35 هزار راس دام مولد در خراسان جنوبی توزیع می شود


35 هزار راس دام مولد در خراسان جنوبی توزیع می شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: 35 هزار راس دام مولد سبک و شتر در راستای اشتغال جوانان و کمک به دامداران استان طی هفته های آینده توزیع می شود.

محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در بازدید از روستای کرغند شهرستان قاینات افزود: این دام های مولد از کشورهای افغانستان و پاکستان و از مرزهای استان وارد می شود و این دام ها با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت بین دامداران و جوانان برای کمک به اشتغال منطقه توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: از مجموع این ۳۵ هزار راس دام ۱۰ هزار نفر شتر مولد و ۲۵ هزار راس دام سبک است.

معتمدیان عنوان کرد: توجه به اشتغال جوانان در اولویت ما قرار دارد و با توجه به تعهد استان در احداث ۶۰ هکتار گلخانه، تلاش خواهیم کرد با توسعه گلخانه بخشی از مشکل اشتغال مرتفع شود.

وی بیان کرد: هدف از سفر به شهرستان ها دیدار با مردم و مطلع شدن از مشکلات آنان است تا راحتر بتوانیم در کمک به توسعه منطقه نقش آفرینی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اقدامات زیرساختی خوبی در این منطقه در بحث تامین آب شرب، برق، مخابرات، فرستنده های دیجیتال و تامین گاز صورت گرفته و مطالباتی که از طرف مردم ارائه شده در سال جاری در دستور کار مسئولان قرار خواهد گرفت.

معتمدیان اظهار امیدواری کرد که با پیگیری مجدانه مسئولان مشکلاتی که در این دهستان وجود دارد به موقع رفع شود.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی ورودی دهستان کرغند به عنوان مطالبات زمین مانده با اختصاص ۳۰۰ میلون تومان آغاز خواهد شد.

معتمدیان بیان کرد: در بحث تسهیلات مسکن آمادگی داریم طبق چهارچوب بدون هیچ محدودیتی در خدمت مردم باشیم و در حوزه کتابخانه و معابر دهستان کرغند هم مبالغی را تخصیص خواهیم داد تا مشکلات حل شود.

وی عنوان کرد: در زمینه ارتقای تجهیزات و زیرساخت های ورزشی پروژه سالن ورزشی روستای کرغند تکمیل می شود.

استاندار خراسان جنوبی در سفر ۲روزه خود به شهرستان قاینات از شهرهای آرین شهر، اسفدن، خضری و روستاهای کرغند، نیمبلوک، تیغاب، خرم آباد و سینیدر بازدید خواهد کرد.

بازدید از پروژه‌های شهری آرین شهر، دیدار مردمی، بازدید از شرکت فولاد قاین، بازدید از مناطق عشایری، چمن مصنوعی، زندان، پادگان ارتش، نیروگاه سیکل ترکیبی، دیدار با نخبگان و میز خدمت و جمع بندی سفر از مهمترین برنامه‌های معتمدیان است.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.

۳۲۱۵*۷۵۵۶*۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403