سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: حریق یک آرایشگاه زنانه در ساختمانی پنج طبقه در بلوار ابوذر اطفا شد.

به گزارش خبرگزاری موج، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره اظهار کرد: وقوع یک آتش سوزی در ساختمان پنج طبقه در ساعت ۱۳:۱۱ امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان را به همراه نردبام هیدرولیکی به محل حادثه واقع در بلوار ابوذر ، پل پنجم اعزام کرد.

وی با بیان اینکه نخستین گروه از آتش نشانان حدود چهار دقیقه بعد از گزارش وقوع در محل حاضر شد، گفت: با حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که حریق در طبقه پنج یک ساختمان پنج طبقه رخ داده و دود زیادی تمام طبقات آن را فراگرفته است.

ملکی با بیان اینکه حدود نیمی از ساختمان دارای کاربری مسکونی بود، گفت: نیمی دیگر از ساختمان نیز دارای کاربری نظیر آرایشگاه و باشگاه ورزشی زنانه در زیرزمین بود. کانون حریق نیز آرایشگاهی زنانه بود که آتش سوزی از پکیج این واحد در بالکن آغاز شده و اتاقی ۹ متری در این واحد را نیز دربرگرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: تا پیش از حضور آتش نشانان تعدادی از شهروندان از ساختمان خارج شده بودند. همزمان با حضور آتش نشانان نیز آنان با تقسیم شدن به دو گروه عملیات اطفای حریق و نجات را در دستورکار خود قرار دادند که یک گروه از آتش نشانان موفق شدند ۲۰ نفر از شهروندان را از داخل ساختمان خارج کرده و به محلی امن منتقل کنند.

ملکی افزود: همزمان گروه دیگر از آتش نشانان نیز با استفاده از امکانات اطفای حریق، شعله‌های آتش در این ساختمان مسکونی را اطفا کرده و پس از ایمن سازی به مأموریت خود خاتمه دادند.