هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران آغاز به کار کرد


هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران آغاز به کار کرد

هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران از صبح امروز با برگزاری افتتاحیه در تالار وحدت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، افتتاحیه هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تاگلدی شاه مرادف وزیر فرهنگ ترکمنستان، جمعی از سفرا و شخصیت‌های فرهنگی کشورمان در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اشاره به اینکه کشور دوست و برادر ترکمنستان از لحظه استقلال همواره دوستی بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو دو کشور اولی بود که استقلال ترکمنستان را پس از فروپاشی جماهیر شوروی به رسمیت شناخت.

هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران آغاز به کار کرد

وی افزود: از بدو ارتباط بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان دوستی و علاقه مندی بین دو کشور همواره در حال افزایش بود. ترکمنستان در بین ۱۵ کشور همسایه‌ای که داریم، به دلیل مرز طولانی که با ما دارد برایمان حائز اهمیت است. مشترکات فرهنگی ما بسیار زیاد است و ما دو ملت در یک بدن هستیم.

در این مراسم آتاگلدی شاه مرادف وزیر فرهنگ ترکمنستان، با اشاره به اینکه مردم ایران و ترکمنستان از قدیم تا کنون دوستانه در همسایگی هم زندگی می‌کنند، بیان کرد: مردم ایران و ترکمنستان روابطشان را با یکدیگر با دوستی ادامه می‌دهند. فرهنگ، رسوم و سنت‌های مردم ایران و ترکمنستان در ادامه روابط هزار ساله‌ای است که بین دو کشور وجود دارد و باعث تحکیم روابط بین دو کشور شده است.

وی افزود: افزایش هرچه بیشتر همکاری بین ایران و ترکمنستان نشانه روابط خوب مردم دو کشور در همجواری یکدیگر است. حضور هنرمندان ایران و ترکمنستان در نشست‌های عرصه فرهنگی که بین ایران و ترکمنستان برگزار می‌شود، پیوسته ادامه دارد. در سال ۲۰۱۸ میلادی روز‌های فرهنگی ایران در ترکمنستان به خوبی برگزار شد.

وزیر فرهنگ ترکمنستان با اشاره به روابط امروز ایران و ترکمنستان تصریح کرد: روابط دوستانه ایران و ترکمنستان امروز با مفهوم جدیدی صورتی مدرن به خود گرفته است. امروز با آغاز هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران اتفاق مهمی در روابط فرهنگی بین دو کشور می‌افتد. برگزاری اینگونه مراسم‌ها باعث تعالی و دوستی بین دو کشور می‌شود.

گفتنی است برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی در خانه هنرمندان به مدت سه روز، رونمایی از کتاب های رئیس جمهور ترکمنستان با موضوع جاده ابریشم در کتابخانه ملی و اجرای گروه موسیقی و حرکات آیینی مردم ترکمنستان در محوطه برج میلاد از برنامه هایی است که در هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج