورات پوستی، کهیر و یا هر گونه واکنش آلرژیک به این دارو، از مصرف آن خودداری و به پزشک مراجعه کنید. از مصرف دیگر داروهای مسهل با این دارو، خودداری کنید. اگرچه مصرف شربت مینو ماگ در دوران بارداری بدون خطر است، اما توصیه می‌شود که زنان باردار از مصرف خودسرانه این دارو خودداری کنند. مادران شیرده نیز بهتر است با نظر پزشک، دارو را مصرف نمایند. پیش از مصرف این داروی ملین، هر گونه حساسیت دارویی و غذایی که قبلا داشته‌اید را به اطلاع پزشک برسانید. فهرست تمامی داروهای خود را (چه گیاهی و چه شیمیایی) در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی داروها، اثرگذاری شربت مینو ماگ را کاهش یا افزایش دهند. قبل از مصرف دارو، هر نوع سابقه بیماری که داشته‌اید را به اطلاع پزشک معالج خود برسانید. مصرف این دارو می‌تواند بیمار مبتلا به نارسایی کلیوی را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین در صورت ابتلا به هرگونه از بیماری‌های کلیوی، بدون تجویز پزشک از این دارو استفاده نکنید. مصرف طولانی مدت این دارو ایجاد وابستگی می‌نماید. بنابراین آن را برای مدتی بیش از دو هفته، مصرف نکنید. در صورت بروز علائمی نظیر کاهش فشار خون، ضعف تنفسی، نکروز، تغییرات الکتروکاردیوگرام (EKG) و ضعف عضلانی باید مصرف دارو قطع شود. این دارو باید حداقل با فاصله یک ساعت از مصرف اشکال خوراکی پوشش‌دار مصرف شود. مصرف این دارو در کودکان کوچکتر از شش سال، حتما باید با تشخیص دقیق پزشک، همراه باشد. در صورت فراموش کردن یک دوز به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید. اما در صورتی که زمان مصرف دوز بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را استفاده نکنید و دوز بعدی را نیز دو برابر ننمایید.
برای جلوگیری از بروز وابستگی به دارو، از مصرف بیش از حد آن، خودداری کنید.

درمان خانگی یبوست

خوشبختانه برای انواع بیماری‌ها در طب سنتی درمان‌های مفیدی ارائه شده است. یبوست نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌توان با استفاده از راهکارهایی که در طب سنتی ارائه شده‌اند به درمان آن اقدام کرد. یکی از آسان‌ترین درمان‌ها برای یبوست، راه رفتن است. این اقدام دستگاه گوارش را مجبور به حرکت می‌کند. علاوه بر این، مصرف آب به همراه چند قطره آبلیمو، مصرف چای کمرنگ، استفاده از میوه‌هایی مانند آلو، انگور، انجیر و گلابی نیز می‌تواند کمک زیادی به رفع یبوست کند.

سخن آخر

در جوامع امروزی که کم تحرکی یک عادت شده، ابتلا به یبوست نیز، افزایش پیدا کرده است. این مشکل گاهی با روش‌های خانگی و استفاده از دستورات طب سنتی و گاهی با داروهایی مانند شربت مینو ماگ ۸ درصد رفع می‌شود. شما چه تجربه‌ای از روش‌های درمان این بیماری دارید؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله "ستاره" در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دارو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده اف 35