5 تیر، ­همایش ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام


5 تیر، ­همایش ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام

نخستین همایش بین‌المللی «ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز»، 5 تیر به میزبانی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌شود

5 تیر، ­همایش ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلامبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران؛ مصطفی ذوالفقار طلب، رئیس برگزاری همایش در تشریح برنامه‌های این همایش گفت: در این همایش یک روزه اندیشمندان اسلامی، نخبگان دانشگاهی و صاحب‌نظران داخلی و خارجی حضور یافته و درباره مباحث نهادینه‌سازی فرهنگ انسجام و همزیستی مسالمت آمیز در جهان اسلام به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی، چالش‌های فراروی تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز، راهبرد‌ها و راهکار‌های تحقق این همزیستی و مبانی اصول و جایگاه همزیستی مسالمت‌آمیز در آموزه‌های اسلامی را از جمله محور‌ها و اهداف این همایش برشمرد.

ذوالفقار طلب گفت: این نشست بین‌المللی با توجه به شرایط کنونی جهان، اهداف متعددی را با نگاه تقویت و بازشناسی همزیستی مسالمت آمیز در جهان اسلام مورد نظر قرار داده است. در این همایش اندیشمندان، دانشگاهیان و روحانیون اسلامی با ارائه مقالاتی به شناخت بیشتر مبانی نظری وحدت‌گرا در همزیستی مسالمت‌آمیز مبادرت خواهند کرد.

رئیس برگزاری همایش ادامه داد: بازشناسی ظرفیت‌های نظری اندیشمندان وحدت‌گرای اسلامی و همشناسی و درک متقابل متفکران جهان اسلام از یکدیگر و هم چنین شناخت عوامل واگرا و نقش آن در تحقق نیافتن همزیستی مسالمت‌آمیز به صورت جدی مورد توجه حاضران و میهمانان همایش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بررسی جایگاه تسامح، مدارا و صلح در آموزه‌های اسلامی و جایگاه حقوق بشر به ویژه حق بر متفاوت بودن در آموزه‌های اسلامی نیز در این همایش مورد بازشناسی و بررسی قرار می‌گیرد.

ذوالفقار طلب، با بیان اینکه در نخستین همایش بیش از یکصد میهمان داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد، گفت: علاوه بر میهمانان داخلی، اندیشمندانی از کشور‌های اسلامی آسیایی، شبه قاره هند، آسیای میانه و قفقاز و کشور‌های عربی به همایش دعوت شده‌اند که در نشست‌های مختلف به بررسی موضوعات پیش بینی شده خواهند پرداخت.

وی افزود: مقالات متعددی در چارچوب اهداف همایش توسط اندیشمندان ارائه خواهد شد و تا کنون حدود ۹۸ مقاله کامل و ۱۸۰ چکیده مقاله به کمیته علمی همایش از داخل کشور و هم‌چنین سراسر جهان رسیده است که با نظر هیأت علمی متشکل از استادان برجسته دانشگاه ارزیابی و انتخاب می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد