حضور بیش از 18 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره جابربن حیان


حضور بیش از 18 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره جابربن حیان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 18 هزار و 416 دانش آموز دختر و پسر دوره ابتدایی استان با 4454 اثر در نهمین جشنواره جابربن حیان شرکت کردند.

محمدعلی واقعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جشنواره علمی پژوهشی جابربن حیان با گذر از حافظه پروری و رقابت‌های فردی، نماد خلاقیت، همکاری، همیاری و بنیان اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه جشنواره جابرین حیان در سال تحصیلی جاری در چهار محور جمع‌آوری و طبقه بندی، پژوهش علمی، آزمایش، طراحی و ساخت برگزار شد، تصریح کرد: از میان آثار رسیده 1377 پروژه جمع‌آوری و طبقه‌بندی، 1677 پژوهش علمی، 353 آزمایش و 1047 طراحی و ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش‌آموزان در جشنواره علمی پژوهشی جابربن حیان خلاقیت و زیستن کودکانه را تجربه می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم با تداوم این جشنواره، بتوانیم فرصت کودکانه زیستن در فضای مدرسه را فراهم کنیم.

واقعی، از برگزاری مرحله کشوری نهمین دوره جشنواره جابربن حیان در مرداد ماه سال جاری و به میزبانی استان گیلان خبر داد و یادآور شد: جشنواره جابربن حیان به منظور توسعه و تشویق روحیه پژوهشگری در مقطع ابتدایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید