بادامچیان: موتلفه به دنبال حزب‌بازی نیست/پورمحمدی: یارانه نباید رها شده پرداخت شود


بادامچیان: موتلفه به دنبال حزب‌بازی نیست/پورمحمدی: یارانه نباید رها شده پرداخت شود

تسنیم نوشت: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: هیئت‌های این حزب با فرمایش امام خمینی(ره) متحد شد و در فعالیت‌هایش به دنبال حزب بازی و تشکیلات سیاسی خاص نبوده است.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای این حزب اظهار داشت: همواره انسان‌های ارزشمندی برای خدا قیام کرده و در مسیر جهاد و شهادت قدم برداشته‌اند، برخی به شهادت رسیدند و برخی در انتظار شهادت هستند.

وی افزود: مبارزه با طاغوت و تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی مسیری بسیار ارزشمند بود، در آن دوره جهان دوقطبی بود و ما تحت رهبری امام خمینی(ره) توانستیم راه حق و دین را طی کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: هیئت‌های مؤتلفه اسلامی با فرمایش امام خمینی(ره) متحد شد و در فعالیت‌های خود به دنبال حزب بازی و تشکیلات سیاسی خاص نبوده است، مؤتلفه در خط ولایت حرکت کرده است.

بادامچیان خاطرنشان کرد: ترور منصور، نخست‌وزیر آمریکایی رژیم پهلوی آغاز حرکت جهادی مسلحانه در انقلاب بود که با هدف الهی و با تدبیر و سیاست انجام گرفت.

وی گفت: هیئت‌های مؤتلفه سال 41 با محوریت امام خمینی(ره) شکل گرفت و رژیم باورش نمی‌کرد که روزی گروه‌های اسلامی با هدایت امام راحل بتوانند رژیم را سرنگون کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران، گفت: در این سفر، ترامپ شکسته و تحقیر شد.

بادامچیان همچنین درباره روحانی شهید خرسند، امام جمعه کازرون، گفت: این روحانی وارسته از اعضای شورای مرکزی مؤتلفه بود که در شب قدر ماه رمضان به شهادت رسید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مؤتلفه در نیم قرن اخیر در راه اسلام و انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری داشته است، گرچه مورد ناملایمت‌هایی هم قرار گرفته است، اما به مسیر خود ادامه خواهد داد.

پورمحمدی: در رفتار سیاسی موفقیت آنچنانی نداشتیم

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز هم در مراسم گرامیداشت شهدای موتلفه اسلامی اظهار داشت: انقلاب به اهداف بزرگی دست یافته، البته در کنار دستاوردها، نواقصی هم بوده است.

وی با بیان اینکه ما در رفتار سیاسی موفقیت آنچنانی نداشتیم و فعالان سیاسی به خوبی نتوانستند پیش بروند. این فرهنگ باید در جامعه حاکم شود و پیش برود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود سیصد حزب در وزارت کشور ثبت شده که طبق استانداردها حدود نود حزب داریم، این حزب بازی است.

پورمحمدی بیان داشت: باید سامانه سیاسی خود را تعریف کنیم. حزب مشکلاتی دارد اما نباید بدون تشکل و سازمان حرکت کنیم. این تشکل‌ها و سازمان‌ها باید برمبنای تعریف خودمان باشد. در این عرصه باید تولید و تدبیر داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی به مدیریت افکار عمومی و منع شایعات بپردازیم.

وی گفت: در تحول نظام اداری موفق نبودیم و دیوان سالاری متناسب با انقلاب تحول نیافته است. نظام اقتصادی نیز رشد نیافته است و از مفاهیم و ارزش‌های دینی و آنچه در دنیاست عقبیم. بنیه‌مان ضعیف است و دشمن روی این نقطه دست گذاشته است.

پورمحمدی در پایان گفت: منابع زیادی در حال هدر رفتن است. ما بالای شش برابر عرف بین المللی سوخت مصرف می‌کنیم. اگر مصرف را به نصف برسانیم، بودجه یک ساله کشور تامین می‌شود. این مدیریت باید از سوی دولت انجام بگیرد. یارانه هم نباید رها شده پرداخت شود اما متاسفانه تفکر محافظه‌کارانه وجود دارد. ما با تورم بزرگ روبرویم. یکی از عوامل گرانی، سود بانکی است. این فاجعه اقتصادی است. در این مدل اقتصادی، برترین‌ها هم بازنده هستند.

27219

کد خبر 1270674

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403