کاهش فعالیت واحدهای صنعتی در پی آلودگی شدید هوای اصفهان/ادارات تعطیل نیست


کاهش فعالیت واحدهای صنعتی در پی آلودگی شدید هوای اصفهان/ادارات تعطیل نیست

مهر نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس تصمیم جلسه ستاد بحران استان اصفهان در پی آلودگی شدید هوای اصفهان، فعالیت واحدهای صنعتی و تجاری کاهش یافت.

منصور شیشه فروش اظهار داشت: صبح امروز کیفیت هوای اصفهان در پی وزش باد از کانون های گرد و غبار خارج استانی از جمله سمنان و یزد و فعال شدن برخی کانون های استانی به وضعیت بسیار خطرناک رسید و بر این اساس صبح امروز جلسه ستاد بحران استان اصفهان تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه آخرین وضعیت شاخص های کیفی آلودگی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت و تکالیف هر یک از دستگاه های مرتبط در این خصوص اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نتایج جلسه ستاد بحران استان اصفهان ابراز داشت: در این جلسه رعایت الگوی سوخت برای آب گرمگن‌ها، ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، دقت در سوختگیری و جلوگیری از سرریز شدن بنزین در جایگاه های سوختگیری، کنترل خودروها و جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، تشدید اعمال قانون در محدوده های طرح تردد زوج و فرد، مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: متوقف کردن خودروهای آلاینده، جلوگیری از سوزاندن زباله وشاخ و برگ و کاهش فعالیت های موجب تشدید آلایندگی مانند روشن ماندن اتوبوس و مینی بوس در پایانه ها و ترمینال های مسافربری، اعمال تردد نوبتی خودروها در محدوده های مصوب، استقرار پایگاه های درمانی هلال احمر، توصیه به استفاده از ماسک استاندارد، جلوگیری ورزش های همگانی در فضای آزاد و باشگاهی نیز مصوب شد.

شیشه فروش با اشاره به مصوب شدن کاهش جدی واحدهای صنعتی تولیدی و تجاری که در تشدید آلودگی نقش دارند، بیان داشت: خوشبختانه مدارس در این فصل از سال تعطیل هستند اما به مهدکودک ها در ارتباط با جلوگیری از فعالیت کودکان در فضای باز هشدار داده شد.

۱۶ کانون گرد و غبار در سطح استان اصفهان وجود دارد

وی با بیان اینکه به طور کلی ۱۶ کانون گرد و غبار در سطح استان اصفهان وجود دارد، گفت: ۳۰۰ هزار هکتار از این کانون ها در سال گذشته توسط اداره منابع طبیعی جنگل کاری و مالچ پاشی شده بود که این روند با قوت در سال جاری باید ادامه پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاگکید کرد: در این جلسه مقرر شد که منابع طبیعی و محیط زیست استان با استانهای یزد، سمنان و قم هماهنگی های لازم را برای اجرای مشترک طرح های پیشگیری از گرد و غبار انجام دهند.

وی ابراز داشت: هم اکنون مناطق شمالی استان اصفهان مانند مانند شاهین شهر برخوار، همچنین کاشان آران و بیدگل و اردستان تحت نفوذ گرد و غبار است و به تدریج یه مناطق غربی استان کشیده می شود.

شیشه فروش با بیان اینکه مطابق پیش بینی هواشناسی از میزان آلودگی هوا در عصر امروز و فردا کاسته می شود، گفت: در چنین شرایطی بیماران دارای شرایط خاص به ویژه بیماران قلبی، مبتلا به ناراحتی های تنفسیریال افراد سالمند و کودک نباید از منزل خارج شوند که این مطلب از طریق نهاد مربوطه اطلاع رسانی شده است.

گفتنی است در پی نفوذ پدیده گرد و غبار به استان اصفهان صبح امروز شاخص کیفی هوای اصفهان به ۳۶۴ رسید.

46

کد خبر 1270201

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403