طرز تهیه مربای سیب درسته با طعم و مزه بسیار عالی


طرز تهیه مربای سیب درسته با طعم و مزه بسیار عالی

سیب از جمله میوه های آبدار و خوشمزه می باشد که با استفاده از این میوه می توان کمپوت سیب، ترشی سیب، لواشک سیب، مربا و آب میوه سیب، همچنین انواع کیک ها را تهیه کرد. مربای سیب را می توان با روش های مختلفی تهیه کرد، از این رو در ادامه این بخش قصد داریم، طرز تهیه مربای سیب درسته را آموزش دهیم. توجه داشته باشید که سیب مورد استفاده در تهیه این مربا باید...

سیب از جمله میوه های آبدار و خوشمزه می باشد که با استفاده از این میوه می توان کمپوت سیب، ترشی سیب، لواشک سیب، مربا و آب میوه سیب، همچنین انواع کیک ها را تهیه کرد. مربای سیب را می توان با روش های مختلفی تهیه کرد، از این رو در ادامه این بخش قصد داریم، طرز تهیه مربای سیب درسته را آموزش دهیم. توجه داشته باشید که سیب مورد استفاده در تهیه این مربا باید از نوع سیب گلاب و سیب های ریز باشد.

مربای سیب درسته را نیز همچون دیگر مرباها نظیر مربا هویج، مربا آلبالو و … را می توان به عنوان یک وعده صبحانه عالی و خوشمزه سرو کرد.

طرز تهیه مربای سیب درسته با طعم و مزه بسیار عالی

مواد لازم

سیب ریز/ ۱ کیلو شکر/ ۳ الی ۵ لیوان آب/ ۳ لیوان آبلیمو/ نصف لیوان گلاب/ نصف لیوان

طرز تهیه مربای سیب درسته

در ابتدا داخل ظرفی نسبتا بزرگ آب بریزید و آبلیمو را به آن بیافزاید و بعد ظرف را کنار بگذارید.

سپس سیب ها را خوب بشویید و پوست بگیرید(نباید دم سیب ها را جدا کنید).

نکته: سیب را با پوست نیز می توانید در تهیه این مربا مورد استفاده قرار دهید، اما در این صورت زمان بیشتری برای پخت آن نیاز می باشد.

با استفاده از چاقوی نازک دانه های داخل آن را از قسمت ته سیب خارج کنید، البته میزان حفره ایجاد شده برای بیرون آوردن دانه ها باید کوچک باشد.

در ادامه طرز تهیه مربای سیب درسته باید برای جلوگیری از سیاه شدن سیب ها، آن ها را داخل ظرف حاوی آب و آبلیمو قرار دهید.

طرز تهیه مربای سیب درسته با طعم و مزه بسیار عالی

آنگاه داخل قابلمه ای لعابی ۳ لیوان شکر و ۳ لیوان آب بریزید و بعد آن را روی حرارت بگذارید تا آب به جوش آید و شکر در داخل آن حل شود.

طرز تهیه مربای سیب درسته با طعم و مزه بسیار عالی

سپس سیب ها را از داخل ظرف آب و آبلیمو خارج و به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا سیب ها بپزند.

مدت زمان کامل برای پخت سیب ها ۳۰ الی ۴۵ دقیقه می باشد، البته در حین پخت، باید تا جای ممکن، کف ایجاد شده بر روی سیب ها را بگیرید و دور بریزید.

طرز تهیه مربای سیب درسته با طعم و مزه بسیار عالی

در مراحل پایانی پخت برای خوش رنگ تر شدن و طعم بهتر مربا در صورت تمایل می توانید مقدار کمی زعفران دم کرده و گلاب به مربا بیافزایید.

اکنون مربای سیب درسته آماده شده است، که پس از سرد شدن می توانید آن را درون ظرف در بسته بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه مربای سیب درسته با طعم و مزه بسیار عالی

ضمن سپاس از همراهیتان با این مطلب، امیدواریم از طرز درست کردن مربای سیب درسته راضی بوده باشد و به راحتی این مربا را در منزل تهیه و برای وعده صبحانه میل نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید