10 جای دیدنی گلستان در تابستان


جاهای دیدنی گلستان استان سرسبز و زیبای شمال ایران بینظیر بوده و هربیننده ای از دیدن آنها سیر نمی شود. یکی از زیباترین و سرسبزترین و بالطبع خنک ترین استانهای شمالی ایران استان گلستان است . مرکز این استان گرگان، هرچند که دریا ندارد ولی جنگل‌های بکر و دست نخورده‌اش، هوای مطبوعش و مه ای […] نوشته 10 جای دیدنی گلستان در تابستان اولین بار در جامع ترین...

جاهای دیدنی گلستان استان سرسبز و زیبای شمال ایران بینظیر بوده و هربیننده ای از دیدن آنها سیر نمی شود. یکی از زیباترین و سرسبزترین و بالطبع خنک ترین استانهای شمالی ایران استان گلستان است . مرکز این استان گرگان، هرچند که دریا ندارد ولی جنگل‌های بکر و دست نخورده‌اش، هوای مطبوعش و مه ای که بلندی‌هایش را پوشانده، هر سال مسافران زیادی را راهی گرگان می‌کند. شهر گرگان و دیگر شهرها و روستاهای استان گلستان طبیعتی بی نظیر دارند و مردم خونگرم این استان همیشه پذیرای میهمانان از سراسر ایران می باشند .در فصل تابستان یکی از گزینه های سفر به استانهای خنک استان گلستان است که در این مطلب شما را با ۱۰ جای دیدنی گلستان در تابستان آشنا خواهیم ساخت . پس با سیری در ایران همراه باشید …

۱-ناهار خوران
معروف ترین جاذبه گردشگری گرگان، جنگل ناهارخوران است. جنگل ناهارخوران با شهر گرگان ۴ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل معروفیت زیادش، امکانات تفریحی، گردشگری و طبیعش در همه فصل های سال هواداران زیادی دارد. بیشتر غذاخوری های معروف گرگان هم در جاده ناهارخوران واقع شده اند و برای صرف غذا نیز میتوان به این منطقه خوش آب و هوا رفت. مسیر جاده ناهارخوران به سمت جنوب پس از حدود ۷ کیلومتر به روستای زیبا و دیدنی زیارت می‌رسد.

10 جای دیدنی گلستان در تابستان

۲-جنگل النگدره
اگر به ناهارخوران می‌روید می‌توانید با یک تیر دونشان بزنید و به دیدن النگ دره هم بروید. النگ دره در مسیر ناهارخوران واقع شده و در روزهایی که هوای گرم طاقت را از آدم می‌گیرد، النگدره ۱۰ درجه خنک‌تر از جاهای دیگر است. رودخانه ی قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال آن امتداد دارد و از بینش می‌گذرد. در مجاورت این رودخانه سه چشمه هم قرار دارد. در النگدره به واسطه امکانات پیکنیک و رفاهی و پارک بازی کودکان به کسی بد نمی‌گذرد.

10 جای دیدنی گلستان در تابستان

۳-دریاچه توشن
از گرگان که ۵ کیلومتر به سمت جنوب بروید، به روستای توشن و دریاچه این روستا که همناش است می‌رسید. توشن به معنی کم شدن آب است و اهالی به آن آبندان هم می‌گویند. در قسمت جنوبی روستای توشن جایی به اسم آب بندان است که جنگلی سرسبز با درختان تنومند در سه طرفش قرار گرفته. آب و هوای خوب اطراف دریاچه، امکان ماهیگیری و قدم زدن اطراف آن، دریاچه توشن را به جایی بسیار خواستنی تبدیل کرده. توشن در نزدیکی النگدره است.

10 جای دیدنی گلستان در تابستان

۵-آبشار هفت طبقه شادان
این آبشار بسیار زیبا که بر اثر فرسایش سنگ ها به شکل زیبایی درآمده است و مثل اینکه هفت طبقه سنگ را به وجود آورده است و چشم انداز زیبایی را به وجود آورده است. این آبشار بسیار زیبا از توابع استان گلستان است که دارای زیبایی حیرت انگیزی می باشد این آبشار متفاوت که چهل متر است به تنهایی دلیل جاذبه گردشگری منطقه کردکوی شده است.

10 جای دیدنی گلستان در تابستان

۶-آبشار دو آب کردکوی
این آبشار زیبا هم در پنج کیلومتری جنوب شهرستان کرد کوی واقع شده است آبشاری بسیار زیبا که اطرافش را مناظر سر سبز فرا گرفته است و زیبایی این آبشار را دو چندان کرده است. این آبشار طبیعی امروزه یکی از جاذبه های گردشگری استان سرسبز گلستان شده است.

10 جای دیدنی گلستان در تابستان

۷-دهکده ییلاقی حفاظت شده جهان نما
مناظر بکر و زیبای کرد کوی تمامی ندارد یکی از آنها دهکده ی حفاظت شده جهان نما می باشد روستایی که چشم هر بیننده ای را مسخ می کند. زیبایی ها و مناظر بکر این روستا هر دل پژمرده ای را سرزنده می کند مکانی که شاید کمتر بتوان مانندش را دید وکمتر کسی است که به کردکوی بیاید و قدم به این بهشت خداوند نگذارد. این روستا شامل پوشش جانوری متنوع مثل شوک، پلنگ خوک وحشی و عقاب طلایی و جغد وغیره … می باشد. این دهکده در فاصله شصت کیلومتری جنوب کردکوی قرار گرفته است .

10 جای دیدنی گلستان در تابستان

۸-طبیعت سردانسر
گرگان، جنگل ها و دشت های بکر کم ندارد و یکی از آنها سردانسر است. سردانسر سرزمین دشت های فراخ و اسب هاست و جایی است که میتوان قدری از هیاهوی شهر به دور بود. برای رسیدن به سردانسر باید از وسط روستای زیارت به سمت نخود چشمه و بعد از آن به سمت چکل پیرزن بروید.

10 جای دیدنی گلستان در تابستان

۹-چشمه لال
چشمه ای با جذابیت های متفاوت! این چشمه که به دلیل دور از هرگونه تلاطم و هیاهو به رودخانه ای که در روستا واقع شده است ،می ریزد چشمه لال لقب گرفته است. زیبایی منحصر به فردی که فقط مخصوص این چشمه است خنکی آب چشمه در تابستان و گرمی آب در زمستان است که جذابیت این چشمه را برای گردشگران چند برابر کرده است. این چشمه معروف درشرق شهرستان مینو دشت و بیست کیلومتری شهر گالکیش و در نزدیکی روستای بش اویلی قرار دارد.

10 جای دیدنی گلستان در تابستان

۱۰-پارک ملی گلستان
پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان یک منطقه حفاظت شده ای است که در شرق استان گلستان قرار گرفته است و این را باید اضافه کرد که این پارک جزء قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران است و مکان بسیار مهمی برای حیات وحش می باشد به طوری که ۱۳۵۰گونه گیاهی و ۳۰۲گونه جانوری در خود جای داده است.

10 جای دیدنی گلستان در تابستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی