تبلیغ جاسوس‌افزار مشابه تلگرام توسط عناصر شبکه من‌وتو +تصاویر


تلگرام غیررسمی Telegram DR که یک عضو شبکه من‌وتو آن را معرفی و کانال آمدنیوز آن را تبلیغ کرده است، جاسوس‌افزار است.

باشگاه خبرنگاران: پس از فیلترینگ تلگرام گروه‌های ضدانقلاب با هدف ترویج بی‌اعتمادی کاربران به پیامرسان‌های بومی و داخلی تلاش کردند نسخه‌های ناایمن و غیررسمی تلگرام را معرفی کنند تا پیامرسان‌های بومی را در دستیابی به مخاطب بیشتر ناکام کنند.

Telegram DR پیام‌رسانی از جنس تلگرام با ظاهری کاملاً مشابه است که دو متخصص آی‌تی مشغول در دو شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان من‌وتو با تلفیق تلگرام و فیلترشکن سایفون این اپلیکیشن را توسعه داده‌اند و کانال‌های ضدانقلاب از جمله آمدنیوز در حال تبلیغ برای آن هستند. این پیام‌رسان به دلایل مختلفی توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفته است.

تبلیغ جاسوس‌افزار مشابه تلگرام توسط عناصر شبکه من‌وتو +تصاویر

Telegram DR یکی از پوسته‌های تلگرام است که در حال حاضر توسط یکی از اعضای من‌وتو و شبکه آمدنیوز به کاربران معرفی می‌شود؛ پیامرسانی که در ظاهر هیچ تفاوتی با تلگرام اصلی ندارد، اما به دلیل امکانات خاص، ریسک استفاده از این اپلیکیشن هم افزایش یافته است.

امین ثابتی و نریمان قریب، دو فعال حوزه آی‌تی و توسعه‌دهنده تلگرام دی آر (DR / Digital Resistance) اعلام کرده‌اند که دلیل آن‌ها برای عرضه چنین اپلیکیشنی کمک به مردم ایران برای مقابله با مسدودسازی اینترنت و ترویج آزادی اینترنت است.

در حالی که این مدعیان بار‌ها اعلام کرده‌اند این پوسته‌های تلگرام بر خلاف سایر پوسته‌های ارائه‌شده ایمن است و هیچ گونه مشکلی برای کاربران فضای مجازی ایجاد نمی‌کند، اما کاربرانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند پیامی را از سوی مبنی بر ناایمن بودن این برنامه دریافت کردند که با آگاهی دادن از بدافزار بودن این برنامه از کاربر می‌خواهد تا در خصوص حذف آن اقدام کند.

تبلیغ جاسوس‌افزار مشابه تلگرام توسط عناصر شبکه من‌وتو +تصاویر

شایان ذکر است؛ سازندگان و منتشرکنندگان این پیام‌رسان که صرفاً از خلاء موجود در بین کاربران ایرانی استفاده کردند و توانستند با انتشار یک نسخه غیررسمی از تلگرام، دسترسی‌های زیادی به موبایل آن‌ها پیدا کنند. دسترسی‌های تلگرام دی آر غیرطبیعی است؛ پس از نصب تلگرام دی‌آر، این اپلیکیشن اجازه چندین دسترسی را از شما می‌گیرد. به دلیل عدم پایداری این نسخه، قطع‌ووصل شدن اپلیکیشن زیاد است که مشکل در ارتباط با سرور اصلی آن وجود دارد و باعث اختلالاتی در عملکرد اپلیکیشن می‌گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها