طرز تهیه کرمفیل با دو روش متفاوت شکلاتی و وانیلی


طرز تهیه کرمفیل با دو روش متفاوت شکلاتی و وانیلی

کرمفیل از جمله کرم هایی است، که در پخت انواع شیرینی و کیک مورد مصرف قرار می گیرد که نوع صنعتی آن در بیشتر قنادی ها و برخی از نانوای ها استفاده می شود، زیرا ماندگاری بیشتری دارد. اما می توان کرمفیل با طعم های مختلف را به راحتی در منزل تهیه کرد و در تهیه شیرینی و کیک خانگی و یا حتی به عنوان دسر آن را مورد استفاده قرار داد. از این رو در ادامه می...

کرمفیل از جمله کرم هایی است، که در پخت انواع شیرینی و کیک مورد مصرف قرار می گیرد که نوع صنعتی آن در بیشتر قنادی ها و برخی از نانوای ها استفاده می شود، زیرا ماندگاری بیشتری دارد. اما می توان کرمفیل با طعم های مختلف را به راحتی در منزل تهیه کرد و در تهیه شیرینی و کیک خانگی و یا حتی به عنوان دسر آن را مورد استفاده قرار داد. از این رو در ادامه می توانید با طرز تهیه کرمفیل با دو روش متفاوت آشنا شوید.

طرز تهیه کرمفیل با دو روش متفاوت شکلاتی و وانیلی

طرز تهیه کرمفیل

کرمفیل انواع مختلفی همچون کرمفیل وانیلی، عسلی، شیری، شکلاتی، کاراملی، کاپوچینو دارد، که در این بخش دستور تهیه ۲ نوع کرمفیل را ارائه نموده ایم.

دستور پخت کرمفیل کاراملی

مواد مورد نیاز برای تهیه کرمفیل کاراملی عبارت است از:

شکر/ ۴۵۰ گرم تخم مرغ/ ۱۰ عدد شیر/ ۳ فنجان وانیل/ ۱.۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه کرمفیل با دو روش متفاوت شکلاتی و وانیلی

ابتدا مقداری شکر(یک و نیم فنجان) را با آب به میزان ۴ قاشق غذاخوری داخل قابلمه کوچکی بریزید و آن را روی حرارت بگذارید و مدام آن را هم بزنید، تا شکر طلایی رنگ شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید.

حال داخل یک کاسه پیرکس را به نیمی از این شربت آغشته کنید.

در ادامه طرز تهیه کرمفیل کاراملی، باید نصف لیوان آب را به مابقی شربت اضافه کنید و دوباره آن را روی حرارت بگذارید، پس از غلیظ شدن، آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا شربت کاراملی خنک گردد.

در مرحله بعد، سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید و زرده های تخم مرغ را با وانیل و شکر به وسیله همزن کاملا مخلوط نمایید، تا سفید و یکدست شود.

سپس ۵ عدد سفیده تخم مرغ را در ظرفی جداگانه مخلوط کنید، تا زمانی که به طور کامل سفید گردد.

حال نوبت جوشاندن شیر می باشد، پس از به جوش آمدن شیر، آن را به زرده های تخم مرغ اضافه کنید، سفیده های تخم مرغ هم زده شده را نیز به آن بیافزاید و مواد را کاملا مخلوط نمایید. سپس این ترکیب را داخل ظرف پیرکس آغشته به شربت بریزید و آن را به مدت یک ساعت درون فر بگذارید و یا این که آن را روی بخار آب(روش بن ماری) قرار دهید، تا کرم بپزد. برای اطمینان از مغز پخت شدن کرم، چنگال را داخل آن فرو برید، در صورتی که کرم به آن نچسبد، یعنی این که کرم به طور کامل پخته شده است.

در آخر، پس از خنک شدن آن، کرمفیل را داخل ظرف دیگری برگردانید و شربتی که ابتدا تهیه کرده بودید، را روی آن بریزید.

طرز تهیه کرمفیل با دو روش متفاوت شکلاتی و وانیلی

دستور پخت کرمفیل شکلاتی

مواد مورد نیاز برای تهیه کرمفیل شکلاتی عبارت است از:

شیر/ ۲ پیمانه تخم مرغ/ ۱ عدد زرده تخم مرغ/ ۲ عدد شکر/ ۱.۲ پیمانه کره/ ۵۵ گرم پودر کاکائو/ ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت/ ۱.۴ پیمانه نمک/ ۱.۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کرمفیل با دو روش متفاوت شکلاتی و وانیلی

ابتدا در یک کاسه نسبتا بزرگ پودر کاکائو، شکر، تخم مرغ و زرده های تخم مرغ را با دستگاه همزن به طور کامل مخلوط نمایید تا حجم مواد ۲ برابر گردد.

نمک و نشاسته ذرت را به مواد بیافزاید و دوباره مواد را مخلوط کنید.

سپس شیر را به آن بیافزاید و ظرف را روی حرارت قرار دهید و تا زمانی قوام پیدا کند و شروع به حباب زدن کند به صورت مدام مواد را هم بزنید.

قبل از این که به جوش آید، آن را از روی حرارت بردارید و کره را به آن اضافه کنید، سپس به مدت ۵ دقیقه با همزن مواد را کاملا به هم بزنید.

حال کرمفیل شکلاتی آماده شده را درون یخچال بگذارید تا به مدت ۳ ساعت داخل آن باقی بماند. بعد از گذشت این مدت می توانید کرمفیل را مصرف نمایید.

طرز تهیه کرمفیل با دو روش متفاوت شکلاتی و وانیلی

امیدواریم از ارائه طرز تهیه کرمفیل شکلاتی و وانیلی در این مطلب راضی بوده باشد، همچنین از این که تا پایان با آرگا همراه بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس