دنباله روی انگلیس از آمریکا در اتهام زنی به ایران


دنباله روی انگلیس از آمریکا در اتهام زنی به ایران

وزیر خارجه انگلیس در ادعایی بی اساس، ایران را به حملات به نفتکش ها در دریای عمان متهم کرد!

دنباله روی انگلیس از آمریکا در اتهام زنی به ایرانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، وزیر امورخارجه انگلیس در ادعایی بی اساس، ایران را به حملات به نفتکش ها در دریای عمان متهم کرد.
جرمی هانت بدون ارائه هیچ سندی، افزود طبق ارزیابی مستقل از سوی انگلیس این نتیجه به دست آمده است که ایران «قریب به یقین» مسئول حمله اخیر به نفتکش ها در (منطقه) خلیج فارس است!
وزیر امور خارجه انگلیس در پی اتهام زنی های نخ نمای خود، این حملات را منطبق بر اساس الگوی رفتار بی ثبات کننده ایرانیان خواند و مدعی شد که ایران، منطقه را در معرض خطر جدی قرار می دهد!
گفتنی است؛ نیروی دریایی آمریکا روز جمعه ویدئویی مبهم و تاریک منتشر کرد و در آن ادعا شد یک قایق ایرانی در حال جدا کردن یک مین عمل‌ نکرده از بدنه نفتکش ژاپنی به نام «کوکوکا» است.
بسیاری از کشورها و مقامات بین المللی این ادعای آمریکا ضد کشورمان را رد کرده اند؛ همچنین «یاتاکا کاتادا»، مالک یکی از نفتکش‌های ژاپنی که روز پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفت، اعلام کرد بر خلاف ادعای آمریکا کشتی کوکوکا توسط یک شی پرنده هدف قرار گرفته نه توسط مین. وی گفت: «به نظر می‌رسد یک شی به سمت آنها پرواز کرد. این شی، باعث ایجاد حفره مورد نظر [در بدنه کشتی] شد. گزارشی که من دریافت کردم این است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری